Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

PEKMEZLİ MİLFÖY SİMİT TARİFİM


Herkese Merhaba :)

Size hafta sonuna girerken bayıldığım, pratik ama nefis bir tarif vermek istiyorum. Resimde de gördüğünüz gibi minicik simitleri andıran, nar gibi kızarmış çıtır çıtır simitler yapacağız. Milföy işin içine girdiği zaman her tarif aşırı kolay oluyor zaten ama bu tarif kolaylığının yanında gerekten çok lezzetli oluyor. İçeriğini de istediğiniz gibi çeşitlendirebileceğiniz için bence çok zengin bir tarif. Hem haftasonu ailenizi, kendinizi şımartmak hem de misafirleriniz için güzel bir kahvaltı sofrası hazırlamak isterseniz buyrun tarife geçelim :)

Malzemelerimiz;

1 paket milföy
3 yemek kaşığı üzüm pekmezi
Zeytin
Kaşar peyniri
Susam
Su

İlk olarak milföyleri teker teker tezgahın üzerine açıp biraz çözünmeleri için bekliyoruz. Onlar kendilerini salmaya devam ederken geniş bir tabağın içerisine pekmezi koyup sulandırıyoruz. Çok fazla su kaçırmadan sadece pekmezin o yoğun dokusunu açacak şekilde, simitleri kolay bulayabileceğimiz kıvama gelene kadar su ekliyoruz. Ayrı bir tabağa ise susam ekliyoruz. Ben simiti zeytinli ve kaşarlı yaptım. Bunun için kaşarları aşağıda gördüğünüz gibi uzun ince şekilde doğradım. Zeytinleri de çekirdeklerinden ayıklayıp hazır ettim.

Bütün malzemelerimiz hazır olduğu ve milföylerin buzu çözüldüğü zaman yapmaya başlayabiliriz. Bu arada başlamadan tepsinize yağlı kağıdı serin :) Aşağıda şeklini de gösterdiğim gibi milföyleri olan çizgisinden değilde dikey şekilde 2 ye kesiyoruz. Her bir milföyden uzun dikdörtgen parçalar elde ediyoruz. Sonra her birinin içerisine kaşar peyniri ve zeytinleri dizip, hamuru karşılıklı uçlarından yapıştırıyoruz. Sonra da halka şekli verip önce pekmezli suya sonra da susama bulayıp tepsiye diziyoruz. Eğer simit şekli vermeye üşeniyorsanız ya da zamanınız az ise böyle çubuk şeklinde de pişirebilirsiniz. Ben öle de denedim çok eğlenceli oldular :) Bütün milföylere aynı işlemi uyguladıktan sonra önceden ısınmış 180 derece fırına sürüyoruz.       











Yukarı da da gördüğünüz şekilde nar gibi kızarıp, şişip, çatladıklarında olmuş demektir. Sıcak sıcak servis etmenizi tavsiye ederim. Soğuduğu zaman da çok lezzetli oluyorlar ama sıcak sıcak erimiş kaşarı ile herkes tadına bayılacaktır :)  


İşte bugün ki tarifim böyleydi. Umarım sizlerde beğenir ve bana yorum bırakmayı unutmazsınız. Herkese mutlu, huzurlu, bereketli sofralar diliyorum... 

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar