Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BAKIMIN VAZGEÇİLMEZİ VAZELİNİ BEN NASIL KULLANIYORUM?


Herkese Merhaba :)

En çok bakıma ihtiyacımız olan bir sıcak bir soğuk bu günler de benim baş yardımcım olan vazelini sizinle de tanıştırmak istedim. Ben vazelini çocukluğumdan beri kullanıyorum. Ama Johnson's Baby markasının bu vazelinini yaklaşık sekiz yıldır kullanıyorum. İlk önce üniversite alışverişi yaparken sadece rengine vurulduğum için almıştım :) Fakat bu kadar uzun yıllar kullanmamın sebebi sadece rengi değil tabiki. Kokusu, dokusu, ne amaçla kullandıysam başarılı sonucu arkadaşlığımızı daimi kıldı.Diğer vazelinlere göre çok ağır bir kıvamı yok, sürülmesi daha kolay ve küçücük kutusu uzun süreler gidiyor. Ayrıca fiyatı da 8 tl ve faydalarına göre çok uygun bence. Peki ben vazelini hangi alanlarda ne amaçla kullanıyorum?

Ben cildi çok kuruyan, kışın aşırı pul pul dökülmeler yaşayan, çok kuruduğum içinde derin çatlaklarla yaralarla uğraşan biriyim. O yüzden vazelin gibi yoğun bir kreme başvurmamın ana sebebi nemlendirici etkisi.Çok yoğun ve yapış yapış bir etki bırakan bir krem olduğu için gün içinde kullanımı oldukça zor. Ben gün içinde daha hızlı emilen başka bir krem kullanıyorum ondan da yakında size bahsedicem.

Vazelini yüzüm için ; sıklığı dönemden döneme değişse de genelde haftada iki kez kullanıyorum. Zaten çok yoğun bir bakım yaptığı için cildimin nemini koruması uzun sürüyor. Uygulayacağım geceler; ilk önce yüzümü yüz temizleme jelimle güzelce yıkıyorum. Sonrasın da vazelini yüzümün her yerine masaj yaparak, kremi ısıtarak sürüyorum. Zaten vazelin ısıyla birlikte yayılan ve çoğalan bir krem. İlk sürerken çok az gibi hissediyorsunuz ama sürdükçe çoğalıp fazla bile geldiğini anlıyorsunuz. Sabah kalktığımda cildim bütün vazelini emmiş ve yumuşacıcık olmuş oluyor.

İkinci özellikle kullandığım alan ise el ve tırnaklar. Ellerimiz cildimizden daha fazla suya temas ettiği için çok daha çabuk kuruyor. Normal kremlerle gün içinde nemlendiriyorum tabiki ama arada yoğun bir bakıma ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum. Bunun için de haftada bir kez ellerimin her yerini, tırnak ve tırnak etlerim dahil vazelinle kremliyorum. Üzerine de eski bir kar eldiveni ya da ameliyat eldiveni geçirip sabaha kadar öyle uyuyorum.Biraz zahmetli, pek rahat olmuyor biliyorum :) ama gerçekten ellerim yenilenmiş bir şekilde kalkıyorum. Tırnaklarım için ayrıca yaptığım işlem ise iki hafta da bir menikür yaptığım zaman. İki hafta da bir banyo sonrası tırnak ve tırnak etlerim iyice yumuşadığı zaman menikür işlemimi yapıyorum ve tırnak etlerimin diplerine sertleşmemesi için vazelin sürüyorum. Hem yumuşak kalmalarını sağlıyor hem de tırnaklarıma bakım yapmış oluyor.

Hepimizin bildiği gibi eklem bölgelerimiz de yüzeylerle temas sonucu kurumalar, sertleşmeler oluyor. Bende sık sık kurumalarına fırsat vermeden banyo sonraların da diz ve dirseklerime vazelin uyguluyorum.Böylece kurumlarına izin vermediğim için kararmalar da meydana gelmemiş oluyor. Eğer halihazırda o bölgeleriniz de kararmalar varsa da banyoda diz ve dirseklerinize kese yapıp karbonatla ovalarsanız; sonrasında da vazelin sürerseniz en kısa zamanda rengi açılacaktır.

Bir başka önemli konu dudaklar :) Çünkü en çok kuruyan, çatlayan ve çatladığı için yolduğumuz, yaralar meydana getirdiğimiz bölgemiz dudak. Ve de en göz önünde olan bölgemiz. Bunu en aza indirmek için de ben aslında aklıma estikçe :) biraz vazelin ve biraz toz şekeri karıştırıp dudaklarıma peeling yapıyorum.Sonra güzelce yıkayıp tekrar vazelin sürüp nemlendiriyorum. Bu işlem daha az kabuk tutmasını sağlayıp haliyle de çatlamasını önlüyor.

Son olarak da kaş ve kirpikler. Kaş ve kirpikler için besleyici yağlardan oluşan ayrı bir kürüm var. Fakat yağları uygulamak biraz daha meşakatli olduğu için çoğu zaman üşeniyorum. Bu zamanlarda da bir kulak pamuğu yardımıyla kirpik diplerime ve kaşlarıma yatmadan vazelin sürüyorum. Daha önce kaş ve kirpik uzatma yöntemleri araştırırken çok duymuştum vazelinin faydasını. Bende aklıma geldikçe, diğer yöntemlere üşendikçe bunu uyguluyorum.

Çok konuştum farkındayım :) Ama bunları gerçekten uyguluyorum ve faydalarını görüyorum. Bu yüzden sizlere ayrıntılı bir şekilde anlatmak istedim. Farklı farklı bir ton bakım kremi kullanmaktansa tek bir ürünle ve de çok daha az kimyasal kullanarak en iyi şekilde bakım yapmış oluyoruz. Hepinize bu boyu küçük ama işlevi çok bu kutuyu öneriyorum :)

HOŞÇAKALIN :)     

Yorumlar

  1. Çok güzel bilgiler paylaşmışsın😊 vazelin gerçekten çok amaçlı bir kozmetik ürün. Özellikle kışın evde bulunmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, benim hayatımda olmazsa olmazlardan kendisi :)

      Sil
  2. Çok faydalı bilgiler bende kullanıyorum kesinlikle tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  3. Kirpik uzatıyor dediler benimkileri döktü aman dikkatli kullanın. :((

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar