Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

**GİNGERBREAD KURABİYE TARİFİM**

tarçınlı-kurabiye

Herkese Merhaba :)

Her yeri yeni yıl temaları, süsleri kaplamışken bende düşündüm ki yeni yıl hazırlığında yapılan belki de en güzel şeyi yapalım :) İşte bu nefis gingerbread kurabiyelerini. Çocuklarla eğlenceli bir şekilde hazırlayabileceğiniz, hediye götürebileceğiniz ya da kendinizi şımartabileceğiniz harika bir lezzet. Gingerbread dememizin sebebi christmas zamanında yapılan, yeni yıl için gelenekselleşmiş ve orjinal adı gingerbread cookie olan bir kurabiye olduğu için böyle söylüyoruz. Fakat zencefilli kurabiye de diyebiliriz tabiki. Aşırı güzel kokan, aşırı lezzetli ve çocuklarınız varsa yapımı aşırı eğlenceli :) Buyrun malzemeler ile hemen başlayalım ... 

Malzemelerimiz;

1 yumurta
125 gram margarin
1 su bardağı şeker
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
yarım paket kabartma tozu
yarım çay bardağı pekmez
1 paket vanilya
3 su bardağı un



Öncelikle bir kabın içerisine oda sıcaklığında yumuşamış olan margarini ve yumurtayı alıp yoğurmaya başlıyoruz. Margarin biraz parçalandıktan sonra içerisine şekeri ve pekmezi ilave ediyoruz. Ben bu tarifte keçiboynuzu özü kullandım amasiz herhangi bir pekmez de kullanabilirsiniz. Bunları da biraz karıştırdıktan sonra içine zencefili, tarçını, vanilyayı, kabartma tozuno ve 2 bardak unu ekleyip yoğurmaya başlayalım. Unu yediği zaman son bardağı kontrollü bir şekilde dökelim ve yoğuralım. Sert bir hamur olsun istemiyoruz elden kurtulan ama yumuşak birhamur olsun. Kullandıınız malzemelere göre kıvamı değişebilir bu yüzden siz unu kontrolllü koyarak isterseniz azaltıp arttırabilirsiniz. Hamur hazır olduğunda bir streç film arasına koyup elimizle biraz inceltip dolapta 10 dakika kadar dinlendirelim. Süre dolduğunda hamuru dolaptan çıkarıp haff un serptiğimiz tezgahın üzerine koyalaım ve üzerini de hafif unlayıp merdane yardımıyla açalım. Yalklaşık yarım santim kalınlığına gelinceye kadar açalım.     





İstediğimiz inceliğe ulaştığında dilediğiniz bir kalıp ile kurabiyeleri hazırlamaya başlayabirsiniz. Ben çam ağacı şeklinde yapmak istedim ama siz elinizde varsa adam şekilli kalıp kullanabilirsiniz. Orjinalinde adam şekilli olanları daha meşhur ve süslemesi daha eğlenceli. Süslemeyi yaparken bir yandan fırını 170 dereceye getirip ısınmasını sağlayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye şekil verdiğimiz kurabiyeleri dizelim ve dolapta 10 dakika bekletelim. Dolaptan alıp ısınmış fırına atıp 10-12 dakika pişirelim. Pişirme sıcaklığı yaptığınız kalınlığa ve kullandığınız kalıbın büyüklüğüne göre değişecektir. Ama pişip pişmediğiniz 8 dakikadan sonra ucundan kaldırmaya çalışarak anlayabilirsiniz. Eğer kurabiyeniz bütün şekli ile kalkabiliyor ve altının rengi değişmiş ise olmuş demektir. Hala çok yumuşak olacaktır ama bu normal, dışarıda soğurken kendini çekecektir. Zaten çok çıtır çıtır değilde daha yumuşak bir kıvamı olması  gerekiyor. Ama siz daha kıtır bir kurabiye isterseniz fırında biraz daha fazla tutabilirsiniz.  

new-year


kurabiye-tarifi

Veee kurabiyelerimiz hazır :) Daha hamuru yaparken ki kokusuna ve pişerken evi saran o kokuya bayılacaksınız. Kış ayında içinizi ısıtan ve tadıyla siz çok mutlu edecek bir kurabiye gerçekten İçerisinde kullanılan baharatlar ve pekmez sayesinde de oldukça sağlıklı, çocuklarında tüketebileceği güzel bir kurabiye. Son olarak süslemesi için ben ağaçlarımın başına birer yıldız kondurdum. Ama siz marketlerde satılan süsleme glazürlerinden alıp rengarek sülemeler de yapabilirsiniz. Umarım tarifi bir dener ve beğenirsiniz. Beni instagram hesabımda ziyaret etmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık çok güzel olmuş 👍

    YanıtlaSil
  2. ziyarete ancak gelebiliyorum kusuruma bakmayın :)
    Oh hem de en lezizinden ola yazıya denk gelmişim.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar