Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SARIMSAKLI YOĞURTLU KARNABAHAR KIZARTMASI


Herkese Merhaba :)

Bence tek başına bile bir öğün olabilecek bu lezzetli tarifi sizlerle paylaşıyorum. Karnabaharın çok baskın bir tadı olmadığı için yemeğini de salatalarını da istediğimiz gibi çeşitlendirebiliyoruz. Bu salata tarifi de çok lezzetli oluyor. Akşam yemeklerinin yanına, misafirlere hazırlanan beş çaylarının yanına çeşit olarak rahatlıkla hazırlayabilirsiniz.

Bu tarif için malzemelerimiz;
Karnabahar
2 su bardağı yoğurt
3 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağı
Kırmızı toz biber
tuz

Ben bu tarif için orta boy bir karnabaharın yarısını kullandım. Baya baya bile çok oldu :) Sizde istediğiniz yapacağınız miktara göre verdiğim ölçüleri arttırıp azaltabilirsiniz.

İlk önce karnabaharları gelişigüzel bir şekilde ince ince doğrayıp bir kaba alıyoruz. Zaten yapısından dolayı karıştırırken bile dağılıyor. O yüzden çok özenli bir şekilde doğramanıza gerek yok.



Karnabaharları doğradıktan sonra bir tavaya yarım çay bardağından biraz az sıvı yağ koyup kızdığı zaman doğradığımız karnabaharları içine atıyoruz. Karnabaharlar güzelce kızarana kadar kızartıyoruz. Hatta içinde böyle iyice kavrulmuş kısımları olduğu zaman daha tatlı oluyor. Kararan kısımlardan korkmayın bu yüzden. Yoğurt sosuna tuz koyacağımız için kavururken tuz eklemiyorum ben. Kızaran karnabaharları bir tabağa alıyoruz ve biraz soğumaya bırakıyoruz.



Karnabaharlarımız soğumaya devam ederken bir kaba iki su bardağı yoğurdu alıyoruz. İçine üç diş sarımsak rendeliyoruz ve istediğimiz gibi tuzumuzu ekleyip güzelce karıştırıyoruz. 

Üzerine eklediğimiz yağı hazırlamak için bir tavaya tereyağımızı koyuyoruz. Yağ eriyip köpürmeye başlayacak. Köpürdükten sonra içine yarım çay kaşığı kırmızı toz biber ekliyoruz ve karıştırıp altını kapatıyoruz. Böylece yağımız da hazır.

Karnabaharlarımız ılındığı zaman sarımsaklı yoğurdumuzu ekliyoruz. Sunum yapmaya yakın bir zamanda da üzerine yaktığımız yağı döküp servis ediyoruz. Erken dökersek yağ üzerinde donacaktır. O yüzden yemeye yakın bir zamanda dökebilirisiniz.


İşte karnabahar salatamız hazır. 

HOŞÇAKALIN :)




Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar