Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MISIR UNLU PATLICAN KIZARTMASI


Herkese Merhaba :)

En sevdiğim kızartma tariflerinden birini paylaşıyorum sizlerle bugün. Hatta bence patlıcanın en güzel hallerinden biri bu hali. Mısır unu gerçekten çok yakışıyor patlıcana. Hadi gelin malzemeler ile yapılışına geçelim.

Malzemelerimiz;
3 adet orta boy patlıcan
3 adet yumurta
Karabiber
Pul biber
Mısır unu
Tuz

İlk önce patlıcanlarımızı güzelce yıkayıp baş kısımlarını keselim. Sonra pijamalı tabirinde :) yani şerit şerit olacak şekilde kabuğunu soyalım. Soyma işlemini tamamladıktan sonra patlıcanları halka halka ama çok kalın olmayacak şekilde doğrayalım. Bir kaba alıp bir çay kaşığı kadar tuzla ovalayalım ve diğer hazırlıkları yapana kadar kenarda biraz bekletelim.


Patlıcanlar beklerken bir kabın içerisinde yumurtalarımızı, karabiber ve pul biberi güzelce çırpalım. Baharat miktarı belirtmedim çünkü acı sevme durumunuza göre göz kararı atabilirsiniz. Hatta isterseniz hiç baharat koymadan da yapabilirsiniz. Ben yaklaşık olarak yarım çay kaşığı karabiber ve pul biber ekledim. Yumurta harcımızı biraz çoğaltmak için de yarım çay bardağı su ekleyip karıştıralım. Ve yumurta harcımız hazır.

Başka bir tabağa da mısır unumuzu koyalım. Yaparken az gelirse biterse tekrar tekrar ekleyebiliriz. 

Bütün hazırlıklarımız tamam olduğuna göre yapılışa geçebiliriz. Aşağıda ki video da yapılış sırasını da gösterdim. İlk önce bir tavaya tabanını kaplayacak kadar sıvı yağ koyalım. Yağımız kızdıktan sonra patlıcanları teker teker ilk önce yumurtaya sonrasında mısır ununa bulayarak tavaya diziyoruz. Patlıcanlar alt üst güzelce kızardıktan sonra tavadan alabiliriz. Bütün patlıcanlar bitene kadar bu işleme devam ediyoruz.


Veee nefis çıtır çıtır mis gibi kokan patlıcanlarımız afiyetle yenmeye hazır :)


Bu patlıcan kızartmasını boyuna şerit şerit keserek de yapabilirsiniz. Ama hem yapılış açısından hem de yeme kolaylığı açısından böyle daha kolay olduğunu düşünüyorum. Siz öbür türlü de tercih edebilirsiniz. Her iki şekilde de çok lezzetli bir tarif. Umarım dener ve beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)



Yorumlar

  1. Guzel tarif mailim kelebeketkisi39@gmail.com eger blogger destek grubumuzda yer almak isterseniz mail atabilirsiniz yeni arkadaslari aramizda gormek isteriz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar