Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

KABAK DETOKSU YAPTIM-3 GÜNDE 3 KİLO MU?


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle üç gün boyunca yaptığım detoksu, vaatlerini ve sonuçlarını paylaşmak istiyorum. Bu detoks üç gün boyunca yapılıyor ve üç günde üç kilo vermeyi vaat ediyor. Detoksun yapılış şeklide; sabah kahvaltısını normal bir şekilde yumurta, peynir, zeytin, domates, salatalık gibi bir menü ile yapıp, öğle ve akşam öğünlerinde sadece verilen kabak tarifini tüketiyoruz. Bu detoks boyunca çay ve kahve tüketimi serbest ama gün boyunca en az 2 litre su içmemiz gerekiyor. Bu detoks süresince gün içinde iki orta boy meyve tüketebiliyorsunuz.

Başlangıçta bu detoksu duyduğumda çok aç kalır mıyım, sağlığı bozacak bir detoks mu diye araştırmaya başladım. Ama kesinlikle sağlığı bozacak bir etkisinin olmadığını deneyen kişilerden ve diyetisyenlerden dinleyerek öğrendim. Bu detoksun yapılması için önerilen zaman, çok ödem tuttuğumuzu düşündüğümüz, çok düzensiz ve sağlıksız beslendiğimizi düşündüğümüz günler sonrası yapılması gerektiği öneriliyor. Kesinlikle ben çok kilo aldım üç gün dişimi sıkarım üç kilo veririm diye yapılmaması gerektiği söyleniyor. Şimdi öncelikle sizlere tarifi anlatmak sonrasında gördüğüm etkileri anlatmak istiyorum.


Malzemelerimiz;
3-4 yemek kaşığı yoğurt
2 adet orta boy kabak
Dereotu
5 küçük ceviz
Pul biber
Karabiber
Tuz
Sıvı yağ

Bu malzemeler her bir öğün için gerekenler. İlk olarak kabakları güzelce yıkayıp rendeliyoruz. Tavaya aşağıda gösterdiğim gibi az bir sıvı yağ ekleyip rendelediğimiz kabakları ekliyoruz. Karıştırarak iyice kavuruyoruz. Bir süre sonra su salacaktır, suyunu çektirip kavurmaya devam ediyoruz. Pişmesine yakın içine baharatları ekliyoruz. Baharat ölçüsünü belirlemek size ait. Ne kadar acılı yiyebilirseniz o kadar eklemeniz yeterli. Güzelce kavrulduğu zaman tabağa alıp üzerine yoğurdu ekliyoruz. İçine bir kaç dal dereotunu ince ince doğrayıp ekliyoruz. Cevizleri isterseniz içine atabilirsiniz ama ben yanında yemeyi tercih ettim. Hazırladığınız bu karışımı bir öğün için yapıp tüketiyoruz. İsterseniz öğleni hazırlarken iki öğünlük hazırlayıp akşamı dolapta bekletebilirsiniz. Tarifimiz böyleydi.






Ben üç gün boyunca bu detoksu uyguladım. Hiç bir şekilde denilenin dışına çıkmadım. Bu tarif o kadar doyurucu oluyor o kadar tok tutuyor ki ara öğünleri bile yemedim. Hatta porsiyonumu bitiremediğim zamanlar oldu. Ben bu detoksa başladığımda zaten bir haftadır diyetteydim ve çok fazla su, yeşil çay tüketiyordum. Detoksa başladığım sabah tartıldığımda 54,7 kilo çıkmıştım. İkinci günün sabahında dayanamadım ve tartıldığımda 53,6 kiloyu gördüm. Süper gittiğini işe yaradığını düşündüm ve devam ettim. Son gün tartıldığımda ise tartıda hala 53,6 kilo olduğumu gördüm. Yani üç günde sadece 1 kilo 100 gram vermiştim.

Hiç bir şekilde aç kalmıyorsunuz. Lezzetsiz bir tarif de değil ama öncesinde de diyette olduğum için mi bilmiyorum ama bende 3 kilo eksiltmedi. Çok fazla kişide işe yaradığını duydum. Neden bende böyle oldu bilmiyorum. Hiç bir şekilde detoksun dışına çıkmadım. Atıştırmalık tüketmedim ama sonuç malesef böyle oldu. Ama başta söylediğim gibi çok şişkinlik yaşadığınız, ödem tuttuğunuzu düşündüğünüz zamanlar tam anlamıyla işe yarayabilir belki. Bu yüzden taktir sizin :) Kötü bir 3 gün değildi benim için. 3 kilo için denemeye değer mi değer bence :) Hiç bir şikayetim ya da yan etkisi de olmadı. Normalde aç kaldığımda migren sorunu yaşadım ama hiç migren ağrısı bile çekmedim.

Denerseniz umarım sizde işe yarar, daha önce deneyeniniz varsa da lütfen sonucunu bizimle paylaşın. Belki yapmayı düşünenlere ilham olursunuz :)

HOŞÇAKALIN :) 





Yorumlar

  1. Merhabalar, herkese iyi diyetler. Güncel ve en etkili kabak diyeti tarifine ve kurallarına bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar