Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

NUGGET'LI MAKARNA ŞENLİĞİ

nugget-makarna

Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle çok basit ama çok lezzetli bir tarif paylaşacağım. Özellikle öğrenciler ve çalışıp tek yaşayanlar için kurtarıcı olacağını düşünüyorum. Hem zamandan kazandıracak, hem tek tencereyle güzel bir yemek yemenizi sağlayacak olan bu tarif, çocuklar için de çok iyi bir makarna tarifi bence. Yanına da biraz yoğurt, biraz salata ya da sadece ketçap mayonez ile servis edebilirsiniz. 

Tarifimiz için malzemeler; Bir paket makarna, 10 adet nugget, tereyağ, tuz.

Yapılışına geçtiğimizde ilk olarak bildiğimiz gibi makarnamızı haşlamaya başlıyoruz. Ama öğrenciler için yine de anlatmak istiyorum. Bir tencereyi yarısına kadar su ile doldurup ocağa alıp kaynamaya bırakıyoruz. Suyumuz kaynadığı zaman içine 1 tatlı kaşığından biraz az tuzumuzu ekliyoruz ve içine istediğimiz çeşit bir paket makarnayı döküyoruz. Arada birbirlerine yapışmaması için karıştırarak pişmesini bekliyoruz. 

Makarnamız pişmeye devam ederken bir yandan nuggetları hazırlayabiliriz. Ben 10 adet nugget kullandım fakat siz ne kadar yoğun olmasını isterseniz miktarı değiştirebilirsiniz. Bütün nuggetları resimde ki gibi küp küp doğruyorum.


Bu sırada makarnayı kontrol etmeyi unutmayalım :) Makarnalar yumuşayıp yemeye hazır olduğu zaman ocaktan alıp suyunu süzgeç yardımıyla süzüyoruz. Tencereyi ocağa alıp içine 2 yemek kaşığı tereyağ koyuyoruz. Tabi ki terayağ şart mı değil, evinizde margarin varsa o, sıvı yağ varsa onu kullanabilirisiniz. Yağımız eridiği zaman ilk önce doğradığımız nuggetları koyuyoruz ve arkalı önlü biraz kızartıyoruz. Kızardıkları zaman da süzülen makarnaları üstüne döküp bir iki tur karıştırıyoruz. Veee nuggetlı muhteşem şöleni hazııııır :)



Gerçekten çok lezzetli oluyor :) Kim sevmez ki nugget ve makarnayı, şimdi ikisi bir arada :) Çocuklar da makarnaya çok düşkün olduğu için en azından tavuklu yemiş olurlar diye düşünüyorum. Yanında da başta söylediğim gibi dilerseniz yoğurt, salata ya da ketçap mayonez kullanabilirsiniz.  Bu yazımla da benimle olduğunuz için teşekkür ederim, takipte kalın :)


HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar