Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SİLİNEBİLEN YAZI TAHTASI YAPIMI


Herkese merhaba! 
         
         Bugün sizlerle resimde gördüğünüz, istediğiniz yere asabileceğiniz, tahta kelemi ile yazıp silinebilen bir tahta yapımını anlatacağım. Bu tahtayı istediğiniz her alana her içeriğe uyarlayabilirsiniz. Mesela öğrenciler çalışma masalarına asıp günlük çalışma programlarını yazarak ertesi gün çok kolay bir şekilde silip yenileyebilir. Ev hanımları buzdolaplarına asıp alışveriş listesi ya da yemek menüsü olarak kullanabilirler. Kullanım alanı ihtiyaca göre şekillenebilir. Ben ise odamda dolabıma asıyorum ve o gün ki planlarımı, yetiştirmem gereken işleri, unutmamam gereken notları yazıyorum. Hep gözümün önünde olduğu için ve iptal olan işlerimi istediğim an silebildiğim için çok kullanışlı oluyor. Maliyeti de yaklaşık 2 tl gibi bir şey tutuyor, yapımı da oldukça kolay.


          Hadi gelin yapılışına geçelim. Gereken tüm malzemeler aşağıda da gördüğünüz gibi istediğiniz renkte bir fon kartonu, istediğiniz renkte A4 kağıdı, şeffaf asetat kağıdı (kırtasiyelere gidip böyle söylediğinizde size verecektir. A4 boyutunda ve şeffaf oluyor.) kalem, boya kalemleri, cetvel, makas.



          İlk olarak istediğiniz renkte bir A4 kağıdının dört kenarına 2,5 cm paylarla çerçeve çiziyoruz. Bu çerçevenin içine ister benim yaptığım gibi ister kullanacağınız konu için başlık yazıyoruz. Siz ders programım, yemek menüsü, alışveriş listesi vb. yazabilirsiniz. Ben en alta da her gün o gün ki ruh halime göre bir özlü söz yazmayı sevdiğim için "günün sözü" kısmını ayırdım. Bu tarz alanlar belirlemek sizin zevkinize kalmış. Benimki sadece bir öneri :) Aynı şekilde etrafını da zevkinize göre süsleyip boyayabilirsiniz.

          Asıl içeriğimizi hazırladıktan sonra gelelim dış fonun yapılışına.(Aşağıda da resimlerle yapılışını adım adım paylaştım.) Bunun için fon kartonumuzun ortasına A4 kağıdımızı koyarak etrafından çiziyoruz. Çizdiğimiz alanın dışından tekrar 2,5 cm olacak şekilde bir çerçeve çiziyoruz Bu çerçeve bizim tahtamızın son halinde fon kartonunun görünen yeri olacak. Sonra A4 ü ve asetatı içine yerleştirebilmemiz için fon kartonunda A4 kağıdının izinin olduğu köşelere 1,5 cm' lik işaretler koyup o işaretleri birleştiriyoruz. Bu işlemi dört köşede de tekrarladıktan sonra o çizikleri falçata yardımıyla dikkatlice açıyoruz. Bu açıklıklar bizim kağıtlarımızı koyacağımız cepler olacak. Bu kadar uğraşmak istemezseniz direk fon kartonun üzerine önce hazırladığınız A4ü yapıştırıp üstüne de asetat kağıdını bantlayabilirsiniz. Fakat ben sıkılırım değişiklik yaparım belki diye tak çıkar şeklinde olsun istedim.  



          Bu şekilde kartonumuzu hazırladıktan sonra açtığımız deliklere ilk önce hazırladığımız A4 kağıdını sonrasında üstüne asetat kağıdını yerleştiriyoruz. İşte yazı tahtamız hazır :)


          Şimdi istediğimiz alana asabilir, istediğimiz an yazıp silebiliriz. Ben normal bir peçete ile siliyorum. Eğer çok kuruduysa peçete zor silerse ıslak mendil ile silebilirsiniz. Eğer beğenip uygularsanız lütfen instagram adresimden https://www.instagram.com/hanimeli113/ benimle paylaşın :)


                                                             HOŞÇAKALIN :)





Yorumlar

Popüler Yayınlar