Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

"NİYET" BULLET JOURNAL MAYIS AYI DÜZENİM

bullet-journal-mayıs

HERKESE MERHABA :)

Ben yeni bir aya yeni taslağım ile hazırım. Sıra geldi sizlerle paylaşmaya :) Bu ay benimde ilk defa deneyimleyeceğim yeni bir içeriğim olacak. Adı da niyet. Kişisel gelişimle ilgili takip ettiğim kaynaklarda yeni duymaya başladığım ve uygulamaya başlamak istediğim bir içerik. Bu yüzden ajandama uyarlamaya başlayıp hayatıma adapte etmeye başlayacağım. Ne bu niyet ve yeni içeriğim ne merak ediyorsanız buyrun devam edelim :) 

İlk olarak havalarında ısınmasıyla denizaltı temasını uygulamak istedim. Deniz kabuklarını da çok sevdiğim için deniz kabuklarını, mercanları, yosunları, denizanası ve balıkları sıkça kullandım. Çok da içime sindi umarım size de ilham verici olur :) Kapağında da aşağıda görebileceğiniz gibi bir sürü denizaltı canlılarını kullandım.




Kapağın arkasına da çok önem verdiğim ve her yazımda sıklıkla bahsettiğim şükür sayfamı düzenledim. Oraya da uzun cümleler kurmayı sevdiğim için en sade şekilde bırakmayı seviyorum. Yine sade bir şekilde hazırladım.




Şükür listemin peşine de su takip sayfamı yerleştirdim. Mercanları ve çıkan baloncukları bu takip sayfama uyarladım. Her güne bir baloncuk yaptım ve her bir baloncuk en az iki litre suya denk geliyor.




Sonrasında hesap işlerini takip etmeyi sevdiğim için harcamalarımı ve alacaklarımı yazabileceğim iki alan oluşturdum.




Bu ay ilk defa uygulamak istediğim içeriklerden birisi de favoriler kısmı. Favoriler alanını görüp, keşfedip beğendiğim her türlü şeyi yazmak için tasarladım. Gün içinde o kadar fazla şeyi takip ediyoruz ki beğendiğimiz sonra bakarım dediğimiz şeyleri unutuyoruz. Bende bu yüzden yazılı hale getirmek istedim. Ayrıca bu alanlara benim beğendiğim şeyler haricinde çok tavsiye aldığım, çok beğenilen filmleri, müzikleri vs. not almak istiyorum. Böylece boş zamanlarımda bir film, kitap, video aradığım zamanlar buradan bakıp değerlendirebilirim. Bu alanın alt kısmına da taksitlerimi yazabileceğim küçük bir yer ayırdım.




Bir sonraki sayfamda takip etmek istediğim spor, kitap, ilaç, blog gibi alanları yerleştirdiğim takip sayfam var. Bu zamana kadar bir sürü takip alanı denedim benim en rahat ettiğim en kullanışlı olanı bu oldu. O yüzden aşağıda gördüğünüz gibi tasarladım.




Gelelim beni en çok heyecanlandıran "NİYET" sayfama. Bu konudan biraz bahsetmek gerekirse; niyet aslında her zaman bahsedilen "evrene olumlu mesajlar verin" felsefesine benziyor. Hatta bu felsefenin dinimizde zaten var olan bir yansıması. Biz dinimiz hatta bir çok din niyetler üzerine kuruludur. Biz namaza, oruca vs başlarken hep niyetle başlarız. Ne demektir bu; ben bu işe saf duygularla, tüm kalbimle inanarak, severek, isteyerek, güzel olacağını bilerek başlıyorum demektir. Bir yazardan da esinlendiğim gibi her işimizi bu niyetlerle yaparsak, niyeti her işimize uygularsak bize güzel dönüşler gelecektir. İnancımız gereği bu olayı benimsedim ama ayrıca da çok çok mantıklı geldi zaten. Bir işe başlarken güzel niyetler kurup, sabırla peşinde uğraş verirsek en güzel en hayırlı şekilde sonuçlanacaktır. Bende ajandamda aylık niyetlerimi yazmak, üstüne düşünmek, planlar yapmak istediğim konulara yer vermek için bu alanı hazırladım.



Son olarak da günlük işlerimi ve hedeflerimi not alabileceğim alanlar yaptım.





İşte bu aylık düzenim böyleydi. Beni bullet journal hazırlamak gerçekten çok mutlu ediyor ve yeni işlerime başlamak için heveslendiriyor. Sizde motivasyonunuzu kaybettiğiniz dönemlerde iseniz kesinlikle bir deneyin, sizi de canlandıracaktır. Umarım beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)

   












Yorumlar

Popüler Yayınlar