Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

~ÖĞRETMEN GÖZÜNDEN ÖĞRETMENLER GÜNÜ~

             Merhaba! Öğretmenler günü için neler yapılabilir kısmına geçmeden önce bu günün anlam ve öneminden bahsetmek istiyorum.
             İlk olarak 11 Kasım 1928'de Bakanlar Kurulunun yaptığı toplantıda Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'e "Millet Mektepleri Başöğretmenliği"  ünvanı verildi. Başöğretmenlik ünvanı 24 Kasım'da Millet Mektepleri Talimatnamesi'nin yayınlanması ile resmileşti. Atatürk'ün 100. doğum yıl dönümü olan 1981'de "başöğretmen" olduğu günün ülke çapında Öğretmenler Günü olarak kutlanmasına karar verildi. O tarihten bu yana bize kattıklarıyla hayatımızda önemli yeri olan öğretmenlerimizi onurlandırmak ve Atatürk'ü anmak için bu günü kutluyoruz.



             Bende bir öğretmen olarak sanırım bu günü eskilere göre biraz daha fazla önemsemeye başladım :) Çünkü mesleğimi, çocukları ve onlara bir şeyler katmayı çok seviyorum. Öğretmen olalı öğretmenlerimi ve verdikleri emeği çok iyi anlıyorum. Bu yüzden de onlara bir güne sıkıştırılmış da olsa bu değeri göstermeyi önemli buluyorum. Değer derken pahalı hediyeler, büyük paketler ya da buketlerden bahsetmiyorum. Bence bir öğretmen için en güzel şey sevildiğini hissetmek, gözlerindeki o ışıltıyı görmektir. Çocukken hatırlıyorum, arkadaşlarla birleşip hangi öğretmenimize ne yapmamız gerektiğini düşünürdük ve en sevdiğimiz öğretmenimize daha ayrıcalıklı şeyler yapardık :) Çünkü her çocuğun kalbinde ayrı yeri olan bir öğretmen vardır. Bu değeri göstermek için yapmamız gereken çok basit bence. Sadece yapacaklarımıza kendi emeğimizi katmak. Sevgimizi göstermek için paraya ihtiyacımız yok bence. Örnek vermek gerekirse; ellerimizle yaptığımız, onu kendi gözümüzden nasıl gördüğümüzü anlatan bir resim çizmek ya da çok ufak bir not, şiir, mesaj vb. yazmak olabilir. Bunlar eminim her öğretmen için bir dolma kalemden daha kıymetlidir. Ben ilk öğretmenler günümü hatırlıyorum da sınıfa gireceğim sırada koridorda telaşlı bir koşuşturma, sınıfı kontrol etmeler :) bir girdim ki tahtaya çizilmiş kalpler, yazılar ... Hepsinin elinde bir defter yaprağına yazılmış notlar ve çizilmiş resimler vardı. Benim için en önemli günlerden biriydi ve çoğunu hala saklarım. İşte bazılarını görebilirsiniz. 




Okuyan öğrencilerimiz için de bence güzel olan bir kaç şiir paylaşmak istiyorum. Umarım küçük bir faydam dokunmuştur. Öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü kutlu olsun :) Sevgiler...

ANA GİBİ, BABA GİBİ                                                          SÖZ VERDİM ÖĞRETMENİME

Öğretmenim bilir misin                                                                 Öğretmenim, babam, ana kucağım
Seni nasıl sevdiğimi?                                                                      Okulum, ilim, şehrim, bucağım
Sorsan bana nerde yerin                                                              Sınıfımsa evim, barkım, ocağım
Gösteririm ben kalbimi                                                                 Söz verdim öğretmenime
                                                                                                                BÜYÜK ADAM OLACAĞIM.
Ana değil, ana gibi;
Baba değil, baba gibi                                                                       Yeteri kadar çalışacağım,
Öğretmenim bende sevgin                                                            Rakibimle yan yana yarışacağım,
Can içinde bir can gibi...                                                                Elbette aralarına karışacağım
                                                                                                                 Söz verdim öğretmenime
 Hüseyin DÜZBASAN                                                                      BÜYÜK ADAM OLACAĞIM.
                                                                                                 
                                                                                                                 Yükselmeli insan dalında
                                                                                                                 Göstermeli becerisini cihanda
                                                                                                                 Çalışkanlık belli olur simada
                                                                                                                 Söz verdim öğretmenime
                                                                                                                 BÜYÜK ADAM OLACAĞIM.

                                                                                                                 Zeynep Kamil İlköğretim Okulu

ÖĞRETMEN                                                                                        ÖĞRETMENİM

Dosttur o çalışanla, dosttur o yarışanla                                      Çocuklar yükselmek isteyen anıt,
Yarınlara el ele beraber koşanlarla,                                             Harcını teriyle karar öğretmen.
Mutludur o, simsiyah saçları olmuşsa ak,                                  Seçmiş kendisine ne büyük sanat,
Dünden daha güçlüdür uyanırken her sabah.                           Değerli yapıyı örer öğretmen.
                                                                                                                      Bir hamur yoğurur iletir saca,
Doğruya, güzelliğe, odur yolu gösteren                                      Hakkıyla pişirir, öğretir hece. 
Odur hep geleceğe güvenle gülümseyen.                                    Binlerce yavruyu gündüz ve gece
Bir ana, bir babadır çocuklara sunulan.                                      O kutsal bağrına sarar öğretmen.
Odur eli öpülen, odur fedakar insan.                                            Fidanlar büyütür nazik eliyle,
                                                                                                                      Bilgiyi dağıtır diliyle.
Sarsılmaz bir inançla görevini sevmekte,                                   Ağaran saçının her bir teliyle
Ömrünü adamıştır milletine hizmette.                                        Mutlu bir zirveye erer öğretmen
Ruhlara şekil veren, kafaları besleyen                                         Onun yavrusuna bin demek azdır,
Uygarlığa yürürken en öndedir öğretmen.                                Kimisi erkektir, kimisi kızdır.
                                                                                                                     Bu kadar çocuğa hep güler yüzdür,
Nevim EMGEN                                                                                       Gülerken güleni arar öğretmen.
                                                                                                   
                                                                                                                     Nazile DEMİR

Yorumlar

Popüler Yayınlar