Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

KÖZLENMİŞ PATLICAN MEZESİ TARİFİM

patlıcan-mezesi

Herkese Merhaba :)

Yaz aylarının en pratik, en lezzetli parçaları mezeler ve salatalar oluyor genelde. Hem hazırlanışının kolay olması hem de yazın sıcağında serin serin tüketilmesiyle masalarımızda sıklıkla yer alıyor. Ben de bugün bu tariflerden biri olan ve meze dediğim zaman ilk aklıma geleni sizinle paylaşmak istedim. Patlıcan bu aylarda zaten kolaylıkla bulabileceğimiz bir sebze. Ayrıca benim hazırladığım mezede sadece patlıcan kullandığımız için oldukça kolay yapılıp hızla tüketebiliyoruz. Ben gerçekten bayılıyorum :) Daha fazla uzatmadan malzemelere geçiyorum :)

Malzemelerimiz;

3 adet patlıcan 
3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım limon
Tuz



İlk olarak işe patlıcanları közleyerek başlıyoruz. Ben bunun için köz tavası kullanıyorum ama siz fırında ya da mümkünse ateşte de yapabilirsiniz. Hatta yapabilirseniz daha da güzel olur :) Patlıcanları güzelce yıkayıp üzerine bıçak ile bir kaç çizik atıyoruz. Sonrasında köz tavasını orta boy ateşe alıp patlıcanları üzerine alıyoruz. Ve her yönünü çevire çevire közlemeye başlıyoruz. Közlenip közlenmediğini, her kısmını çatalla kontrol edip sert bir kısım kalıp kalmadığına bakalım. Eğer her yeri güzelce yumuşadıysa olmuş demiştir.



Her yönü güzelce yumuşayan közlenmiş patlıcanları bir kaba alıp üzerini streç film ile kapatıyoruz. Kendi buharına hapsettiğimiz zaman kabuğundan çok daha kolay bir şekilde ayrılacaktır. Patlıcanlar 5 dakika kapalı bir şekilde bekledikten sonra kesme tahtasının üzerine alıp aşağıda da gösterdiğim gibi; dikine bir çizik atıyoruz ve içini açıyoruz. Alt kısmını kesmemeye dikkat ederseniz işiniz çok daha kolay olacaktır. Güzelce karnını açtığımız patlıcanın baş kısmını bir elimizle tutup diğer elimize bir kaşık alıp baştan uca doğru sıyırıyoruz. Hemen kabuğundan kendini atacaktır. Sıyırdığımız patlıcanları çok fazla ezmeden bıçakla darbeler vurarak biraz daha küçük parçalara ayırıyoruz. Çok fazla ezersek hamur gibi olabiliyor. Sonrasında hazır olan patlıcanları sunum yapacağımız tabakta topluyoruz. 






Üzerine yağını, limonunu ve rendelediğimiz sarımsağı ilave ediyoruz. Tuz miktarını damak tadınıza bırakıyorum. Yavaş yavaş ekleyip tadına bakarak karar verebilirsiniz. Son olarak da güzelce karıştırıyoruz ve bittiiii :)



En güzel kısmına geldik; tadım :) Şu an bile yazarken iştahım kabardı gerçekten :) Öğlen sofralarına, misafir sofralarına yapabileceğiniz çok kolay ve inanın aşırı lezzetli bir meze. Malzemeleri çok az, yapılış süresi kısa, tam ideal bir meze. Umarım dener ve beğenirsiniz. Bir sonra ki yazıda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Patlıcanı çok seviyorummm... <3 Kırmızı biberli olan salatası da çok güzel oluyor :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba blogunuza bayıldım tarif denemeyi çok severim :) Takibe aldım ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar