Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

FIRINDA BAHARATLI ELMA DİLİM PATATES


Herkese Merhaba :)

Patates kızartmasını kim sevmez ki diye düşünerek sizlerle bu lezzetli ve daha sağlıklı tarifi paylaşmak istedim :) Daha sağlıklı çünkü içerisinde sadece iki tatlı kaşığı kadar yağ var. Hem de bol yağda kızartılan patatesler gibi lezzetli oluyor. İster baharatlı ister sade yapabilir, dışı çıtır çıtır içi de yumuşak ve lezzetli patatesler yapabiliriz.

Benim son zamanlarda bu tarifi tercih etmemin sebebi diğer kızartma yönteminin ağır geldiğini hissetmem oldu. Tükettikten sonra biraz rahatsız olmaya başladım. Ama bu yöntemle çok hafif bir kızartma oluyor ve hazımsızlık da yapmıyor.Hadi gelin malzemelerle başlayalım :)

Malzemelerimiz; 
5 adet orta boy patates
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığından biraz fazla kekik
2 tatlı kaşığı sıvı yağ


İlk olarak fırınımızı 200 derecede varsa fanlı ayarda ısıtalım. Çünkü hazırlaması çok hızlı olacağı için fırınımız bir yandan ısınsın. Bu arada fanlı olması şart değil ama fanlı yaptığım zaman daha çabuk kızardığını fark ettim. Fırın ısınırken patateslerimizi ilk önce yarıya kesip, sonra elma dilimi olacak şekilde hazırlayalım. Çok daha çıtır çıtır istiyorsanız benimkinden de ince kesmeniz yeterli olacaktır. Ben biraz daha içi yumuşak ama dışı çıtır olunca beğeniyorum.


Patatesleri hazırladıktan sonra bir kabın içerisinde baharatlarla güzelce karıştıralım. Sonrasında içerisine sarımsakları rendeleyelim ve 2 tatlı kaşığı yağı döküp iyice her yerine bulaşana kadar karıştıralım. Sarımsak kullanmanız da şart değil tabi ki ve de başka sevdiğiniz baharatlarla da çeşitlendirebilirsiniz. Benim en sevdiğim hali bu :)


Bütün karıştırma işlemi bitince ve fırınımız ısınınca, fırın tepsimize yağlı kağıt serip patatesleri dökelim. Patatesleri üst üste gelmeyecek şekilde açalım ve fırına verelim.


Patateslerimizin üstü kızarınca olmuş demektir. İşte patateslerimiz hazır :)



Kahvaltı da, beş çayında, akşam yemeklerinin yanına ya da misafire gönül rahatlığıyla yapabilirsiniz. 

HOŞÇAKALIN :)





Yorumlar

Popüler Yayınlar