Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

ZİLE PEKMEZLİ YULAF EZMESİ TARİFİM #YLF12

yulaf-lapası

Yeni bir yulaf tarifi ile herkese merhaba :) Haftaya böyle enerji verici ve tatlı tariflerle başlamak harika oluyor. Pazartesi günleri sizi hafif, enerjik ve tok tutacak yulaf tariflerini sizlerle de paylaşıyorum. Kendimi çok iyi hissettirdiği  ve çoğu zaman benim için kurtarıcı bir tabak olduğundan bunları sizede anlatmak istiyorum, sizi de aynı şekilde rahatlatsın istiyorum. Diğer paylaştığım yulaf tariflerimi görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. İnanın yulaf yemek demek saman gibi tatsız birşey yemek değil, biraz yapmaya başlayınca damak tadınıza uygun şeyler katarak kendinize uygun ve lezzetli hale getirebiliyorsunuz. Bende sevmek için çalıştığım süre boyunca uydura uydura bulduğum güzel tarifleri sizlere anlatıyorum. Umarım size de sevdirebilirim.

Malzemelerimiz;

3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
1 çay bardağı su
1 çay bardağı süt
1 adet muz
1 tatlı kaşığı zile pekmezi
Kavrulmuş fındık



İlk olarak küçük bir tavaya yulafı ve suyu ekleyip en küçük ayardaki oacağa alalım. Suyunu çekip göz göz olmaya başadığında sütü ilave edelim. Muzumuzun iki ucundan biraz kesip içerisine atalım ve çatal yardımıyla ezip karıştıralım. SOnrasında zile pekmezimizi içine ekleyip güzelce karıştırarak pişirelim.  Yulaf zaten çok çabuk şişip yumuşayan bir besin,  bu yüzden ocaktan alma kısmı size bağlı. İster biraz daha sulu ister daha lapa kıvı aldığında ocaktan alabilirsiniz. Ben biraz daha lapa olduğunda alı yemeyi seviyorum. Piştiği zaman ocaktan alıp tabağımıza alalım.






Üzerine istediğiniz gibi muzları dilimleyip kavrulmuş fındıkla süsleyebilirsiniz. Tadına bayılacağınıza eminim. Alışık olduğumuz bir tad olmadığı için başta tuhaf geliyor kabul ediyorum ama gerçekten kötü bir tat değil, alışınca da canınız çekmeye başlayacak. Özellikle ben kahvaltı amalı değil canım tatlı bişiler çektiğinde yapıp yiyorum :) Umarım sizlerde beğenirsiniz. Beni insatagram hesabımdan takip etmek isterseniz buraya tıklayarak hesabıma gidebilirsiniz.

Hoşçakalın, sağlıkla kalın :)

Yorumlar

  1. Yulaflı şeyler deniyorum ama pek yulafı sevmedim. Bu yöntemi deneyeyim birde belki severim. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemediyseniz bir tane tarifim var eğer aşure seviyorsanız onu yemeyi de seversiniz diye düşünüyorum. Genelde yulafı sevmeyen arkadaşlarıma onu yaptığımda sevdiler. Umarım beğenirsiniz. Tarifin adı YULAF EZMESİ TÜKETMENİN EN KOLAY YOLU. İlk tarifimdi, sağ üst köşedeki arama butonuna yazarak aratabilirsiniz.

      Sil
  2. Tokat'ta yaşadığım zaman zile pekmezini çok severdim ama hiç böyle tarifler okumamıştım. Çok hoşuma gitti, kaleminize sağlık, sitenizi beğendim ve takibe aldım...Benim siteye de beğendim...Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Zile pekmezi ile yulaf ikilisi.. yulaf garip bir tada sahip ama tatmak lazım

    Elinize sağlık
    Selam ziyareti

    YanıtlaSil
  4. Sayfanızı arkadaşımın sitesinde gördüm bi uğrayayım dedim sayfanızdaki çoğu yazı çok hoşuma gitti takibe aldım sizi. inşallah sürekli yazmaya devam edersiniz <3 bana da beklerim ^_^ yanlız çoookk lezzetli görünüyoorrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim en kısa zamanda uğrayacağım :)

      Sil
  5. Yazılarını okudum. Bende yeni blog açtım. Senide izlemeye aldım. Desteklerini bekliyorum. İyi günlerin olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun umarım istediklerini gerçekleştirebilirsin muhakkak gelicem :)

      Sil
  6. Elinize sağlık.
    Böyle sağlıklı tarifleri çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende böyle denemeyi çok seviyorum umarım beğenirsiniz :))

      Sil
  7. Paylaşım için teşekkürler en kısa sürede bende yapacağım:)

    YanıtlaSil
  8. Blogunuz oldukça güzel ve emek verilmiş.Kaleminize sağlık.Yeni
    açtığım bloguma zaman ayırıp takip ederseniz oldukça mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir paylaşım, çocuk yetiştirme başlıklı yazıma yapmış olduğunuz güzel yorum için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar