Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL- MART AYI DÜZENİM

bullet-journal-mart

Herkese Merhaba :)

Yeni bir bullet journal yazısıyla karşınızdayım. Malum ayın sonu geldi çattı. Yeni ay için planlayıcımızı hazır etmemiz gerekiyor :) Bende sizler için fikir olur diye mart ayı planımı bitirmişken paylaşmak istedim. Bullet journal hakkında ki diğer yazılarımı okumadıysanız buraya tıklayarak bullet journal hakkında bilgi alabilirsiniz.

Ben bu ayın 28 gün olduğunu unutunca elim ayağıma dolaştı :) Bir de baktım ki ay bitiyor. Bugün hemen oturdum planlayıcımı hazır ettim. Allahtan önceden ne yapacağımı aklımda belirlemiştim. Yoksa hayatta bitiremezdim. 

Mart ayı için tema belirlerken bu ayın benim için öneminden yola çıktım. "Bu ne her yer kalp dolu, sevgililer günü teması gibi olmuş." diyeceksinizdir, haklısınız :) Sevgililer günü filan değil ama bu ay içinde benim hayatımda çok önemli olan üç kişinin doğum günü var. Böyle olunca da mart dendiği zaman aklıma sadece o üç kişi geliyor. Bende içimden geldiği gibi kalplerle doldurdum bu ayı :)

İlk önce her zamanki gibi taslaklarını çizerek başladım. Altta da resimlerini görebilirsiniz. Sonra da üzerinden tükenmez kalemlerle geçip taslakları sildim. En sonun da da genellikle kırmızı ve siyah tonlarında renklendirdim.















Bu ay çok sade ve benim için en gerekli sayfaları koymak istedim. Bu aralar oldukça yoğunum. O yüzden de en kullanışlı ve işimi kolaylaştıracak şekilde yapmaya çalıştım. 

En başta kapak sayfasını, peşine uyku takibi, su takibi, şükür listemi, takip sayfasını, yine bir takip sayfasını, günlük planlayıcımı ve alınacaklar-harcamalar sayfasını yerleştirdim.

Sizler de hem temasıyla hem içeriğiyle sizin için anlamlı ve özel planlayıcılar oluşturabilirsiniz. O ay için özel bir tema düzenlediğinizde, size anlamlı gelen özel takip sayfaları yerleştirdiğinizde ajanda tutuyor olmak daha anlamlı hale geliyor. Hem de işleriniz ve hedeflediğiniz kazanımları daha kolay ve isteyerek yerine getirmiş oluyorsunuz. Benim için öyle en azından :) Bence bullet journal sistemini çocuklarımıza da öğretirsek, kendi hayatlarını planlamayı, sorumluluk bilincini onlara aşılamış oluruz.








Benim bu mart ayı düzenim böyleydi. Bu ay aceleye geldiği için çizimler de biraz kötü oldu. Hemen yapıp ay bitmeden sizlere de yetiştirmek istedim. Benim için anlamlı bir içeriği oldu. Umarım size de bir fikir olur :)

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Bu aralar tam da ilgimi çeken bir konu böyle planlayıcılar. Kendinizin yapması ne kadar hoş. Bunu hiç düşünmemiştim. Hazır arıyordum hep. Büyük takip etkinliği sayesinde keşf ettim sizi, çok da mutlu oldum😊Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) faydalı bulmanıza çok sevindim :) Bende çok mutlu oldum hemen bloğunuzu ziyarete geliyorum sevgiler :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar