Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

~~SÜRPRİZLİ KAKAOLU İRMİK TOPLARI~~


   Herkese merhaba! 
           Bugün sizlerle malzemesi az olan çok fazla zaman almayan ama çikolata isteğinizi kıracak bu tarifi paylaşıyorum. Son dakika misafiri için sizi kurtaracak ve içinde ki minik sürprizleriyle hoşluk yapacak bir tarif :)  




İlk olarak malzemeler ile başlayalım;
3 su bardağı süt
7 yemek kaşığı irmik
7 kaşık toz şeker
1 paket kakaolu toz krem şanti
1 kaşık (silme) kakao
2-3 paket hindistan cevizi
Çakıl taşı çikolatası


1- Birinci işlem için sütü, irmiği, şekeri ve kakaoyu yukarıdaki gibi bir tencerede karıştırıp ocağa alalım. Karışımımız katılaşana kadar pişiriyoruz. 


2- Şekildeki kıvamı aldıktan sonra ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz. Ara ara başına gidip karıştırırsanız hem kabuk tutmaz hemde çabuk soğumasını sağlamış oluruz.


3- Soğuma işlemi tamamlandıktan sonra krem şantiyi içine eleyip karıştırıyoruz. İşte asıl irmik harcımız hazır. 

4- Süsleme işlemi için geniş bir kaba ilk olarak 2 paket hindistan cevizini döküyoruz (benim için 2 paket yeterli oldu, yetmezse siz ekleyebilirsiniz.). Ayrı bir kaseye elimize yapışmaması için su koyoyuruz. Ve içi içinde ne arzu ederseniz onu bir tabağa alıyoruz. Ben çakıl taşı kullandım ama çikolatalı leblebiler de çok yakışıyor, siz fındık da koyabilirsiniz tabi isterseniz boş da bırakabilirsiniz. Her türlü mükemmel oluyor. Süsleme hazırlığı bittikten sonra aşağıda gösterdiğim adımlar gibi işleme başlıyoruz.





5- Elimizi ıslatıp ceviz büyüklüğünde parçalar alıyoruz. İçini açıp çakıl taşını koyarak yuvarlıyoruz. Yuvarladıklarımızı hindistan cevizine bulayıp sunup tabağımıza koyuyoruz. Sunum tabağının zeminine de biraz hindistan cevizi dökerseniz hiç yapışma olmayacaktır.


Sonuç bu :) Umarım yapar, beğenir ve benimle yorumlarınızı paylaşırsınız. 
Afiyet olsun...  





Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar