Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

TAM KIVAMINDA UN HELVASI TARİFİ


Merhaba :)

Bugün sizlerle bizim evin en meşhur en pratik tatlısı olan un helvası tarifimi paylaşıyorum. Özellikle erkek kardeşimin favori tatlısı olan bu tarif, tatlı krizlerimize de birebir ve bir o kadar da hızlı yapılabildiği için biz çok seviyoruz :) Sizlerin de çok sevdiğini düşündüğüm için paylaşmak istedim.Hadi gelin malzemeleri sayalım...

Malzemelerimiz;

6 yemek kaşığı un
6 silme yemek kaşığı toz şeker
1 bardak su
50 gram margarin

Un helvası için gereken malzemelerimiz bu kadar az. Bu ölçüler ile 12 adet helva çıkıyor. Siz aynı oranlarda arttırarak çoğaltabilirsiniz. Bu verdiğim ölçülerle çok aşırı tatlı olmuyor. Bu helva yoğun bir tatlı olduğu için şekeri biraz fazla kaçarsa çok bayabiliyor. Ama siz ben çok çok çok tatlı yemek istiyorum derseniz şeker ölçüsünü biraz daha arttırabilirsiniz.

İlk olarak bir kase içerisine şekerlerimizi alıyoruz. Üzerine bir bardak suyumuzu döküyoruz. Ben klasik olan 200 ml'lik su bardağından kullandım. Su ve şekeri güzelce karıştırarak şekerin erimesini sağlıyoruz. Tamamen eridiği zaman şerbetimiz hazır demektir. Onu bir kenarda bekletiyoruz. 



Sonrasında bir tavaya yağımızı alıyoruz. Yağ eridiği zaman altı kaşık unu içine ilave edip sürekli karıştırarak kavuruyoruz. Başından hiç ayrılmadan her yerini eşit bir şekilde karıştırmamız lazım çünkü hemen un yanabiliyor. Güzelce kavurduğumuz da ve aşağıda gösterdiğim gibi rengi güzel bir kahverengilik aldığında ocağın altını kısıyoruz. Şerbeti alıp dikkatli bir şekilde karıştırmaya devam ederek una ekliyoruz. Suyunu çekene kadar karıştırmaya devam ediyoruz. Pofidik pofidik tatlı bir kıvam aldığı zaman olmuş demektir :) Altını kapatıp bir yemek kaşığıyla şekillendirip servis yapabiliriz.





İşte un helvamız afiyetle yenmeye hazır :) Bazıları bu helvaya kaşık helvası da diyormuş ama biz küçüklükten beri un helvası diye alıştık :) Bu ölçüler ile daha önce denemediyseniz bir kere yapmanızı tavsiye ederim. Umarım beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar