Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

** BULLET JOURNAL OCAK 2019 DÜZENİ **

bullet-journal-january

Herkese Merhaba :)

Bu ay yeni planı son güne bırakmadan sizler için yetiştirdim. Son iki aydır yoğunluktan, yaşananlardan dolayı hep gecikmişti. Umarım araştırmalarınızı yaptığınız günlere yetişmişimdir. Bu arada güncel olarak yaptıklarımı  instagram hesabımdan takip etmek isterseniz buraya tıklayarak hesabıma gidebilirsiniz. Orada gün içinde yaptıklarımı ve blogta paylaştığım diğer içerikleri anında paylaşıyorum, sizleride beklerim. 


Bullet journal ocak ayı düzenime gelecek olursak, son zamanlarrda olduğu gibi sadelikten yana oldum. Son bir iki aydır sade, tek renk, ferah sayfalar daha çok çekiyor beni. Ama bullet journal'ın en iyi yanı bu değil mi zaten :) Size ne iyi gelecekse o ay onu uygulamakta özgürsünüz. Sırf yapmak için yapmaktansa, bir kalıba sokmaya çalışmaktansa ya da "bu sayfa olmak zorunda olmazsa olmaz" diye düşünmektense, ,içinizden geldiği gibi düzenlemek en iyisi. Çünkü öbür türlü bu sizin hayatınızı düzenlemekten çıkar ve eziyete dönüşür. Ben de sırf sizlerle paylaşıyorum diye süslemeye çalışmıyorum ajandamı. Gerçekten nasıl hissediyorsam, o ay hangi sayfalara ihityacım varsa ve neler görmek istiyorsam sadece onlara yer veriyorum. Ve sadece sizinle sohbet etmek ve küçük de olsa bir fikir verebilmek için aksatmadan bu bullet journal yazılarını paylaşmaya çalışıyorum.


Ocak ayı kapağında bir diğer yapmaktan çok mutlu olduğum mandala çizimine yer verdim. Siyah beyaz temalara en çok yakıştırdığım tasarımlar genelde mandala çizimleri oluyor. Bende şık bir lotus çiçeği çizip kapağımı tamamladım.  


Kapak sayfasından sonra haftalık görebileceğim şekilde planladığım günlük takip sayfamı  kullandım. Bu şekilde hem haftalık hem de günlük planlarımı bir arada görebiliyorum ve çok kullanışlı olduğunu dşünüyorum. Bu yüzden iki aydır günlük takip sayfamı bu şekilde planlıyorum. Sayfa süslemesini de çok minimal şekilde, kapaktaki çizimlerden alıntı  yaparak uyguladım.


Bullet journal sistematiğinin içinde yer alan ve bence en iyi düşünülmüş, planlı olmayı tetikleyen en iyi şey takip sayfaları. Bende ikinci bölüm olarak takip sayfasına yer verdim ve yatay bir çizelge şeklinde kullandım. Süslemeleride tüm diğer sayfalarda olduğu gibi yine kapaktaki çizimlerden derledim. Umarım hepimiz için çizelgeyi maksimum doldurduğumuz bir ay olur :))


Bu sayfa benim kendi hayatıma uyarladığım ve benim işlerimi planlayan güzel bir sayfa. Sizde benim blog takibi ya da yeni bir proje için yaptığım takip kısmını işiniz, dersleriniz, sınavlarınız, ev işleriniz ya da çocuğunuzun beslenme düzeni için kullanabilirsiniz. Bu sayede aklınıza gelen şeyleri, toplantı ya da sınav tarihlerinizi, hangi gün ne temizlik yapacağınızı ya da öğün planınızı toplu halde görüp unutmadan takip edebilirsiniz. 


Bu sayfa da yine benim kendim için planladığım bir sayfa. Maneviyatıma çok iyi geldiğini düşündüğüm için böyle bir rutinim var. Her akşam yatmadan o günü düşünüp şükrettiğim bir konuyu not alıyorum. Ve harika hissettiriyor. Bir nevi meditasyon olarak düşünebilir sizde kendi rutininizi oluşturabilirsiniz. Bu yoga ya da nefes egzersizi de olabilir. Size ne iyi gelecekse. Önemli olan bu. Ama benim yöntemimi bir hafta dahi olsa uygulamanızı öneririm. Dünya telaşına dalıp o kadar çok şikayetçi oluyoruz ki her şeyden. Ama akşam oturup bugün ne yaşadım neye şükredebilirim diye düşündüğünüzde, bir tane sebep bulmaya çabalarken, aralarında seçmekte zorlanırken bulacaksınız kendinizi )


Son olarak bu ay bütçe ve bakılacaklar kısmına yer verdim. Bütçe kısmını yapmak daha bilinçli olmayı tetiklediği için seviyorum. Bakılacaklar kısmı ise birinden duyduğum bir filmi, bir şarkıyı bir kitabı ya da herhangi bir şeyi daha geniş zamanda incelemek üzere not aldığım bir kısım. Bu bölümde iyi ki yapmışım dediğim bölümlerden biri. Beni aklımda tutmaya çalımaktan kurtarıyor ve boş zamanlarımda bakabileceğim bir sürü madde ile daha verimli hale getiriyor.  


Ve ocak ayı için seçtiğim tasarım ve sayfalar bunlardı :) Daha önce paylaştıklarımda size fikir olabilir, onları görmek isterseniz de buraya tıklayabilirsiniz. Umarımişinize yaramıştır ve beğenmişsinizdir. Şimdiden huzur ve sağlık dolu bir yıl diliyorum :)

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

  1. Çok güzel bir çizim. Bu yeni yılla beraber ben de başlamak istiyorum plan yapmaya. Karakterime pek uygun bir şey değil aslında. Ne kadar sürdürebilirsem. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kendinize uygun sizi sıkmayacak şekilde yaparsanız emnim çok işinize yarayacaktır. Beni çok düzene soktu ve çok motive ediyor umarım sizedeiyi gelir :)

      Sil
  2. Çok güzel olmuş. Benim böyle el becerim olmadığından maalesef sadece normal ajanda kullanabiliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim benimde çok çizim yeteneğim yok sevdiğim için zaman ayırıyorum ama önemli olan ajandanın işlevi bazen çizmeye vaktim olmadığında direk ajanda tutmaya başlıyorum.

      Sil
    2. çizim çok güzel ve başarılı.benim ajandam aklıma geldi okurken :)) adeta cıfıt çarşısı:)

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim ama umarım sizinki de çok güzeldir :) benimkinin de bana göre çoook eksikleri var :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar