Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

~EVDE ÇITIR ÇITIR LAHMACUN TARİFİ~





Herkese merhaba :) 
Bugün herkesin seveceğini düşündüğüm ev yapımı en pratik lahmacun tarifini paylaşıyorum. Lahmacunu kim sevmez ki ? :) Bu lahmacun neden kolay derseniz tek tek yuvarlak lahmacunlar yapıp fırına atmaktansa ben hamurumu bütün tepsiye döşeyip pişiriyorum ve sonrasında börek gibi dilimleyip servis ediyorum. Evde canımız çektiği an çabuk olsun diye hep böyle yapıyoruz :)



Gelelim yapılışına....
İlk işe hamurumuzu yapıp mayalanmaya bırakarak başlıyoruz.
Hamur için malzemelerimiz ; 2 su bardağı un, 1 su bardağı su, kuru maya ve tuz ( bu ölçülerle 2-3 kişilik çıkıyor siz malzemeyi aynı oranlarda çoğaltabilirsiniz.)
Bu malzemeleri aşağıda resimlerde ki sıra ile karıştırıyoruz. Özellikle ilk un ve mayayı bir harmanlayıp sonra tuz ve suyu katıp yoğuruyoruz.





Yoğurulan hamura bir bez örtüp mayalanmaya bırakıyoruz.
Hamurumuz mayalanırken gelin iç harcını ve sosumuzu yapalım...
Sosumuz için 2 yemek kaşığı domates salçası, biraz tuz ve salçayı açacak kadar sıvı yağını karıştırıyoruz. Bu bizim kıymalı harcımızın içine karıştıracağımız sosumuz olacak.


Şimdi de kıyma içimizi hazırlayalım. Bunun için malzemelerimiz; 150 gram kıyma, 2 orta boy soğan, 4 küçük diş sarımsak, tuz, karabiber. ( seviyorsanız yeşil biber de ekleyebilirsiniz.)
Kıymamızı, ince ince doğranmış soğanımızı, rendelenmiş sarımsağımızı ve diğer tüm malzemeleri güzelce karıştırıyoruz. Ve yukarıda yaptığımız salçalı sosumuzu da kıymalı harca ekliyoruz. 



İç harcımızda bu kadar. Dediğim gibi kalabalıksanız siz bu harcı da çoğaltabilirsiniz.
Bütün işlemlerimiz bittiğine göre son adıma geçebiliriz :)
Mayalanmış pofur pofur hamurumuzu açıyoruz. Tezgaha biraz un serpip hamuru kaç tepsi yapacaksak ona göre bölüyoruz. Benim ölçülerimle 2 tepsilik çıktı yani hamuru ikiye böldüm. Sonrasında tepsinin şekline göre merdane yardımı ile açalım.



Tepsiyi biraz yağladıktan sonra açtığımız hamuru tepsiye yerleştiriyoruz ve iç harcımızı eşit bir şekilde hamura dağıtıyoruz. Ben bir kenarlarını açık bırakarak bir de içe katlayarak göstermek istedim siz nasıl arzu ederseniz öyle yapabilirsiniz.




İşte bu kadar. Artık fırına atabiliriz :) Önceden ısınmış fansız bölümde 180 derecede pişiriyoruz.



İşte sonuç. Uzun uzun anlattığıma bakmayın :) Bir çırpıda oluyor. Mutlaka deneyin. 
Afiyet olsuuun ...























Yorumlar

Popüler Yayınlar