Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

MİLFÖYDEN ÇOK SAYIDA BÖREK YAPMA YÖNTEMİ


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle çok pratik olan, acil durumlarda hayat kurtaran zeytinli milföy tarifini paylaşmak istiyorum. Milföyle bir çok tarif yapıyoruz zaten ve çoğumuz yapmasını biliyoruz ama ben sizlere bugün daha çok sarma şeklinden bahsetmek istiyorum. Bir paket milföyün içinden on adet yaprak, her yaprakta da ortadan çizilmiş iki kare hamur var. Milföyden daha fazla börekler elde etmek için merdane ile açıp büyüttüğümüz zaman biraz yapısı bozuluyor ve tam istediğimiz gibi olmuyor. Ben de maksimum sayıda hemde dokusunu kaybetmeden nasıl yapabiliriz bunu anlatacağım sizlere. Bunu keşfettiğimden beri milföyü hep böyle sarar oldum. İster misafiriniz gelecekken çıkarıp hemen sarın ister ailecek yola çıkacakken yanınıza atıştırmalık olarak yapın harika oluyor. Hadi gelin bir paketten maksimum sayıda böreği nasıl yaparız bir bakalım :)

İlk olarak ihtiyacımız olan malzemeler; 1 paket milföy,  zeytin ve 1 adet yumurta.

Eğer milföyünüzü buzluktan çıkardıysanız, her bir yaprağını tezgaha aşağıda ki gibi açıyoruz. Bende buzluktan çıkardığım için hepsini yaydım. Hemen oda ısısında çözülüyor zaten. Tezgaha yaydıktan sonra bir miktar zeytinin çekirdeklerini ayıklayalım. 


Milföyler çok fazla çözüldüğü zaman işlem yapılması zorlaşıyor. Ben bu yüzden biraz daha donuk haldeyken kesim işlemine başlıyorum. İlk önce her yaprağı ortasındaki çizikten kesiyorum ve iki eşit kareye ayırmış oluyorum. Sonrasında da her bir kareyi çapraz bir şekilde iki eş üçgene ayırıyorum. Böylece 40 adet üçgen hamur elde ediyoruz. Aşağıda da nasıl kestiğimi gösteriyorum. Çok küçük oldu diye düşünmeyin yaparken biraz genişleticez.


Milföyleri yukarıda ki gibi hazırladıktan sonra sarma işlemine geçebiliriz. Bir üçgeni alıp dik kenarlarından birini tutup hafifçe uzatıyoruz. Çok fazla ezer ya da çekiştirirsek o kıyır kıyır milföy halini kaybediyor. Bu yüzden çok zedelemeden hafifçe uzatıyoruz. Ondan sonrada aşağıda gösterdiğim gibi alt kenarına zeytin koyup yaprak sarması yapar gibi sarıyorum. Tabi sararken yine çok sıktırmadan ezmeden sarıyorum. En son sivri ucunu da biraz çekip etrafına doluyorum. Pişince görüntüsü çok güzel oluyor.





Bütün hepsini aynı şekilde sardıktan sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. Üzerlerine de yumurta sarısı sürüp önceden ısıttığımız 200 derece fırına atıyoruz. Güzelce kızardığı zaman alıp servis tabaklarına dizebiliriz. Soğuyana kadara üst üste dizmeyelim. Çünkü daha sıcakken milföyler yumuşuyor.







İşte milföylerimiz hazır. Gördüğünüz gibi bir paketten 40 adet börek elde ettik. Kalabalık davetlerinizde 2 paket alıp çok hızlı bir şekilde 80 adet yapabilirisiniz. Gerçekten yapılışı çok hızlı oluyor. Ve yapısı da bozulmadığı için kat kat çıtı çıtır bir börek oluyor. Umarım beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :)



Yorumlar

  1. Takip Etkinliğimize katıldığınız için teşekkürler. . Sizi Google Plus bölümünden takipteyim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar