Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL- ARALIK 2018 DÜZENİM



Herkese bir ayın sonundan daha merhaba :) Aralık ayı yoğun bir ay oldu benim için. Bu yoğunluk sebebiyle de ayın sonuna geldiğimiz son anda fark ettim :) Dün akşam çalışmalara başladım, hatta instagram hesabımdan da takip ediyorsanız görmüşsünüzdür, storyde paylaşmıştım :) ve hemen sizler için bugüne yetiştirdim. Belki sizler için de bir fikir olur diye düşünüyorum ve hemen ilk sayfayı anlatmaya başlıyorum.



İlk sayfamda yani kapakta minimal ama zarif bir mandalaya yer vermek istedim ve köşeden güneş gibi uzanan bir izim yaptım. Güneşi andıran mandalanın ucunda ki noktalar ve saçılan diğer noktalarda güneşin ışınları gibi her yere yayılsın istedim. Bu noktaları da bütün sayfalarda kullandım.

Bu ay yoğunluktan mı, aklımın bu kadar dolu oluşundan mı bilmiyorum ama çok minimal, göz yormayan sade bir plan görmek istedim. Bu yüzden de sayfalarda renkler yerine çizgiler ve tablolar kullandım. Bence çok sade ama gözü yormayan ve çok kullanışlı bir plan oldu.



Kapak sayfasından hemen sonrasına hep şükür listemi çizerdim. Bu sefer daha rahat ulaşabileceğimi düşündüğüm için ilk sayfaya günlük planlarımı yerleştirdim. Ve her zamankinden biraz farklı olarak tablo formunda bir haftalık bir çizelge yaptım. Hepsini yan yana daha düzenli bir şekilde görmek istedim.



Dört sayfaya da bu şekilde haftaları çizdikten sonra takip sayfasına geçtim. Takip sayfasına da her zaman ki gibi kutucuklar, halkalar ya da bazı çizimler yaparak değil yatay bir tablo çizerek oluşturdum. En üst satırına günleri, en soldaki sütuna da takip etmek istediğim konuları yerleştirdim. Çok derli toplu ve kullanışlı olacağını düşünüyorum. Denemekten zarar çıkmaz, nasıl olsa benim bullet journal ' ım, bir sonraki ay değiştiririm değil mi? :)


Hemen arkasına blog yayınlarımın takibini yapabileceğim hanımeli sayfasını yerleştirdim. Bu sayfaya da sade bir not defteri formu verdim ve güneş ışınlarını da unutmadım :)


Veee benim kıymetli sayfama şükür listeme geldi sıra. Bu sayfaya da hanımeli sayfasında kullandığım gibi not defteri formu vererek bitirdim.



Sonraki iki sayfa da başlık süslemeleri ile sade ama iş görecek olan çizimi yaptım ve bu alanlara bütçe, bakılacaklar ve tedx/motto bölümlerini ekledim. Bütçe kısmında alınacakları ve harcamaları bir arada görmeyi seviyorum. Bakılacaklar kısmı; görüp, duyup dikkatimi çeken ama o an araştırma, bakma fırsatım olamayan şeyleri sonradan incelemek için yazdığım bir alan. Çok fazla işimi görüyor ve beni ok rahatlatıyor. Çünkü bir sürü şeyi aklımda tutmaya çalışmak zorunda kalmıyorum. Tedx/Motto alanına ise dinlediğim ve beğendiğim, ilham aldığım Tedx konuşmalarını ya da bir kitapta, internet sayfasında okuduğum motive edici sözleri not alıyorum. Arada sırada bu yazıları açıp okumayı çok seviyorum.


Bu ay bir öncekilerden farklı olarak favoriler alanını çıkardım. İşe yaramadığı için değil hala kullanmasını çok seviyorum. Fakat bir ayda o büyük sayfanın her alanı dolmuyor ve bir önceki aylarda yazdıklarımı arayıp durduğumu fark ettim. Bu yüzden favoriler sayfasını aylık değil yıllık olarak planlamaya karar verdim.


Bu ay ki planım bu şekilde oldu. Sadelikten ve siyah beyazdan hoşlananların beğeneceğini düşünüyorum. Ama umarım hepiniz beğenmişsinizdir :) Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, sağlıklı huzurlu başarılı ve mutlu bir ay geçirmeniz dileğiyle...

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

  1. Canım ne kadar güzel disiplinisin.Bende hayatımda bu çizelgeleri yapıp uyguladığında hep başarılı oldum.Ama bazen de planım a uyamadim.Eline yüreğine saglik farklı düşünceleri okumak beni hayata bagliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için tüm içtenliğimle teşekkür ederim. O kadar mutlu oldum ki, bir kişinin bile yüreğine dokunabilmek harika. Umarım hep hayat dolu olursun sevgilerle...

      Sil
  2. ne güzeel bullet journal çok severim ben deeee :)

    YanıtlaSil
  3. Favoriler bölümü çok hoş bende ajandama favori bölümü ayırabilirim , bu güzel fikir için teşekkür ederim . Bende sizi bloğuma beklerim


    https://mavidaktilo24.blogspot.com/

    Sevgiler .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar