Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YULAFLI KURABİYE TARİFİM #YLF9


Herkese Merhaba :)

Yine bir pazartesi, yine ben ve yine bir yulaf ezmesi tarifi :) Umarım benim bu tarifleri denemeyi ve beğendiklerimi sizlerle paylaşmayı sevdiğim kadar sizde bu yayınları seviyorsunuzdur :) Yine gerçekten "Aaa ne bilim olur mu ki?" dediğim tariften bir harika çıktı. Gerçekten babam bile "Hımmm baya iyi olmuş." dedi. Bende hemen sizinle paylaşmak istedim :) O zaman detaylara geçelim...  



Malzemelerimiz;

2 adet muz
2 su bardağı yulaf ezmesi
Yarım su bardağı doğranmış kuru üzüm
Yarım su bardağı doğranmış kuru kayısı
Yarım su bardağı hindistan cevizi
2 avuç ceviz


Öncelikle ilk resimde ki muzlarımın tuhaflığı gözünüze çarptıysa onlar buzluktan çıktılar :) Ben muzları çabuk bozuldukları için birer birer soyup ikiye üçe bölüp poşetleyip buzlukta saklıyorum. Bu tarif için de ne kadar muzlar olgunlaşmış olursa o kadar lezzetli olacağı için dolaptaki muzlarımı kullandım. Onları buzluktan çıkarıp mikrodalgada buzlarını çözdürdüm ve hatta çok soğuk oldukları için birazda ısıttım. Sonra geniş bir kaseye alıp muzları çatalla ezdim.  


Sonra içerisine saydığım tüm malzemeleri ilave edip güzelce yoğurdum. Bu arada cevizler çok ince olacak şekilde öğütmedim. Bir poşete doldurup kavanozun arkasıyla iri parçalar halinde kalacak şekilde ezdim. Kurabiyenin içinde iri iri ağza gelince çok daha hoş oluyor. Tabi ceviz şart değil badem, fındık filan da tercih edebilirsiniz.




Yoğurduğum karışımdan parçalar alıp aşağıda gördüğünüz gibi uzun uzun olacak şekilde şekiller verdim. Siz istediğiniz şekli verebilirsiniz sadece çok aşırı tombik olmamasına dikkat ederseniz daha iyi olur. İçi pişmeyip ıslak kalabilir. Şekil verdikten sonra üzerini de azıcık yulaf ezmesi ile süsledim ve önceden 180 derecede ısınmış fırında 20 dakika pişirdim. 




Ve işte sonuç :) İçerisinde hiçbir tatlandırıcı, şeker veya bal olmadığı halde gerçekten tatlı ihtiyacınızı kesen ayrıca çok sağlıklı, az kalorili kurabiyelerimiz oluyor. Dışarıda acıktığınızda sağlıksız şeylere uzanmamak isterseniz veya kilo verme sürecindeyseniz kahve yanında tüketmek için atıştırmalık arıyorsanız kesinlikle deneyin derim. Yulaf ile alakası olmayan kişiler bile sevdi o yüzden asla yavan tatsız bir şey olmadığı konusunda garanti verebilirim :) İçerisini çeşitlendirmek tamamen size ait. İster hurma ister chia tohumu ister bal katın tercih tamamen sizin. Diğer yulaf tariflerimi incelemek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Umarım tarif hoşunuza gitmiştir. Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

  1. Bunuda deneyeceğim..
    Tek kelime ile harika bir atıştırmalık organik kurabiye bu işte.
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar