Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MİKRODALGADA HİNDİSTAN CEVİZLİ YULAF EZMESİ #YLF3


Merhaba :)

Yeni bir hafta başlangıcında yine bir yulaf ezmesi tarifi ile karşınızdayım. Bugün ocakta pişirmek yerine eli devamlı mikrodalga fırınına gidenler için bu tarifi paylaşmak istedim. Ben tava kirletmek filan istemiyorum diyenler için daha pratik olan ve mikrodalgada yapıldığında en lezzetli olan tarifi anlatıcam.

Bunun için gereken malzemeler;
3 yemek kaşığı yulaf
1 çay bardağı su
1 çay bardağı süt
2 tatlı kaşığı hindistan cevizi
8-10 tane kuru üzüm
1 adet muz

Malzemelerimiz bu kadar. Bu tarifi tek seferde pişireceğimiz için içine hindistan cevizi çok yakışıyor ve bol bol koymayı çok seviyorum. Bu yüzden de bu tarifte ayrıca tarçın da ekleyip kalorisini yükseltmek istemedim. Ama piştiği zaman mis gibi kokan bir yulaf oluyor.

Yapılışına geçecek olursak; Mikrodalgaya da girebilen bir cam kaseye yulafımızı dolduruyoruz. Üzerine suyun tamamını ve sütün yarısını döküyoruz. İçine 1 tatlı kaşığı hindistan cevizini ekleyip güzelce karıştırıyoruz. Sonra mikrodalgaya atıp pişiriyoruz. Derece ve ayar vermiyorum çünkü herkesin fırını farklı olabiliyor. Burada ölçümüz yulafların suyunu çekip şişmesi olacak. Ara ara bakıp şiştiği, sularını çektiği zaman kapatıcaz. Fırından alınca içine üzümleri ve kalan sütü döküp karıştırıp özleşmesi için biraz daha mikrodalgaya atıcaz. Zaten hemen sütünü çekecektir. Ve yulafımız hazır demektir. 

Pişen yulafı alıp üzerine muzumuzu dilimleyip dizelim. Üzerine de kalan hindistan cevizini serpelim. Yulaf ezmemizin hazırlanışı bu kadardı. Şimdi afiyetle tüketilmeye hazır :)

Umarım dener ve beğenirsiniz. Bir sonraki yulaf tarifinde görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

  1. Merhaba, yazınız için teşekkürler. İçeriklerinizi tanıtabilmek ve diğer bloggerlara ulaşabilmek için, blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım platformuna sizleri de bekleriz. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, yazınız için teşekkürler. Blog yazarlarının buluşma ve sosyal paylaşım noktasına sizleri de bekleriz. Böylelikle içeriklerinizi bloggerlara tanıtabilir ve diğer bloggerlar ile kolaylıkla irtibat kurabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Çokgüzel olmuş canım. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar