Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YABAN MERSİNLİ YULAF EZMESİ TARİFİM #YLF11

blueberry-rolled-oats

Herkese Merhaba :)

Rengine de tadına bayıldığım bir yulaf tabağı ile karşınızdayım. Pazartesi günleri hep yeni başlangıçların, yeni enerjilerin, hedeflerin günüdür. Bu yüzden de içten içe bizi çok motive eden, harekete geçiren bir gündür. Bende yulafla ilgili tariflerimi pazartesi günleri paylaşmayı bu sebeplerden dolayı çok seviyorum. İlk zamanlarda yulafı bende hiç sevemedim. Bir çok tarif denedim, hep yeniden bir şans verdim. Ama sevmememin nedeni yulafın kendisi değil, kendi damak tadıma göre hazırlayamadığım içinmiş. Deneye yanıla sonunda yulafa bayılır hale geldim :) Bazen canım çok tatlı çektiğinde ama ok da kalorili bir şeyler yemek istemediğimde hep yulaf tabakları hazırlar oldum. Sizlere de sevdirmek istiyorum çünkü gerekten çok sağlıklı, çok fazla yararı var ve pratik olduğu kadarda lezzetli. Bugün de yaban mersini ile denediğim tarifi sizlere anlatmak istiyorum. Diğer yulaflı tariflerimi de görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.


Malzemelerimiz;

3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
1 adet muz
1 avuç dondurulmuş yaban mersini
1 avuç kavrulmuş fındık
1 ay bardağı süt
1 çay bardağı su
1 çay kaşığı tarçın

İlk olarak bir kasenin içerisine yaban mersinlerini atıp suyumuzu üzerine boşaltalım. Blender yardımı ile yaban mersinlerini çekelim. Sonrasında tavaya yulafları alıp üzerine yaban mersinli suyumuzu döküp ocağın altını açalım. Hafif suyunu çekmeye ve yulaflar şişmeye başlayınca sütü de ilave edelim. Üzerine tarçını döküp karıştırarak pişirmeye devam edelim. Zaten hemen süt de çekip lapa kıvama gelecektir. Hazır olduğunda tabağımıza alalım. Üzerine muzları dilimleyip dilediğiniz gibi yerleştirin. Ben bu tarifte fındıkları bütün koymayı tercih ettim. Siz isterseniz biraz kırıp ya da robottan çekerek de ilave edebilirsiniz. Son olarak malzemelere yazmadım ama süslemek amacı isle üzerine biraz da hindistan cevizi serpiştirdim.   












İşte harika rengi ile çok sağlıklı, az kalorili, yüksek lifli ve çok lezzetli tabağımız hazır :) Umarım deneyip beğendiğim ve sizlerle paylaştığım tariflerim, sizlerinde yulafı sevmenize yardımcı olur. Yazılarımdan anında haberdar olmak isterseniz beni instagram hesabımdan da takip edebilirsiniz. Hesabıma ulaşmak için buraya tıklamanız yeterli :) Sağlıklı ve huzurlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Renkli yiyecekler istah acici oliyor❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ) katılıyorum hemde az kalorili oluğu için harika bence

      Sil
  2. Yulaflı tarifleri seviyorum. Deneyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bu tarifi de seveceğine eminim, şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Değişik bir tatlı, malzemelere ve görüntüye bakılırsa nefis olmalı ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, yulafla ilgili farklı tariflerim var ve paylaşmaya devam ediyorum yine beklerim :)

      Sil
  5. Leziz görünüyor. Yulaf bizim eve de girer. Deneyeceğim. Çok teşekkürler. İbrahim Bey bahsedince gelip okumak istedim tarifinizi. Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı tavsiye sonucu şimdi sizin sitenizdeydim :) Hoşgeldin, Çok teşekkür ederim. Yulafla ilgili genelde her pazartesi tarif paylaşıyorum yine beklerim :)

      Sil
  6. Oldukça şık ve dolu bir blogunuz var sizi takibe aldım.Sizi de beklerim,Sağlıcakla kalın.

    https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar