Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL BENİM DÜZENİM-EKİM KASIM TASLAKLARIM


Herkese Merhaba!

          Bugün sizlere kendi bullet journal düzenimden bahsetmek istiyorum.Daha önceki bullet journal nedir yazımda daha çok nedir? ne için kullanılır? gibi temel konulardan bahsetmiştim. O yazıyı okumak isteyenler buraya tıklayarak okuyabilir. Bugün ise sayfa düzenim nasıl, ben nasıl takipçiler kullanıyorum bunlardan bahsetmek istedim. Ben bu sayfaları oluştururken internette baya bir gezindikten sonra beğendiklerimi kendi tarzıma uyarlayıp kullanıyorum. Size de belki ilham verir, belki aaa bende aslında şunu şöyle uygulayabilirim dersiniz ve bu beni çok mutlu eder :)



          İlk olarak ben giriş kapağını yukarıda ki resimde olduğu gibi mandala çizimi yaparak özelleştirdim. Daha sonra bullet journal da işimizi çok kolaylaştıracak olan anahtarlarımı ve belirteçlerimi belirledim. Bunları maddelerimin önüne yerleştirerek neyi ne yapmam gerektiğini bir bakışta anlıyorum.


          Bir sonraki sayfa ise indeks yani içerik sayfam. Bu sayfa hangi kısım kaçıncı numaralı sayfada olduğunu kolayca bulup işlem yapmamı sağlıyor. Bu içerik sayfasına oluşturduğunuz sayfaların numaralarını o an işlemenizi öneririm. Çünkü biriktiği zaman ipin ucu kaçıyor.


          İçerik sayfamdan sonra yıllık plan sayfamı yaptım. Bu sayfalarda yılın takvimini ve o tarihlerde ki önemli günleri yazabilmek için alanlar oluşturdum. Bu sayede bir tarih kaydetmem, plan yapmam gerektiğinde takvim aramama gerek kalmıyor. Direk kendi takvimim üzerinden işlem yapıyorum.



          Yıllık plan sayfalarımdan sonra o sene planlı bir şekilde yapmak istediğim, alışkanlık haline getirmek istediğim işlerimi yazabileceğim ve gördükçe de bunları yapmam gerekiyor diye bana sorumluluk aşılayan yıllık hedeflerim sayfasını ekledim. Bu sayfada yapmak istediklerimi detaylı bir şekilde hangi günler, ne kadar  yapmam gerektiğine kadar yazıyorum. Böylece ben bugün ne yapacaktım sorusu ortadan kalkmış oluyor.


          Artık genel içeriğimi bitirip aylık planlarıma geçiyorum. Ben bu planlar için o ayın kapağını oluşturup peşine günlük kısımlar ayırıyorum. Bu günlük kısımlara o gün neler yapacaktım yıllık hedeflerimden ve yıllık planımdan bakıp yazıyorum ve o gün o işlerimi bitirmeye çalışıyorum. Aylık plan içine ayrıyetten takip sayfalarımı yerleştiriyorum. Örneklerini aşağıya resim koyarak anlatıcam.



Bunlar benim aylık kapaklarım şimdi gelelim içlerine yaptığım günlük düzen örneklerim.


Ekim ayı günlük planlayıcı sayfalarım.


Kasım ayı günlük planlayıcı sayfalarım.

Daha sonra bahsettiğim takipçileri istersem sayfa aralarına istersem de günlük planlayıcıların en sonuna yerleştiriyorum. 


Bu yıl planlarımın içinde en fazla sekiz saat uyumak olduğu için bir uyku takipçim var. Biraz uykucu olduğum için bu takipçi benim için olmazsa olmaz :) 


Aynı şekilde su içme alışkanlığı kazanmak için bir su takipçisi ve okumak istediğim kitapları bitirdikçe işaretlemek için okuma takibi hazırlıyorum.

Benim hayatımda olmazsa olmaz bir kelime de "şükür". Ben bu kelimenin büyüsüne çok inanırım. Şükredebileceğim şeyleri hatırladıkça olumsuz şeylere çok fazla üzülmemem gerektiğini de hatırlıyorum. Bu yüzden şükür listesi hazırlayıp her günün sonunda o gün için bir cümle not düşüyorum. Bunun bana motivasyon ve güç verdiğini düşünüyorum.


Alışveriş de olmazsa olmaz tabi ki :) Bir alınacaklar listemde var bu yüzden.



Bunlarda benim diğer takip sayfalarım. Bu kısımlara da yapacağım spor, yoga rutinlerimi; alacağım ilaç takipleri filan yaptığım kutular ekliyorum.

İşte benim bullet journal düzenim böyle. Tabi ki bu her ay değişiyor. O ay ki ihtiyacıma göre sayfa düzenlerimi ve temalarımı değiştiriyorum.

Benim için bullet journal çok faydalı bir sistem oldu. Umarım sizin için de paylaştıklarım faydalı olur.

HOŞÇAKALIN...














Yorumlar

Popüler Yayınlar