Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SAÇAKLI PORSİYONLUK POĞAÇA TARİFİ


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle, dün sosyal medya hesaplarımdan da duyurduğum tarifi paylaşıyorum. Normalde şu kocaman hamur hamur olan poğaçaları pek sevmem ama bir gün bir pastanede yediğim bu poğaçalara bayıldım. Hiç sıkmayan, hamur yiyormuş hissi vermeyen, görünüşleri de çok eğlenceli olan bu poğaçaları araştırıp denemeye başladım. Ve bu tarif tam olarak beğendiklerim gibi oldu. Ayrıca ertesi günlerde de kuruyup taşlaşmadı.


Bu minik poğaçalarımızın malzemeleri; 1 yumurta, 1 su bardağı süt, yarım su bardağı yoğurt, yarım su bardağı sıvı yağ, 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığından biraz az tuz, 1yemek kaşığı kuru maya ve son olarak 4,5 su bardağı un.

Diğer malzemeler; Beyaz peynir, maydanoz, çörek otu, zeytin.

İlk olarak derin bir kaba, un ve tuz hariç bütün malzememizi koyalım. (Burada sütü biraz ılıttıktan sonra ekleyelim.) Bu malzemeleri biraz karıştırdıktan sonra ilk önce 2,5 su bardağı unu ve tuzu ekleyip karıştıralım. Unu azar azar eklemekte fayda var. Hamur toparlanana kadar kalanları ekleyerek gidelim. Hamurumuz hazır olduğunda hala biraz ele yapışıyor olacak, tamamen sert top top bir hamur olmaması lazım. Ölçülere göre yaptıysanız ve elinize yapışıyorsa sorun yok :) Hamur hazır olunca üzerini bir bez ya da poşetle örtüp, sıcak ve karanlık bir yerde mayalanmaya bırakalım.



Hamur mayasını alırken iç ve süsleme malzemelerimizi hazırlayabiliriz. Ben iç malzemesi; zeytinli, sade peynirli ve maydanoz-peynir karışımlı poğaçalar yapmak istedim. Siz bunlardan sevdiğiniz bir tanesini de uygulayabilirsiniz. Zeytinleri ayıkladım, maydanozları ince ince kıydım. Maydanozların bir kısmını dışını süslemek için bir kısmını da peynirle karıştırmak için kullanacağım. 

Hamurumuz mayalandıktan sonra tepsilerimize yağlı kağıt serip, hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp tepsilere dizelim. Hamur ele yapışan ve şekil vermesi zor olan bir hamur olduğu için bir kaseye biraz sıvı yağ alıp elinizi yağlayıp hamurdan küçük parçalar alabilirsiniz. Böyle şekil vermesi daha kolay olacaktır.



Şekil verme işi bittikten sonra üzerilerine yumurta sarısı sürüp birazda tepside maya almalarını bekleyelim. Bu sırada fırını 200 dereceye alıp ısıtalım. 10 dakika sonra hamurları fırına verebiliriz. 


Poğaçalar piştikten sonra ilk sıcağının çıkmasını bekleyelim. Sonrasında hepsini yandan yarısına kadar keselim. Sonra dilediğiniz gibi içini doldurabilirsiniz. Ben dediğim gibi birazını sadece zeytinli, birazını sade peynirli, birazını da peynir-maydanoz karışımlı olarak doldurdum. Süsleme işlemini sadece içini beyaz peynirle doldurduklarıma uyguladım. Bunun için peyniri doldururken ağız kısmına taşırarak ve biraz da ağız kısmına sürerek yapalım. Sonra ağız kısmını maydanoza, çörek otuna bulayıp hazırlayabilirsiniz. Acı seviyorsanız dışını pul biber ile de süsleyebilirsiniz.




İşte porsiyonluk saçaklı poğaçalarımız hazır :) Biz ailecek bu poğaçalara bayıldık. Umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz. 

HOŞÇAKALIN :)




Yorumlar

  1. Harika elinize sağlık.Ayrıntılı ve çok güzel anlatmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, elimden geldiğince açıklayıcı olmaya çalışıyorum, yorumunuza çok sevindim :)

      Sil
  2. Elinize sağlık.
    Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar