Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

TAM ÖLÇÜLÜ MERCİMEK KÖFTESİ TARİFİM

mercimek-köftesi

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle hem çok doyurucu hem de çok besleyici olan mercimek köftesi tarifimi paylaşmak istiyorum. Mercimek köftesinin ölçüleri her zaman çok önemli, çünkü bazı tariflere göre çok kuru bazılarına göre çok yapışık olabiliyor. Ama kıvamını güzel tutturduğunuz bir tarif yakaladığınızda mercimek köftesini yemeye doyamıyorsunuz :) Ben de paylaşacağım ölçülerle yaptığımda ıslak ama yapışık olmayan tadı tuzu ekşisi yerinde güzel bir kıvam yakalıyorum. Bu yüzden de buradayım, sizlerle paylaşmaya geldim :)

Malzemelerimiz;

1 su bardağı kırmızı mercimek
4 su bardağı su
2 su bardağı ince bulgur
2 yemek kaşığı domates salçası
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 adet orta boy kuru soğan
1 kase doğranmış yeşil soğan 
1 avuç doğranmış maydanoz
1 adet limon
2 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber  

Bütün malzemelerimiz bu kadar. İlk önce mercimeği güzelce yıkıyoruz ve küçük bir tencereye alıp üzerine dört bardak suyu ilave ediyoruz. Ocağa alıp aşağıda gösterdiğim gibi mercimek yumuşayıp patlayana kadar kaynatıyoruz. Mercimeklerin iyice yumuşadığına emin olduğumuzda ocağın altını kapatıyoruz. Bir yoğurma kabına ince bulguru alıp üzerine sıcak olan mercimeği suyuyla birlikte boşaltıyoruz. Üzerine de bir kapak kapatıp bulgurun şişmesini sağlıyoruz. 5 dakika sonra suyunu tamamen çekmiş ve kısır şişmiş olacaktır. İçerisine sıvı yağ, salça, limon suyu ve baharatları katıp güzelce karıştırıyoruz. Size tavsiyem ilk önce limon ve tuzu verdiğim ölçünün yarısını koyup karıştırıp tadına bakıp sonra kalanını eklemeniz. Biz biraz ekşi olunca seviyoruz. Belki size ekşi gelebilir. O yüzden kontrol edip atarsanız daha iyi olur. Bu arada sıcağı çıkana kadar diğer malzemeleri hazırlayalım. Kuru soğanı ince ince doğrayalım. Yeşil soğanı ve maydanozu da ayını şekilde küçük küçük doğrayalım. Burada ki yeşillik miktarı size de bağlı aslında. Maydanozu seviyorsanız daha fazla doğrayabilirsiniz. Az önce karıştırdığımız köfte harcı biraz soğuduğu zaman soğanı ve yeşillikleri de içine katıp elimizle yoğuralım. Bütün malzemeler güzelce birbirine karıştığında küçük parçalar koparıp elimizle şekil verelim.











Ve güzel renkleriyle ve güzel kıvamıyla mercimek köftemiz hazır :) Ben bu ölçülerle güzel tutturuyorum. Umarım sizinde kıvamı istediğiniz gibi olur. Ben beğeneceğinize inanıyorum :) Yeni yazılarımdan anında haberdar olmak isterseniz sosyal medya hesaplarımdan duyuruyorum. Hesaplarıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Diğer yazılarımda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :) 



Yorumlar

  1. Pek severim mercimek köftesini. Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim umarım dener ve beğenirsiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar