Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

NEFİS KIYMALI MAKARNA SOSU


Herkese Merhaba :)

Sizlerle çok lezzetli, yalancı mantı kıvamında olan bir tarif paylaşacağım. Bu tarifi evdekilerin canı mantı çektiğinde yapıyorum, üzerine de güzel bir sarımsaklı yoğurt ve domates sosu döküyorum. Oooh mis :) Tek farkı hamur açmıyor ve kıyma içinde değil dışında olmuş oluyor :) Ama gerçekten çok lezzetli oluyor. Ayrıca çalışan anneler içinde çok pratik ama dolu dolu bir tarif bence. Bu yüzden bu sosu nasıl hazırlıyorum sizlere de anlatmak istedim.

Gereken malzemeler ; 
1 paket makarna
250 gram kıyma
2 adet orta boy domates
Sıvı yağ
Karabiber
Kekik
Tuz


İlk olarak domateslerin kabuklarını soyduktan sonra küçük küçük küpler şeklinde doğruyoruz. Ondan sonra tavayı orta ateşte ocağa alıyoruz. Başta yağ koymadan kıymayı içerisine atıp tahta kaşıkla biraz kavuruyoruz.Kendi yağını salmaya başlayacaktır zaten. Onun peşine de bir yarım çay bardağı sıvı yağ ekliyoruz. Benim kıymam yağsız bir kıyma olduğu için bu kadar ekledim. Eğer sizin kıymanız yağlıysa koyacağınız yağ miktarını azaltabilirsiniz. Kıymayı kavurmaya devam ederken kıyma suyunu salacaktır. Suyunu salıp çekene kadar altını kısalım ve kapağını kapatalım. Suyunu çektiği zaman doğradığımız domateslerimizi üzerine ekleyip kavurmaya devam edelim. Domateste içinde iyice eridiği ve suyunu toparladığı zaman baharatları ekleyebiliriz. Ben yarım çay kaşığından biraz az tuz, çay kaşığının ucuyla karabiber ve bir tatlı kaşığı da kekik ekledim. Tabi bunlar sizin damak zevkinize kalmış. Acı seviyorsanız karabiberi arttırabilirsiniz. 




Baharatları da ekledikten sonra işlemimiz tamam, sosumuz hazır aslında. Ama domatese göre sosun kıvamı değişecektir. Eğer sosunuz kuru kuru kıyma gibi duruyorsa sonunda yarım çay bardağı su ekleyip biraz pişirmeye devam edin ve özleştiği zaman altını kapatın. Bu sos biraz böyle ıslak olduğu zaman lezzetli oluyor.


İşte sosumuz bu kadardı. Dediğim gibi isterseniz sadece kıymalı tüketebilirsiniz,isterseniz de üzerine sarımsaklı yoğurt döküp mantı havası verebilirsiniz. Her ikisi de çok lezzetli oluyor.

HOŞÇAKALIN :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar