Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL KASIM-YENİ TEMA YENİ BAŞLANGIÇLAR

bullet-journal-november

Herkese Merhaba :)

Önceden yazılarıma denk gelenleriniz bullet journal'ın benim için çok şeyi düzene soktuğunu ve ne kadar bullet journal tasarlamayı sevdiğimi biliyordur. İlk defa kasım ayı planım ile tanışıyorsak benim için öneminden bugün de biraz bahsetmek istiyorum. Çünkü iki aydır yolunda gitmeyen, beni sarsan, kendimle ilgili her şeyden uzaklaşmama sebep olan şeyler yaşadım. Ve bunun gibi olaylar neticesinde iki aydır bullet journal tutamadım, blogla ilgilenemedim ( halihazırda bir sürü yayınlanmayı bekleyen yazım olduğu halde ) diğer işlerim ve hobilerimle alakadar olamadım ve en önemlisi kendimle ilgilenemedim. Beni ve ailemi şoka sokan, beklemediğimiz bir şekilde olan bir ölüm yaşadık. Çok uzun bir sürede mi oldu kendimize gelmemiz yoksa az bile mi bilmiyorum. Tek bildiğim ve hissettiğim artık kendi rutinime ne olursa olsun dönmem gerektiğiydi. Çünkü bir şeyler yapmadıkça kendimi daha da kötü hissetmeye, kendi içimde daha agresifleşmeye başlamıştım. Bir yerden başlayıp yavaş yavaş kendim ve işlerimle alakadar olmam gerektiğini düşündüm. Ve bunu düşündüğüm andan itibaren ilk aklıma gelen ajandamı düzenlemem gerektiğiydi.O zaman anladım ki hayatımı aklımda düzene sokamadığım, nereden başlayacağımı bilemediğim, karışıp kaldığım zamanlarda Bullet Journal tutmak bana enerji ve motivasyon sağlıyor. Hemen tema düşünmeye başladım, notlar tuttum sayfalarımı ve yapmak istediklerimi planladım. Temayı düşünürken de en sevdiğim ve beni en çok rahatlatan ikinci şeye "mandala çizimine" yer vermek istedim. Uzun zamandır mandala da çizemiyordum. İki haftaya kadar hiçbir şey yapmak istemezken ajandam bittiğinden beri yeni aya başlamak ve planladığım her şeyi yapmak için sabırsızlanıyorum :)

Peki bunları size neden uzuuun uzun anlatıyorum. Çünkü bana bu denli iyi gelen, beni ayağa kaldıran, bu hisleri hissetmeme sebep olan şeyi sizinle de paylaşmak istiyorum. Hiç bir şey kötü gitmese bile bazen ruhsal çöküntüler yaşayabiliyoruz ve ne kadar çıkılmaz ve çekilmez olduğunu, ayağa kalmanın ne kadar zor olduğu bildiğim için bir kişiye de olsa iyi gelmesi umuduyla paylaşmak istedim. Bu kadar konuşmanın ardında sayfalara geçebiliriz :)

Kapak sayfasında gördüğünüz gibi mandala çizimi yapıp, en sevdiğim kaktüsler ile süsleme yaptım. Biraz bu ayın temasını sade tutmak az renk kullanmak istedim. Kapağın hemen peşine, Bullet Journal içinde beni daha da motivasyon olarak yükselten "Şükür Listesi" ni ekledim. Daha önce çokça bahsettim fakat bu sayfayı, her akşam yatmadan o günümü gözden geçiriyorum ve bir cümle ile şükür sebebimi not düşmek için kullanıyorum. Bunu yaptığım zaman huzurla ve mutlu bir şekilde uyuyabiliyorum. Çünkü şikayet etmek çok kolay ama gün içinde durup "yaa şuna da sahibim ne mutlu bana" demek çok zor, aklımıza gelmiyor ama uygulanınca harika hissettiriyor.  


Bir sonraki sayfayı, o ay boyunca sevdiğim, tekrar tekrar hatırlamak, birilerine önermek istediğim şeyleri yazmak için tasarladım.


Sonrasında klasikleşen bütçe sayfamı not defteri formunda, sade bir şekilde hazırladım. 


Yan sayfasına da blog için aklıma gelen fikirleri yazmayı planladığım bir alan oluşturdum.


Bakılacaklar sayfası son zamanlarda uygulamaya başladığım ve hayatıma baya konfor sağlayan bir alan oldu. Bu sayfayı, birilerinin önerisi olan şeyleri, bir yerden duyduğum fikirleri sonradan unutmamak ve bakıp inceleyebilmek için kullanıyorum. 


Aşağıdaki sayfada ise çeşitli konularda düzenli olarak yapmak istediğim şeyleri kontrol edebilmek için takip alanları oluşturuyorum. Bu sayede bu alanlarda süreklilik sağlamış oluyorum.


Ben canım sıkıldığında, zihnim dolduğunda, yapacak bir şey bulamadığımda tedx konuşmaları izlemeyi ve ilham erecek kısa özlü yazılar okumayı çok seviyorum. Sözel zekam da biraz kötü olduğundan aklımda tutamıyorum :) Bu yüzden yazıp daha sonra bu beğendiğim, o an bana ilham veren yazıları okumak istediğimden bu sayfayı oluşturdum. 


Son olarak da daha detaylı, günlük işlerimi planladığım sayfalarımı planladım. 


Aşağıda resmini koyduğum iki sayfa aslında aylık sayfalar değil. Bu sayfaları sürekli olacak bir çizelge için tasarladım. Birincisi düğünüme kadar ve düğünümden sonra almam gerekenleri yazacağım listeler. Bir diğeri ise biraz özel olan periyot çizelgesi. Aslında her kadının özenle takip etmesi gereken bir konu. Ben de daha farkında olmak ve sağlığıma daha da önem vermek istediğim için tasarladığım bir çizelge. Bu iki sayfayı yıl boyu kullanmayı planlıyorum.  




İşte kasım ayı planım ve anlatmak istediklerim bu kadardı. Umarım birinizin bile olsa kalbine dokunabilmişimdir. Yeni başlangıçlar yapmak için kendinizi güçsüz hissediyorsanız, aslında en gülü olduğunuz andasınız. Hemen toparlanıp bir kağıt bir kalem ile hayatınızı hemen canlandırabilirsiniz. Buraya kadar beni dinlediğiniz için teşekkürler...

HOŞÇAKALIN :) 

Yorumlar

  1. Vallahi aferin,ben bu kadarını yapamazdım💕

    YanıtlaSil
  2. Takip etkinliğinden geliyorum ben de bloğuma bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. https://www.cihan7.com Büyük Blog Takip Etkinliğinden geliyorum. TAKİP EDEN HERKESE DÖNÜŞ YAPIP SİTEMDE LİNK VERECEĞİM.

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi ellerine sağlık ne güzel bir defter olmuş.Umarım herşey gönlünce olur ve başın sağolsun.Güzel yazılarının devamını beklerim.Tabi bloğumada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim, bloğunu hemen ziyaret edeceim :)

      Sil
  5. Merhabalar. Blog takip etkinliğinden geliyorum. TAKİPTEYİM.

    https://kadincada.blogspot.com/

    Sizi de bloğuma beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. heeey ne güzel yapmışsınız böyle. ilgimi çekti. bullet seviyom siz ne detaylı ilgilenmişsiniz yaa aklımda olsun. başınız saolsun yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok seviyorum ve yaparken çok rahatlıyorum, çok teşekkür ederim tüm yorumun için....

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar