Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

KIŞ KEKİM (SONRADAN KURUYAN KEKLERE SON!)


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle benim özellikle kış ayında sıklıkla yaptığım, bazen evde olanlara göre malzemelerini değiştirdiğim kış kekimi anlatacağım. Hem çok basit hemde herkesin çok beğeneceği, "ımm nasıl bu kadar yumuşak, içine ne koydun." diyecekleri bir kek :) Eğer sıcak haliyle güzel ama soğuduğu zaman ya da ertesin gün kuruyan, sertleşen keklerden bıktıysanız, hadi bir de bunu deneyin :)




Bu özel kek için malzemelerimiz ;
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1çay bardağı sıvı yağ
2.5 su bardağı un
Vanilin
Kabartma tozu
Portakal kabuğu rendesi 
Tarçın
Dilimlenmiş elmalar

Bardak ölçülerimizin tutabilmesi için görselde de bardaklara koyup paylaşıyorum. Sizde onlara yakın bardakları kullanırsanız eminim çok güzel tutacaktır. 

Şimdi gelelim yapılışına. İlk önce istediğiniz miktarda elmayı ince ince yarım ay şeklinde doğruyoruz. Eğer elmalarınız tatlıysa hazır durumdalar. Ama elinizde ekşi elmanız varsa benim gibi, dilimledikten sonra üzerine toz şeker serpip biraz kenarda bekletelim. Daha sonra kek için yumurtaları ve şekeri bir kaba alıp iyice eriyene kadar çırpalım. Güzelce köpürüp beyazlaştığı zaman sıvıları yani sütü ve yağı ekleyip biraz daha karıştıralım. Unu azar azar koymanızı tavsiye ediyorum çünkü bazen yumurtanın büyüklüğüne göre un miktarı değişik sonuçlar verebiliyor. Bir elek yardımıyla ilk önce bir bardak unu, kabartma tozu ve vanilini sıvı harcın içine eleyelim. Yavaşça bir spatula ile karıştırıp ne çok akışkan ne de lap lap spatuladan düşecek kadar koyu olamayan bir kıvama gelene kadar kalan unu azar azar eleyelim. Bende tam 2,5 su bardağı un yeterli oldu. Eğer yumurtanız benimkinden büyük olursa biraz daha un eklemeniz gerekebilir. Un ekleme işi de bittikten sonra içine 2 çay kaşığı tarçın ve portakal kabuğu rendelerini ekliyoruz. Bu kısımda tamamen size kalmış. Nasıl damağınıza uygunsa tarçını ve portakal kabuklarını azaltıp arttırabilirsiniz. 


Hazırladığımız kek harcını kek kalıbımıza döküyoruz. Ben kare borcam kalıp kullandım. Sonrasında üzerini süslemek için kullanacağımız elma dilimlerini de biraz tarçınlayıp kek hamuru üzerine diziyoruz. Dilerseniz bütün yüzeyi kaplayacak şekilde ya da benim gibi seyrek bir şekilde dizebilirsiniz. kekimiz pişmeye hazır. Önceden ısınmış 180 derece fırında orta katta pişiriyoruz.

Üstü kızarınca ve bir kürdanla test ettiğimizde kuru çıkınca kekimizi alıyoruz. Sıcak sıcak servis edebilir, soğuduğu zaman da üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.



İşte bu kadar :) 

HOŞÇAKALIN...





Yorumlar

  1. Yemek tarifi oldu mu konu kayitsiz kalamiyorum 😃ellerinize sağlik 🤗

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar