Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BAKLAVALIK YUFKADAN ÇITIR BÖREK TARİFİ


Herkese Merhaba !

Bugün uzun süre sonra sizlere kendimi affettirecek bir tarifle geldim:) Gerçekten denediğime hiç pişman olmadığım ve bayıldığım bir tarif oldu. Yapılışı oldukça kolay olup aynı zamanda da bu hazır satılan çıtır çıtır börekler gibi oluyor. Eğer daha önce den aldığınız, tatlı yapıp artanı kenara ayırdığınız kurumuş baklavalık yufkanız varsa değerlendirmek için harika bir yöntem. Evde yoksa da alıp denemek için mükemmel bir fırsat :) Hadi gelin başlayalım...


Ben ıspanaklı yaptım. Ama siz dilediğiniz gibi patatesli, peynirli yapabilirsiniz. İç harcım için gereken malzemeler ; 4 adet orta boy soğan, 1 kilo ıspanak, tuz, karabiber ve pul biber. İlk önce soğanları ve ıspanakları ince ince doğruyoruz. Daha sonra bu malzemeleri sırasını aşağıda videoda da görebileceğiniz gibi tenceremize alıyoruz. Sırayla kavurup en son da baharatını katıp kapatıyoruz. Ispanak ve soğanlarımızın çok pişmesine gerek yok , diriliği gitse yeter. Zaten fırında da pişecekler.


Ispanak harcımızı hazırladıktan sonra soğumaya bırakalım.


Harcımız bir yandan soğurken yufka aralarına sürecek olduğumuz sosumuzu hazırlayabiliriz. Bu sos için 2 yumurta, 2 su bardağı süt ve 1 çay bardağı sıvı yağa ihtiyacımız var. Ben bir paket yufka için bu sosu kullandım tam geldi. Siz artan az kalan yufkalarınızı değerlendirmek için yapacaksanız bu malzemeleri yarıya düşürebilirsiniz.


Sosu da hazırladıktan sonra eğer ıspanak harcımızda soğuduysa başlayabiliriz. Her rulo için 4 yaprak yufka kullanıyoruz. İlk ikisini bir aldıktan sonra her yerine sosumuzdan sürüyoruz. Üstüne 3. yufkayı serip bir daha sosluyoruz ve son 4. yufkayı serip biraz sos sürüyoruz. Dört kat hazır olunca bir kenarına ıspanak harcından koyup rulo şeklinde sarıyoruz. Bütün yufkalar bitinceye kadar 4'lü 4'lü bu işlemleri tekrarlıyoruz. Siz isterseniz hazırladığınız ruloları tepsiye direk koyup sonra kesebilir ya da iç içe dolayıp gül şekli verebilirsiniz. Ben porsiyonluk yapmak istediğim için her ruloyu hazırladıktan sonra 3 parmak genişliğinde kesip tepsiye dizdim. Üstlerine de yumurta sarısı sürüp önceden ısınmış 180 derece fırına sürebilirsiniz. 


İşte çıtır çıtır böreğimiz hazır. Umarım açıklayıcı olmuştur :) Eğer sorularınız olursa yorumlara bırakabilirisiniz hemen geri dönerim :)

Diğer yemek tariflerimi okumak isterseniz buraya tıklayarak ulaşabilirisiniz...

Sizleri seviyorum, Hoşçakalın :)



Yorumlar

Popüler Yayınlar