Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BOL KÖPÜKLÜ TÜRK KAHVESİNİN PÜF NOKTALARI

Herkese merhaba!

          Tam şu anda yemek filan yesek de şöyle acı bir kahve içsek modundayken sizinle  gördüğünüz kahvenin yapılışını paylaşmak istedim :) Belki bu akşam benim tarifimi denersiniz ve hep beraber kahve içmiş oluruz :D


             Bütün kadınlar ve şu an genç kızlarımız bu köpüklü kahve yapmanın travmasını çok iyi anlayacaktır. Bilirsiniz ülkemizde bir kız çocuğu genç kızlığa adım atarken kahve sınavından geçer. Hadi yap bakalım kahven nasılmış filan diye sınava sokarlar :) Bende geçtim bu dönemlerden. İnternetten, çevremdeki kişilerden çeşitli püf noktaları denedim ama nedense kiminin yaptığı yöntemi sen uygularsın ve hayatta köpük alamazsın. Benimde öyle oldu tabiki. Öğrendiklerimden yola çıkarak bende denemelere başladım  ve bu tarifi tutturdum. Hala bu tarifi uyguluyorum ve kahvelerim hep köpüklü oluyor hep de beğeniliyor. Eğer sizde bir sürü tarif denediyseniz ve tutmadıysa tarif arıyorsanız hadi buyrun bir de benimkini deneyelim:)

         İlk olarak benim bildiğim ve uyguladığım kadarıyla fincan başına iki çay kaşığı kahve koyarak ölçümüzü belirliyoruz. Şeker oranları ise şekerli: 2 çay kaşığı, orta:1 çay kaşığı, şekersiz de ise şeker koymadan uygulanıyor.

          Şimdi cezvemizi alıyoruz ve soğuk yada musluk suyu fark etmeden kişi sayımıza göre suyumuzu koyuyoruz. Sonra yine kişi sayısına göre toz şekerimizi koyup iyice şeker eriyene kadar karıştırıyoruz. Bu işlem bittikten sonra kahvemizi ölçü dahilinde suyun üzerine koyuyoruz fakat asla karıştırmıyoruz. Direk ocağa alıyoruz ve kahvenin kendi kendine suya çökmesini bekliyoruz. Çöktüğü zaman bir iki tur karıştırıp bırakıyoruz. Ben köpürene kadar bir daha asla karıştırmıyorum. Köpürmeye başladığı anda ocağın altını kısıp biraz köpüklenmesine izin verip altını kapatıyorum ve köpükleri paylaştırıp kahveleri servis ediyorum.

          İşte bu kadar. Bu bende işe yarayan bir tarif umarım sizde uygular ve memnun kalırsınız. Yorumlarınızı bekliyorum. Bol köpüklü huzurlu kahve anları diliyorum. 


Afiyet olsun :) 

Yorumlar

  1. Merhabalar,
    Kahve sever biri olarak bir merhaba diyip takipçin olmaya geldim😊bol takipçiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Hepimize inşallah :) Bide adsense den onay alabilsem keşke :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar