Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

** HAŞHAŞLI ÇITIR BÖREK **


Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle sizin ve misafirlerinizin çok beğeneceği, kolay ama aşırı lezzetli haşhaşlı tarifi paylaşmak istiyorum. Uzun zamandır denemek istiyordum ve ilk denemede gerçekten bayıldık. Çıtır çıtır, ağır olmayan ve haşhaş tadını çok güzel veren bir börek oldu. Misafirler için yaptığımda çocuklar da çok severek tükettiler. O yüzden ailecek de yapıp tüketebileceğiniz harika bir börek olduğunu düşünüyorum. Yapım aşaması da oldukça kolay. Tarife malzemelerimiz ile başlayalım. 

Malzemelerimiz;

500 gram haşhaş ezmesi
1 su bardağı sıvı yağ
Yarım su bardağı şeker
Çekilmiş fındık

Geniş bir kaseye haşhaş ezmesini boşaltıyoruz. Üzerine bir su bardağı dolusu sıvı yağını ekliyoruz. Ve haşhaşı bir çatal yardımıyla yağ ile eze eze açıyoruz. Haşhaşın bütün topakları açıldığı zaman içerisine yarım bardak toz şekeri de ilave edip karıştırıyoruz. Biraz daha tatlı bir haşhaşlı yemek isterseniz şeker ölçüsünü biraz daha arttırabilirsiniz. Bende tattığım zaman biraz daha şekerli olabilirdi diye düşündüm. Yarım bardaktan iki parmak daha fazla şeker koyabilirsiniz. Ama daha nötr bir tat olsun isterseniz yarım bardak şeker yeterli olacaktır.  




Haşhaş hazır olduğu zaman yarım bardak dolusu fındığı robottan çekelim. Hatta daha bol fındıklı isterseniz daha fazla fındık da kullanabilirsiniz..

Bütün iç malzemelerimiz hazır olduğunda hazır yufkalarda bir tanesini tezgaha serelim. Üzerine haşhaş ezmesi harcının yarısını döküp iyice her yerine yayalım. Üzerine ikinci bir kat yufka örtelim. Haşhaş harcının diğer yarısını da dökelim ve onu da eşit şekilde yayalım. En üstüne de çektiğimiz fındığı iyice serpiştirelim.Sonrasında yufkayı ilk önce dörde, her parçayı da aşağıda gördüğünüz gibi ince dilimlere ayıralım. Her dilimi de rulo yaparak ok sıkmadan saralım. Tüm sarma işlemi bittiğinde de hepsini yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim.



Hazırladığımız ve tepsiye dizdiğimiz börekleri önceden ısıttığımız 180 derece fırına sürelim. Ve çıtır çıtır olana kadar pişirelim. Piştiği zaman çıkarıp soğumaya bırakalım. Soğuduğunda arzu ederseniz benim gibi üzerine pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz.


Umarım çıtır çıtır ve leziz minik börekleri sizlerde beğenirsiniz. Biz bayıldık ve her zaman yapabileceğim tarifler arasına girdi. Denemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum :) Yazılarımdan anında haberdar olmak ve burada paylaşamadığım bir çok şeyi anında görmek isterseniz beni instagram hesabımdan takip edebilirsiniz :) İnstagram hesabıma direk gitmek isterseniz buraya tıklayabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

HOŞÇAKALIN :)


Yorumlar

  1. Ne güzel bi tarif yapmayı isterdim ama bende haşhaş ezmesi yok acaba nasıl yapabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer evde tahininiz varsa haşhaş yerine onu kulanabilirsiniz. Tahin fındık şeker ile karıştırıp. Ama birebir aynı olmaz imkanınız varsa ulaşabilirseniz ben bim den aldım haşhaş ezmesini, onu alıp da bi deneyin derim :) çok güzel oluyor çünkü :)

      Sil
  2. heeeey son yazımı gördün mü amaaa bi baksana amağğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki üç gündür buralara uğrayamadım ama hemen bakıcam ,eminim harika bir yazı olmuştur :))

      Sil
    2. tam beş gündür uğramadııın :) işte yani bloglardan seçmeler yazımdasın yanii :)

      Sil
    3. Nasıl bu yazıyı kaçırmışım tekrar tekrar çok teşkkür ederim :)

      Sil
  3. süper tarif.bir ay önce okulda bir arkadaştan kendi ürettikleri haşhaş ezmesinden almıştım ve hala kullanmamıştım.şimdi bu tarifi deneyeceğim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demekki bu tarife kısmetmiş :) umarım beğenirsin şimdiden afiyt olsun :)

      Sil
  4. Derin'den duyunca hemen uğradım. İzleyenlere katıldım.
    Merhaba :)

    YanıtlaSil
  5. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Muhakkak desteklicem sizede başarılar dilerim, iyi çalışmalar.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar