Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

Beşamel Sos Tarifi


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle bir çok tarifinizde kullanabileceğiniz, çok basit malzemelerle menülerinizi bambaşka lezzetlere dönüştürebilecek beşamel sos tarifini paylaşıyorum.

Kıymalı, mantarlı, tavuklu makarna tariflerinizde isterseniz mantar sotelerinizde isterseniz de bambaşka tariflerle birleştirerek yepyeni lezzetler elde edebilirsiniz. Ben özellikle makarnalı tariflerle beşamel sosa bayılıyorum. Çok kolay olduğu halde hemen bir beşamelle birleştirip fırına verdiğinizde, el açması börekler gibi lezzetli tarifler elde edebiliyorsunuz. 

Adından dolayı biraz çetrefilli dursa da aslında yapılışı çok kolay. Bir muhallebi hazırlar gibi hatta daha az malzemeli :) Hadi gelin malzemeleri sayalım.

Malzemeler;
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağı
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber

Malzemelerimiz bu kadar basit işte. Şimdi yapılışına geçecek olursak, ilk önce bir tavada yağımızı eritiyoruz. Eridiği zaman unu içine ekleyip karıştırarak kavrulmasını sağlıyoruz. Karıştırmayı bırakmamız önemli, yoksa hemen dibine saracaktır. Unumuz güzelce kavrulup rengi değiştiği zaman sürekli karıştırarak iki bardak sütümüzü içine ekliyoruz. Karıştırmaya devam ettikçe kısa sürede kıvam almaya koyulaşmaya başlayacaktır. Kaynamaya başlayınca tuzunu ve karabiberini içine ekleyip, karıştırıp ocaktan alıyoruz.





Yapacağınız tarife ya da isteğe göre değişebildiği için malzemelere eklemedim ama içerisine dilerseniz kaşar rendesi ya da beyaz peynir de ekleyebilirsiniz. Hafif bir ekşilik katıyor ve lezzetini arttırıyor. Ben bazı tariflerde onu da tercih ediyorum.


İşte bu kadar kolay bir tarif :) Beş dakikada hemen oluyor ve istediğiniz tarifler birleştirip kullanabilirsiniz. Yakında beşamel sosla yapılan tarifler de paylaşıyor olacağım, takipte kalın :)

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar