Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

TERCİH ETTİĞİM YULAF EZMESİ, MÜSLİ VE GEVREKLER


Herkese Merhaba :)

Daha önce okuduysanız eğer biliyorsunuzdur iki haftadır tüketmesi kolay olan yulaf ezmesi tarifleri paylaşıyorum. Tarifin biri için buraya diğeri için buraya tıklabilirsiniz. Bu tarifleri paylaştığım için hangi markaların yulaf ezmelerini ya da hangi gevrekleri neden tercih ediyorum bunları sizlerle paylaşmak istedim. 

Eğer yulafı seviyorsanız ya da merak saldıysanız bilirsiniz çok fazla marka seçeneği yok. Genelde yulaf ezmesi yazdığınız zaman tek bir marka karşınıza çıkıyor. Ben de bu zamana kadar iki markanın yulaf ezmesini denedim. Bunlardan biri Eti Lifalif diğeri ise Doğa markasının yulaf ezmesi. İlk başlarda ne fark eder ki markası sonuçta yulaf diye düşünmüştüm ama gerçekten çok fark ediyor. Biriyle yaptığım tarifin ölçeklerini diğerine uyguladığımda aynı sonucu elde edemiyordum. Benimde denemelerim sonucunda en çok beğendiğim ürün Eti markasının yulaf ezmesi oldu. Neden derseniz; Etinin yulaf ezmesinin taneleri diğerine göre daha iri ve daha kalın. Bu da tariflerin daha güzel olmasını sağlıyor. Ben yulaf ezmesini daha çok pişirerek kullanıyorum ve piştiği zaman biraz daha diri kalması, dişe gelmesini seviyorum. Tamam lapa yapıyoruz sonuçta ama Doğa markası ile yaptığım daha çabuk içinde eriyor ve daha lapa oluyor. Bu yüzden benim tercihim Eti Lifalif yulaf ezmesinden yana. Ama siz direk yoğurda karıştırıp pişirmeden yemeyi seviyorsanız Doğa markasını tercih edebilirsiniz. Onun taneleri daha ince olduğu için çiğ olarak tüketmesi daha kolay. Aşağıya da ürünlerin görsellerini ekledim. İkisi de 500 gram ve Etinin fiyatı 5,50 tl, Doğanın ki 6 tl.



Kahvaltılarımda gevreklere göre yulafı daha çok tercih ediyorum. Ama öğlenleri acıktığımda ya da daha çabuk bir şeyler hazırlayıp çıkmam gerektiğinde daha da pratik olduğu için gevrekler ya da müsliler elime geliyor.

Genellikle de meyveli gevrekleri ya da müsliyi tüketmeyi seviyorum tabi ki :) Canım bazen tatlı bir şeyler yemek istediği zaman bile bir kase sütün içine karıştırıp onu tüketiyorum :)  Gelelim hangi markalar...

İlk olarak favori gevreğim aşağıya da resmini koyduğum Kelly's Fitness Club markasının Çilek dilimli & Aromalı Buğday ve Pirinç Gevreği. Bu gevreğin gerçekten kokusuna ve içinde ki kurutulmuş çileklerine bayılıyorum. Süte karıştırıp yemeyi çok seviyorum. Ben bu gevreği BİM marketinden alıyorum. Başka marketlerde de yok sanırım. 235 gram ve fiyatı 3,50 tl gibi bir şey. Ama gerçekten denemenizi tavsiye ederim ben bayılıyorum. 



Gevrek olarak ikinci tercihim ise Nestle Nesfit Tam Buğday ve Pirinç gevreği. Bunu tercih etme sebebim ise bazen çilekli değilde evde olan kuru meyvelerle hazırlayıp tüketebildiğim için. Ya da sadece yoğurda karıştırıp yemeyi de çok seviyorum. İsterseniz sade isterseniz kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir gibi sevdiğiniz meyvelerle de tüketebilirsiniz. Bu yüzden bir tane de sade gevrek bulundurmayı seviyorum. 400 gram olan bu üründe sanırım 11 tl ama ben indirimde almıştım tam fiyatını hatırlamıyorum. 


Son olarak yemeyi en çok sevdiğim, istersem sütle istersem yoğurtla tüketebildiğim canım müslim :) Müsli içinde karışık meyveler barındıran, fırınlanmış yulaf ezmesi ve tam buğday ezmesinden oluşan bir karışım. Ve bence yemesi en keyifli olanlardan biri :) Malesef müsliler çok pahalı olabiliyor. Ben bunu yine BİM marketinde keşfettim ve alıp bir denemek istedim. 275 gram ve yine yaklaşık 3,5 tl. Ve kullandığım günden bu güne gittikçe alıp depoladığım bir ürün oldu. Bu ürün içerisinde yulaf olmasına rağmen fırınlandığı için pişirilmeden yenilebilen bir ürün. Çıtır çıtır mis gibi kokan ve içindeki meyve çeşidi açısından çok zengin bir müsli. Kesinlikle müsli denmek isteyenlere tavsiye ediyorum.


Benim vazgeçemediğim yulaf ezmesi, gevrek ve müslilerim bunlardı. Eğer sizinde tercih ettiğiniz, buda harika dediğiniz ürünler varsa lütfen yorumlarda benimle paylaşın...

HOŞÇAKALIN :)







Yorumlar

  1. Bende yulaf için araştırma yapıyordum bu bilgileriniz için teşekkürler ama şimdiki müsli olan yulafları çoğu kişi beğenmemiş ve paketten hep yapışık çıkmış almada kararsız kaldım ama denemeden de hiç bir şey olmuyo malesef deneyip göreceğim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar