Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

NİŞANLANDIM :) TÜM HAZIRLIK SÜRECİM...


Herkese Merhaba :)

Başlıktan anlayacağınız üzere evlilik için ilk adım olan söz-nişanımızı gerçekleştirdik. Ben daha önce bu tarz bir törenin arka planında çok fazla yer almamıştım. Bu yüzden hazırlık sürecine girdiğimizde çok telaş oldum ve nereden nasıl başlayacağımı bilemedim :) Büyüklerim ne yapmamız gerektiğini söyledi fakat kendim araştırmak, bir çok şeyi kendi ellerimle yapmak istedim. Bu yüzden de instagramdan, pinteresten, internetten, her yerden araştırdım ve ben neler yapabilirim not aldım. Bu gün bu yazıyı da benim gibi nişan hazırlığında olan, dökümanlar arayanlarınız için hazırlamak istedim.

İlk olarak kendi sürecimden biraz bahsetmek istiyorum. Ben nişanlımla yedi yıldır beraberim. Üniversitede öğretmenlik okurken tanıştık ve bu güne kadar beklememizin sebebi de atamayı beklememizdi. Öğretmen olan ve atama bekleyen her çift beni çok iyi anlayacaktır :) Çok şükür ki nişanlım bu sene atandı ve biz ilk adımı atmaya karar verdik. Farklı şehirlerde ikamet ettiğimiz için ailecek daha önce hiç bir tanışmamız olmamıştı ve tanışma, gidip gelme, söz nişan ayrı yapma gibi bir zamanımız yoktu. Bizde isteme,söz ve nişanı aynı gün yapmaya karar verdik. Bu isteme anı, nişan zaten aşırı heyecanlı ve stresli bir gün yaşayanlarınız bilir. Birde beni düşünün :) ilk defa aileler birbirini görecek ve aynı gün söz nişan yapacağız. Hayatımın en heyecanlı ve ne olup biteceğini bilemediğim günüydü :)

Gelelim nişan hazırlıklarına. Ben nişan tepsimi, damat kahvesi takımını ve kapı süsünü kendim yapmak istedim. Bu klasikleşmiş olan aşağıda göreceğiniz aynalı tepsilerden iki tane aldım ve büyük olanını nişan tepsisi, küçük olanını damat kahvesi için kullandım. Kafamda da nişan pastası ve süslemeler için tatlı bir mor rengi belirledim. Aynalar için de gümüş rengini tercih ettim. Çarşıdan bir buket yapay orkide, bir buket onunla uyumlu olacak ortanca çiçeği ve sahte pembe cipsolardan aldım. Diğer süslemeler için iki adet kalp yükseltici, ayna pleksi baş harflerimizi, saten kurdele ve püskül aldım. Çok abartılı olmayacak şekilde aynanın bir kenarından ölçü alıp keçe kumaş kestim ve tepsiyi sonra da kullanabilmek için çiçekleri keçenin üstüne yapıştırıp tepsiye öyle koydum. Yani tepsiye hiçbir şeyi direk yapıştırmadım. Yükselticelerin altındaki süngeri kapatmak için o ende aldığım kurdele ile katlayıp ucuna fiyonk yaptım. Aynaların üzerine de sıcak silikon ile baş harflerimizi yapıştırdım. Hazır sade bir makas alıp aynı çiçeklerle süsledim ve ucuna püskül bağladım. Ve tepsim hazır oldu :) Bence çok abartı olmadı ve hepsini sonra kullanabileceğim için çok içime sindi.    

nişan-tepsisi-süsleme

Kapı süsü için de orta boy bir strafor köpük aldım. Yükselticileri kapladığım saten kurdele ile straforun bütün yüzeyini kapladım. Sonrasında aynı çiçeklerle bir dizayn yapıp sıcak silikon ile gördüğünüz gibi yapıştırdım. Çok da sağlam ve güzel oldu bence :) 

kapı-süsü-yapımı

Damat kahvesi setini de kendim tek tek seçerek oluşturdum. Bu kına malzemeleri satan çarşılarda bu tür şeyler tek tek satılıyor. Oradan fincanını ve lokumluğu seçtim. Tepsim gümüş olduğu içinde diğer parçaları da gümüş seçtim. Damat fincanı olduğu için çok çiçekli, taşlı taşlı süslemek istemedim. Sadece altına kağıt bardak altlığı koyup üzerine aramızda esprisi olan bişi yazdım ve fincanın kapağına bir püskül taktım :)  

