Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL - EYLÜL AYI DÜZENİM

bullet-journal-eylül

Herkese uzun bir aradan sonra merhaba :)

Bir ay gibi bir süredir ortalarda yoktum. Nerelerde olduğum hakkında bir yazı yakında gelecek ama hazır uzun bir ara vermişken güzel, taze, yeni bir ajanda yazısı ile dönüş yapmış olayım hem de kendim içinde düzene güzel bir dönüş yapmış olurum diye düşündüm. Bu nedenle de eylül ayı teması ile karşınızdayım.

Ağustos ayında bullet journal yayınlamamıştım çünkü bende düzgün özenli bir ajanda yapamamıştım kendime. O kargaşadan, dağınıklıktan sonra eylül ayı sade, huzur veren sayfalar içersin istedim :) Ruhen de inzivaya çekilmeye, dinginleşmeye ihtiyacım var. Sizlerden de tatilden dönenler, okul hazırlığı içinde olanlar, gurbette iseniz bayram ziyaretlerinden dönmüş ve eski düzene sakinliğe ihtiyacı olanlar olabilir. Düzene girebilmek ve güdülenebilmek için bullet journal benim için bir ilaç, umarım size de iyi gelir. O halde neler yapmışım hemen sayfalara geçelim :)

bullet-journal-ideas

Ben karadeniz de yaşıyorum ve hafif bulutlu havalar, o bulutların üzerinde gezinen kuşlar çıkmaya başlayınca benim de eylül kapağım böyle bir hal aldı :) İstediğim dinginlik ve huzur için de güzel bir tema oluşmuş oldu :) 


Bu zamana kadar her ay ajandama eklediğim ya da çıkardığım sayfalar oldu. Fakat şükür sayfası hayatıma girdiği günden beri kapağın hemen arkasında ki ilk sayfada yer almaya devam ediyor. Gerçekten yaşamın farkına varmak istiyorsanız, biraz daha sakin olmak ve hayata biraz daha güçlü bakabilmek istiyorsanız bunu denemelisiniz. Ajanda tutmasanız bile her akşam bir kağıda şükür sebeplerinizi yazabilirsiniz. Eminim ki herkese huzur verecek ve yere daha sağlam basmasını sağlayacaktır. Umarım denersiniz ve o rahatlamayla yatağa baş koyarsınız.  


Ve geldik hayatı gerçeklerine :)Bütçe sayfasını yapmak da benim için çok önemli. Ne durumdayım, çok mu açıldım, ne kadar bütçem kaldı bunları görebiliyorum ve anlık notlar tuttuğum için aklımdan bu yükü almış oluyorum. Burası içinde sevimli kocaman iki bulut hazırladım. 


Favoriler sayfamı eski formatında hazırladım çünkü böylece bir sayfada hepsini görebiliyorum ve benim için yeterli oluyor. Sadece başlığını bayraklar şeklinde hazırlayıp renk katmak istedim. 


Bu sayfayı yeni ekledim ajandama. İlk defa bu ay denicem. Ama böyle bir sayfaya çok ihtiyacım vardı. Aklıma bişi gelirdi ve nereye yazsam diye bakıp sonra onu yazdığım yerde bulamazdım. Bundan sonra aklıma gelen fikirleri ve sonra bakmak istediğim şeyleri buraya not almayı düşünüyorum. Bir sonraki ay zaten ne kadar işe yaradı konuşuyor oluruz :) 


Bir sonraki sayfada yine bol bol bulut ve kuşların olduğu takip sayfam yer alıyor. Bu sayfa da yapmak istediğim şeyleri planlıyorum ve o günler yerine getirilmiş mi diye takip edebiliyorum. Burada boş bırakmim diye de sorumluluk hissedip o görevleri yerine getiriyorum :) Zaten bullet journal konseptinin temel parçalarından biri de bu takip sayfaları. Bende aşırı işe yarıyor :)  


Bu sayfayı, blog sayfam için aklıma gelen fikirleri toparlamak, düzenlemek ve planlamak için hazırladım. Sizde yaptığınız işe göre ya da okul, temizlik gibi planlarınızı yapabilmek için kişiselleştirebilirsiniz.

trackers-pages

Bu sevimli tavus kuşu her gün özellikle takip etmek istediğim bir iş için yaptığım bir takip sayfası. Her bir yaprağı o akşam boyanmak için beni bekleyecek :)


Son olarak da günlük çıkan işleri not aldığım, planladığım ve takibini yaptığım günlük sayfalar. Bu alanda daha ok yazma alanına ihtiyacım olduğu için sade kullanmayı tercih ediyorum. Sizler istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.


İşte yeni ay düzenim bu şekildeydi. Daha önceki temalarımı görmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Sormak istediğiniz soruları yorumlara bırakabilir, yaptığınız bullet journal görsellerini @hanimeli113 kullanıcı adıma dm atabilirsiniz. Atarsanız çok sevinirim :) Herkese huzur dolu bir ay diliyorum...

HOŞÇAKALIN :)   


Yorumlar

  1. Çook güzel olmuş. :) Eline sağlık! ^-^
    Bir ara ben de yapıyordum merak salmıştım ama bıraktım sonradan. :')
    Blogumda da paylaşmıştım hatta. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben başladığım günden beri süslemeye zaman bulamasam bile bu ajanda sistemini kullanıyorum her zaman çok işime yarıyor :)

      Sil
  2. Gerçekten çok güzel olmuş 👍 tebrik ediyorum 👏

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar