Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YULAF EZMESİ TÜKETMENİN EN KOLAY YOLU #YLF1


Herkese Merhaba :)

Bugün itibariyle yeni bir seriye başlamaya karar verdim. Bu seri tamamen yulaf ile ilgili tariflerden oluşuyor olacak. Bu seriye başlamak istememin nedeni; ben yaklaşık bir yıl önce yulaf ezmesi ile yapılan tarifleri araştırmaya başladım ve çok fazla içerik bulamıyordum. Bulduklarım da hep benzer ve tüketmesi biraz zor tariflerdi. Görüntü olarak süslüyorlar fakat yemesi görüntüsü kadar zevkli olmuyordu. Bende kendi kendime daha alışık olduğumuz damak tadına uygun tarifler denemeye başladım. Başlarda zorla yediğim yulafı şimdi yaptığım tariflerle canım çeker oldu :)

 Bu arada ben yulaf tüketmeyi kilo vermek için yapmıyorum. Kilo verme aşamasında yardımcı olduğunu, kaliteli karbonhidrat olduğunu, uzun süre tok tuttuğunu biliyorum fakat ben diyetisyen değilim. Bu konuda detaylı bilgi veremem, doğru da olmaz. Ben yulaf ezmesine sindirim sistemine yardımcı olduğu, metabolizmayı hızlandırdığı ve pratik bir yiyecek olduğu için başladım. Size de kullanmaya başladığım günden bu yana tecrübelerimi anlatmak istiyorum.

Benim şu an da yulafı tüketirken en zevk aldığım tarif görselini paylaştığım tarif. İsterseniz etkilerine filan geçmeden önce tarifi inceleyelim.


Bu tarif için gereken malzemeler; 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 tatlı elma, 1 çay bardağı yarım yağlı süt, 1 çay bardağı su, tarçın ve kuru üzüm.

Ben bu tarifi yaparken tatlı elma tercih ediyorum çünkü denemelerimin sonucunda bu daha çok hoşuma gitti. İlk önce elmanın yarısını rendeliyorum, yarısını da üstüne eklemek için minik minik doğruyorum. Elmaları hazırladıktan sonra bir tavanın içine yulafları ve suyu ekleyip küçük ocakta pişirmeye başlıyorum.


Hemen zaten suyunu çekmeye ve şişmeye başlıyor. Biraz suyunu çekip şişince sütü ekliyorum.


Sütü koyduktan sonra kaynamaya başlayınca tarçını ekliyoruz. Bu kısım size kalmış, tarçını sevme durumunuza göre arttırabilirsiniz. Ben yaklaşık bir tatlı kaşığı koyuyorum. Tarçını ekleyip biraz karıştırıp rendelediğimiz elmaları ve üzümleri içine ekleyip karıştırarak pişiriyoruz.



Tabağa servis ettiğim hali gibi suyunu çektiği ve lapa kıvamı aldığında  ocaktan alıp bir tabağa alabilirsiniz. Üzerine de dilimlediğiniz elmaları koyup süsleyebilirsiniz. Hatta dilerseniz üstüne de biraz daha tarçın serpebilirsiniz. İşte hazır...


Bu kadar uzun uzun anlattığıma bakmayın, çok hızlı piştiği içim 2-3 dk da hazır oluyor. Benim en çok tercih etme sebebimde bu kolaylığı zaten :) Sabahları evden hemen çıkmam gerektiğinde, öğlenleri acıktığımda pratik ve lezzetli olduğu için hemen yapıp tüketiyorum :) Sizinle ilk olarak bu tarifi paylaşmamın sebebi de bizim alışık olduğumuz aşure ve ya elmalı pastalar tadına çok yakın olması. Bende yerken baya tatlı yiyormuş gibi hissediyorum, bu yüzden de alışkın olmadığımız yulafın yavan tadını almamış oluyorum. Ben bir süre sonra, bu tarifleri uygulaya uygulaya yulafın kokusuna ve tadına baya alıştığımı fark ettim. Şimdi çok daha sade olarak tüketebiliyorum. 

Fark ettiğim faydalarından bahsetmek gerekirse ; ben bahsedilen bütün faydalarını kendimde gördüm. Bunlardan ilki tok tutması. Gerçekten küçük bir porsiyon gibi görünse de, ekmeklerle uzun kahvaltılar yapmıyor olsam da daha tabağımı bitirmeden tokluk hissetmeye başlıyorum. Çoğu zaman sonunu bitirim ziyan olmasın diye yiyorum :) Uzun süre de gerçekten tok tutuyor. İkinci bahsedilen faydası da sindirim sistemini yardımcı olmasıydı. Buna gerçekten çok şaşırmıştım. İlk başlarda "yok canım denk geldi herhalde" dedim :) Ama kullandığım zamanlarda farkına vardım etkisinin. 

Eğer siz de yulaf kullanmak istiyor da beğenemiyorsanız, eğer bağırsak tembelliğiniz, sorunlarınız varsa bence bu tarifi bir deneyin. Kesinlikle daha kolay daha lezzetli olacağına eminim.

Bu tarif haricinde de tarifler vermeye devam ediyor olacağım...

HOŞÇAKALIN :)




Yorumlar

Popüler Yayınlar