damat-kahvesi-seti

İkramlıklar ve yiyecekler hariç benim süslemelerim bu kadardı. Bizim ilk kez tanışma ve söz-nişan aynı gün olacağı için ben nişan masası süslemek istemedim. İlk başta masaya gelen çiçekleri, çikolatayı ve nişan tepsimi koymuştum. (Bu arada gelen çiçekleri, çikolatayı ve nişan bohçasını aşağıya bırakıyorum oradan görebilirsiniz. Tabi malesef çikolatanın açılmış halini çekebildim son anda. Ama hepsi harikaydı , ben gelenlerin hepsine bayıldım :) ) Erkek tarafı uzaktan geldiği için pasta, kurabiye tarzında değilde daha tok tutacak bir menü seçmek istedik. Ve tabağı su böreği, etli pilav, yaprak sarması ve baklava diye kararlaştırdık. İçecek olarak da ayran, gazlı içecekler ve çay hazırladık. Tanışma ve sohbetten sonra kahveleri hazırladım ve isteme aşaması gerçekleşti :) Sonra yüzükler takıldı ve nişan aşamasına geçtik. Masaya o esnada aşağıda gördüğünüz gibi nişan pastamız ve benim hazırladığım ikramlıklar geldi. Biz pastayı kestik, takı takıldı ve ikramlara başlandı.  


Kısa süre içinde yemekler üzerine de pasta denk gelmiş oldu, yanına hazırladığım ikramlıklar fazla mı gelir bilemedim ama içim rahat etmedi.Tek nişan pastası vermek istemediğim ve de kendi ellerimle de bir şeyler hazırlamak istediğim için ben yine de masadakileri hazırladım. Neler yaptın derseniz; hindistan cevizli irmik topları (tarifi için buraya tıklayabilirsiniz.), iki çeşit tuzlu kurabiye, salata topları ve cakepops diye anılan çikolata toplarından yaptım ve süslediğim çatal kürdanlar ile sunum yaptım. Yakında bu diğer ikramlıkların da tariflerini sizinle paylaşacağım ama sadece süslemesinden bahsetmek istiyorum belki yapmayı düşünürsünüz. Aşağıda gördüğünüz çatal şeklinde ki kürdanlardan aldım. Süsleme malzemeleri satan dükkanlardan bulabilirsiniz. Paketinde 50 tane var ve fiyatı 2-3 lira gibiydi. Bu kürdanlara şerit organze kurdele ile fiyonklar yapıp sıcak silikon ile yapıştırdım. Sizde konsept renklerinize göre bu kürdanları hazırlayıp ikramlarınızı süsleyebilirsiniz.


  

isteme-çiçeği

kız-isteme-çiçekleri

isteme-çikolatası

nişan-valizi





İşte benim nişan serüvenim ve hazırlıklarım böyleydi. Sizin için de bir fikir olsun istedim. Benim gibi aşırı süsü, abartıyı sevmeyen biriyseniz söylediklerim işiniz yarayacaktır diye düşünüyorum. Ve size bir öneri vermek istiyorum. Ben o gün zannediyordum ki her şeyi kontrol edebilirim. Bütün aşamalarda süslemelerimi, ikramları ben ayarlarım. Bunun içinde öncesinde kafamda planlar yaptım. İkramlıklar masaya giderken irmik toplarına da süslediğim kürdanlardan koyarım, masaya şöyle yerleştiririm, böyle yaparım filan diye bir sürü hesabım vardı. Hepsi uçtu gitti. Çünkü istendikten sonra mutfağa hiç uğrayamadım, beni servise sokmadılar :) İçim gitti neyi nasıl yaptılar acaba diye :) Bu yüzden size önerim önceden her şeyi ben yaparım diye plan yapmayın ya da planlarınızı bir yakınınıza anlatın onlar öyle yapsın. Sonra benim gibi odanın içinde kıvranıp stres olmayın :) Umarım yardımcı olabilmişimdir. Benim için çok güzel bir gündü. İnşallah sizin gününüz de eksiklikler olsa bile mutlu, huzurlu ve ağız tadıyla geçer.

HOŞÇAKALIN :)   

Yorumlar

  1. Allah tamamına erdirsin. İlk adım atılmış,ne güzel... Tebrikler:)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel bir gün olmuş ve herşeyi hemen hemen kendiniz yapmışsınız çok marifetlisiniz maşallah bende tüyo aldım sizden inşallah bende hayatıma geçiririm bu tecrübeleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama çok teşekkür ederim eminim daha da güzellerini yaparsınız :)

      Sil
  3. Her şey çok güzel olmuş Allah tamamını erdirsin hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar :)
    Benimde söz nişan isteme nisan ayında olacak aynı şekilde farklı şehirlerdeyiz ve her şey bir günde olacak :) Nişan bohçasını nasıl yaptınız :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar