Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

EN SEVİLEN MANTAR TARİFİ :)


MERHABA :)

Mantarı sevmeyenlere bile sevdirtecek, çok kolay ama çok lezzetli bir tarifle karşınızdayım :) Niye böyle iddialı düşünüyorum, çünkü ben hiçbir şekilde mantar yiyemezdim. Pizzaların üstünde ki mantarları bile güzelce ayıklar öyle yerdim :) Ama büyüdükçe her tür yiyeceği tüketmem lazım, ben bir anne olcam yemek seçmemem, iyi örnek olmam lazım diye düşünmeye başlayınca sevmediğim şeyleri daha rahat tüketebileceğim şekilde denemeye başladım. Sadece mantar değil tabi ki :) Hem bu şekilde çocuklarıma da ileride sevecekleri şekilde sunabilirim. Yeter ki onun da vitaminini alsınlar. Bende uzun denemeler sonucunda mantarın bu haline resmen bayıldım :) Hem de yapılışı o kadar kolay ki hemen yapıp sofraya bir aperatif olarak koyulabilir. 


Bu tarif için gereken malzemeler; 1 kg mantar, tereyağı, kaşar peyniri, tuz.



Başlangıç olarak mantarları güzelce ayıklıyorum. Bunun için de bilmeyenler olabilir; alttaki uzun kısmını dibinden kırıyorum ve şapkasında ki zarını içten dışarıya doğru çekerek soyuyorum. Mantarlarımız hazır olunca fırın tepsimize yağlı kağıt serip mantarları diziyoruz. Sap kısımlarını da ziyan etmeyelim çünkü onlar da aynı lezzette oluyorlar. Onları da bütün bütün tepsini boş kalan yerlerine koyalım. Üzerine biraz tuz serpip küçük küçük tereyağı kesip koyuyoruz. Ve 200 derece ısınmış fırına sürüyoruz. İlk önce suyunu salıp çekecek ve tereyağı eriyecektir. Suyunu çektikten sonra pişmesine yakın tepsiyi çıkarıp her bir mantarın üzerine kaşar peyniri ekliyoruz. İsterseniz rendeleyip de yapabilirsiniz. Bir şey fark etmediği ve daha pratik olduğu için ben küp küp doğrayıp üstlerine koyuyorum. 


Kaşarlar da üzerinde güzelce eriyince fırından çıkarıp afiyetle yenmeye hazırlar :)

Mantarlar pişince küçülüp biraz kararıyorlar ve çok eğlenceli durmuyorlar kabul ediyorum :) Ama bir kere olsun deneyin, gerçekten çok lezzetli oluyorlar. Ben bu tarifle mantarı sevdim, sizde varsa sevmeyen dostlarınız, çocuklarınız için bir kez hazırlayın derim :)

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

Popüler Yayınlar