Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YAPRAK SARMA DOLMA İÇİ TARİFİM


yaprak-sarma


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlere benim en sevdiğim yemek olan yaprak sarmasının içini nasıl hazırladığımı anlatmak istiyorum. Çok farklı şekilde yapıldığını, çok farklı tarifler olduğunu biliyorum ama benim annemden öğrendiğim ve dolmayı bu hali ile sevdiğim için başka dolmaları pek sevemiyorum. Çoğunlukla da herkes yaptığımız dolmaları çok beğenir. Bu yüzden bende sizlerle paylaşim, bir de böyle deneyin istedim. Çünkü gerçekten harika oluyor. Keşke yapıpta tadına baktırabilsem, tarifi de öyle versem :) Bence deneyince pişman olmayacağınız tariflerden. Hemde yapılışı oldukça kolay. Ben daha fazla lafı uzatmadan malzemeler ile tarifi anlatmaya başlim :) 

Malzemelerimiz;

4 adet büyük boy kuru soğan
2 su bardağı pirinç
3 tatlı kaşığı dolusu kuru nane
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı sıvıyağ


İlk önce 2 su bardağı pirincimizi güzelce yıkayıp süzdürelim, kenarda hazır beklesin. Sonrasında soğanları soyup küük küpler halinde doğrayalım.  Tencereye yağı ekleyip ısındığı zaman soğanları ekleyelim. Soğanları kavurmaya başlayalım. Ben dolma içini tamamen pişirmiyorum, çiğ bırakıyorum, bu yüzden soğanları çok fazla pişirmeden hafif ölene kadar kavuralım. 


Soğanlar öldüğü zaman yıkadığımız pirinçleri ilave edip iyice karıştıralım. İçerisine baharatları ekleyelim ve karıştırıp altını kapatalım.




İşte bu kadar :) Artık içimiz dolmaları sarmaya hazır. Sadece şunu belirtmek istiyorum; ben dolma içini tamamen pişirmediğim için dolma sararken içi çok dolu dolu koymuyorum. Yoksa pirinçler pişrken şişecek ve patlayacaktır. O yüzden bu içi denerseniz içi az koyarak sarmanızı öneriyorum. Piştiği zaman harika olacaktır. Kesin ve kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum bu dolma içini. Gerçekten çok lezzetli oluyor ve gerçekten çok hızlı ve kolay yapılıyor. Umarım dener ve beğenirsiniz. Diğer tariflerimi incelemek isterseniz buraya, beni instagramdan takip etmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere ...

HOŞÇAKALIN :)  


Yorumlar

  1. Elinize sağlık. Ben biraz salça koyuyorum. Bir çimdikte tarçın. bana göte çok yakışıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hiç tarçınlı tatmadım çok ilginç geldi merak etmedim :) bizim buralarda salçalı domatesli yaparlar ama genelde tatlı değilde ekşili yaparlar.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar