Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

NEFİS TON BALIĞI KÖFTESİ YAPILIŞI


          Herkese merhaba! Bugün sizlerle bir senedir yaptığım, ilk yaptığım günden beri de durup durup canımın çektiği bu nefis tarifi paylaşacağım :) Eğer balık seviyorsanız bu lezzeti tahmin edebiliyorsunuzdur. Ama benim gibi daha önceleri ton balığının kokusuna bile dayanamayan biriyseniz bence kesinlikle şans vermelisiniz. Bence en kolay balık yeme yöntemi bu tarif, evi de kokutmuyor hem :)
            Gelelim bu tarifin yapılışına...



                                                                     
                                                                         Malzemelerimiz;
2 kutu ton balığı 
1 limon 
2 yumurta
Kurumuş ekmek
Mayonez
Tuz
          1- İlk olarak ben kuruttuğum ekmekleri rondodan geçirdim.Siz varsa ekmek içi ya da galeta unu kullanabilirsiniz ben bayat ekmeklerimi değerlendirdim.Daha sonra limonun hem kabuğunu rendeleyip (limon kabuğu enfes bir koku katıyor.) aynı zamanda suyunu sıkıp saydığım bütün malzemeleri aşağıda ki görsellerde olduğu gibi karıştırdım.Eğer seviyorsanız maydanoz da ekleyebilirsiniz.Hatta çocuklarınıza yediriyorsanız içine biraz da havuç rendeleyebilirsiniz.



          2- Artık tek yapmanız gereken yoğurduğunuz harcınıza aşağıdaki gibi şekil vermek.Köfte şekline getirirken kıymayla yaptığımız gibi değilde daha ıslak daha narin oluyor ama merak etmeyin kızartırken dağılmayacaktır. 


İşte bitti :) Çok kolay çok pratik ve lezzetine çok inandığım bir tarif. Balık sevmeyenlere bile kendini yedirtiyor. Özellikle bebeklere, çocuklara yapmanızı tavsiye ederim. Tabi limonu azaltarak :) Yaparsanız, beğenirseniz ya da bir şey sormak isterseniz yorumlarınızı bekliyorum. Afiyet olsun...



  

Yorumlar

Popüler Yayınlar