Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SAÇ DÖKÜLMELERİNE SON !!!


Herkese Merhaba :)

Sizlerle başımdan geçen saç dökülmesi maceramı paylaşmak istedim. Benim saçlarım çocukluğumdan beri hep gürlerdi. Hatta o zamanlar gür saça bu kadar düşkün olacağımı bilmediğim gibi rahatsız olup kuaföre gidip ara makas attırırdım :) Ama üniversiteyi bitirip geldikten sonra saçlarımda dökülmeler başladı. Stresten mi yoksa bir vitamin eksikliği filan mı anlamamıştım. O sıralar mevsimseldir, strestendir diye geçiştirdim. Ama bir fark ettim ki saçım baya seyrelmeye başladı ve dökülmeler durmuyor. İşte o zaman bir doktora gitmeye karar verdim

Bir cildiye doktoruna gittiğim de hiçbir hormonal rahatsızlığım çıkmamıştı. Tahlil sonuçlarım temizdi. Bana bir kaç ilaç yazıp beni eve gönderdi. Fakat onları kullandıysam da fayda etmedi. Bir gün annem bir ilaç getirdi bana. Erkek kardeşim uzun süre saç tedavisi görmüştü ve bu ilacı uzun süre kullanmıştı. Bir pakete yakını evde kalmış, kullanmamış. Annem de önerince biraz araştırıp kullanmaya başladım. Bu ilacın adı Panplus 90 kapsül. Araştırdığım zaman öğrendim ki bu ilaç sadece reçeteyle alınması şart olmayan, doktor tavsiyesi olmasına gerek olmayan bir ilaçmış. Ve hiç bir yan etkisi yokmuş.Bu ilacın vaadleri saç dökülmesini önlemek ve saçı canlandırmaya yardımcı olmak. Ben ilacı kullanmaya başladım ve açıkçası pek inanarak kullanmadım. Her gün sabah, öğlen, akşam kullandım. Hiç bir yan etkisi gerçekten olmadı. Ve bir gün bir baktım ki bebek saçları dediğimiz ince küçük saçlar çıkmaya başlamış. Daha dikkatli incelemeye başladım, annemde saç diplerimi inceledi ve minik minik saç kökleri çıktığını söyledi. Gerçekten de kullanmaya devam ettim ve başımın üst kısımların da gözle görülür, zapdedilmeyen minik kıvırcık saçlar çıktı. Şu an hala onların uzamasını bekliyorum :) Çünkü saçımı topladığım zaman yukarıdan komik bir şekilde çıkıyorlar :) Ama tabi ben bu durumdan çok memnunum. Ayrıca saçlarımın kuruluğu gitti, uçlarda ki kırıklarda azalma ve daha sağlıklı bir görüntü oluştu. Ben hala gördüğünüz bu ilacı kullanmaya devam ediyorum. Doktorunuzun doz önerisi yoksa kendiniz alacaksanız, önerilen kullanım süresi 3-6 ay arası ve günde 3 öğün. Ben de biraz daha devam etmek istiyorum.


Eğer sizin de bu tarz bir şikayetiniz varsa araştırıp, hatta doktorunuza, güvendiğiniz bir eczaneye danışıp almanızı tavsiye ederim. Ben dediğim gibi bir yan etkisini görmedim, tersine faydasını kısa bir sürede gördüm. Herkesin bünyesi farklı o yüzden yine de bir tahlil yaptırıp, doktora danışmanızı öneririm. Yanlış yönlendirmek istemem :) Bu benim hikayemdi, umarım size de faydalı olmuştur ve olur. Yine de bahsetmeyi unuttuğum bir şey olduysa ya da merak ettiğiniz bir şey olursa yorumlara bırakmayı unutmayın, en kısa zamanda geri dönüş yaparım. 

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar