Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

CAKE POPS TARİFİM :)

cakepops

Herkese Merhaba :)

Binbir denemenin ardından tutturduğum, en kolay ve en lezzetli tarifi bulduğum cake popslarımı bugün sizlerle paylaşmak istiyorum. Daha önce nişan sürecini anlattığım yazıda ne tür atıştırmalık ve yiyecekler hazırladığımdan bahsetmiştim. O yazıya bakmak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bugün de bunlardan biri olan cake pops tarifini detaylı ve aşamalı bir şekilde anlatmak için buradayım. Nişandan bir hafta önce bu tarifleri internetten araştırıp malzemeler alıp denemeye başladım. Kimisinde kekte istediğim lezzeti yakalayamadım kimisinde ise dış çikolatasını kaplamak çok zordu. Denemelerim sonucunda en kolayını ve bence en lezzetlisini buldum. Şimdi tarife ve püf noktalara geçelim :)

pop-kek-tarifi

Malzemelerimiz;

2 adet kakaolu baton kek
2 adet bitter yarım paket sütlü çikolata
1 kutu krema
Sıvı yağ
Cake pops çubukları ya da kürdan

Bütün malzemelerimiz bu kadar. Kremanın da tamamını kullanmıyoruz. Eğer evde yarım kremanız varsa onu da kullanabilirsiniz. İlk olarak resimde göreceğiniz kek mozaik kekti. Fakat sonrasında kakaolu kek ile daha güzel olduğuna karar verdim. Ama onun resmini çekmeyi unuttuğum için bunun üzerinden anlatacağım.  

Kakaolu kekimizi bir kabın içerisine elimizle ufalıyoruz. Mümkün olduğunca topak topak kalmamasına kum gibi dağılmasına dikkat edin. İçerisinde büyük parçalar kaldığında kırılıp dağılabiliyor. 


Sonra küçük bir tavaya ya da benim gibi sosluğa 1 çay bardağına yakın kremayı alıyoruz. En küçük gözdeki ocağa alıp ısıtmaya başlıyoruz. Fotoğrafta gördüğünüz gibi kenarları köpürmeye başladığında ocağın altını kapatıp içerisine yarım paket sütlü çikolatayı katıp karıştırıyoruz. Onun ısısıyla zaten hemen erimeye başlayıp güzel bir çikolata sos kıvamına geliyor. Hazırladığımız bu çikolata sosu ufaladığımız kekin içerisine döküp elimizle iyice yoğuruyoruz. Baya kulak memesi kıvamında bir hamur elde etmiş oluyoruz. Kıvamını, birer top yapmaya çalışarak tutturabilirsiniz. Kolayca minik minik toplar elde edebiliyorsanız tamamdır. Ama çok cıvık olduysa biraz daha kek, ya da yeteri kadar ıslanmadı gibi geliyorsa pişirmeden biraz daha krema ekleyebilirsiniz.   






Kıvamını güzelce tutturduktan sonra birbirine eşit büyüklükte olacak şekilde minik toplar hazırlıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. Bu tarifte en önemli şeylerden biri yağlı kağıt biri de sabırla beklemek. Yağlı kağıt sermez isek acayip yapıştığı için tabaktan kaldırması çok zor oluyor ve toplar bozuluyor. Beklemekten kastım ise her aşamadan sonra buz dolabında güzelce donmasını beklememiz gerekiyor. Ben ilk yaptıklarımda yeterince bekleyemediğim için toplar hep kürdanlarından düştü :) Ama gerçekten biraz sabredip beklerseniz işiniz çok kolaylaşıyor ve çok güzel görünüyorlar.


Kek toplarımız dolapta biraz toparlanırken bizde çikolatayı hazırlayalım. Sosluk veya herhangi derin bir tencerede suyu kaynatıyoruz. Hazırladığımız topların girebileceği derinlik ve genişlikte bir bardağın içerisine bitter çikolatalı kırıp atıyoruz. Bu bardağı da kaynayan suyun içine oturtuyoruz. Ama kesinlikle su kaynadığında tencereyi ocaktan alıp bardağı içerisine öyle koymamız gerekiyor. Aksi taktirde çikolata pişip katılaşıyor. Biz sadece kaynamış sıcak suyun içinde erimesini sağlıyoruz. Çikolata içerisinde eridiği zaman dolaptan kek toplarını çıkaralım ve kürdanların ucunu çikolataya bulayıp toplara saplayalım. Ben resimde gösterdiğim gibi çatal kürdan kullandım. Siz orjinal cake pops çubukları kullanabilirsiniz. Normal kürdan da oluyor ben resimlerde gördüğünüz gibi denemelerimi onlarla yaptım fakat zor oluyor, keki tutmayıp düşüyorlar bir de şık da durmuyorlar.   






Bütün keklere aynı işlemi yaptıktan sonra çikolataların donması ve keke iyice tutunması için tekrar buzdolabında bekletiyoruz. Bardaktaki çikolata biraz katılaşmaya durmuş olabilir. Kekler donmaya devam ederken çikolatanın altındaki suyu kaynar suyla değiştirebiliriz. Ayrıca benim işimi aşırı kolaylaştıran ve dış katmanda pürüzsüz parlak bir çikolata elde etmemi sağlayan püf nokta sıvı yağ oldu. Eriyen çikolatanın içine 1 tatlı kaşığı kadar sıvı yağ ekleyip karıştırdım. Bu hem çikolatayı daha da akışkan bir hale getirdi hemde daha parlak olmasını sağladı. Kullandığınız çikolata markasına göre de bu akışkanlık değişebilir. Sizde göz kararı sıvı yağ ekleyebilirsiniz. Tadını kesinlikle bozmadı.

Donan kekleri çıkarıp aşağıda ki videoda da gösterdiğim gibi çikolataya daldırıyoruz ve sirkeleyerek üzerinde ki fazla çikolatayı akıtıyoruz. Sıvı yağ bu fazlasını akıtmak konusunda işi oldukça kolaylaştırıyor gerekten.





Bütün kekleri çikolata ile kapladıktan sonra dolapta donmaya bırakıyoruz. Donmaya bırakmadan arzu ederseniz üzerine renkli kalpler ya da farklı süsler yapıştırıp öyle donmaya bırakabilirsiniz. Ben süsleme hakkımı kürdanlara masama uygun renkte fiyonk yaparak kullandım :)  



Ve işte çok lezzetli, çok şık olan keklerimiz hazır. Gerçekten bir sürü kombinasyonunu denedim. Tamamen sütlü çikolata, tamamen bitter çikolata, mozaik kek, sade kek, kakaolu kek her şekilde denedim. Ama en güzeli en lezzetlisi kakaolu kek, keki lezzetlendirmek için biraz sütlü çikolata, dış kaplaması için de bitter çikolata harika bir kombin oldu. Anlaşılır olsun ve benim gibi uğraşmayın diye biraz uzun anlattım :) Bu kadar uzun anlattığıma bakmayın, bekleme süresi olduğu halde çok kolayca yapılıyor aslında. Nişanda da herkesten olumlu dönüş aldım. Umarım sizde dener ve beğenirsiniz :)

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar