Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

SU İÇME ALIŞKANLIĞI NASIL KAZANILIR?


HERKESE MERHABA !

          Bugün sizlerle kendi su alışkanlığı serüvenimi paylaşmak, bu konuda nereden nereye geldim, yararları neler oldu ve bu noktaya gelebilmek için neler yaptım bunları paylaşmak istiyorum. Eğer sizinde su içme konusunda sıkıntılarınız varsa, "ya ben bu su içmeyi unutuyorum aklıma bile gelmiyor." diyorsanız, söyleyeceklerimin işe yarayacağını düşünüyorum ve ümit ediyorum.


       Ben gerçekten bu güne kadar susuz yaşayan bir insandım. Ciddi manada günümü su içmeden tamamlayabiliyordum ve eksikliğini de hissetmiyordum. Çünkü suyun varlığının nasıl bir şey olduğunu vücudum bilmiyordu. Yaz günleri çok sıcaklayınca filan yine bir iki bardak içiyordum tabi ama o zor anlar dışında hiç aklıma su içmek gelmezdi. Hatta ramazan aylarında oruç tutarken herkes su su diye yanarken ben sadece orucumu açmak için bir yudum, sahuru bitirirken de zorla bir bardağa yakın su içerdim :) O da içmem lazım kötü olurum diye :) Şimdi güldüğüme bakmayın, çok kötü bir durum olduğunu biliyorum. Peki ben bu kötüye gidişi ne zaman ve nasıl fark ettim ?

          Bundan yaklaşık bir buçuk sene öncesinde vücudumda bir şeylerin tuhaflaştığını fark etmeye başladım. Vücudum komple aşırı kurumaya ve aşırı bir şekilde pul pul dökülmeye başlamıştı. Ne yaptıysam hangi kremleri kullandıysam kuruluğu engelleyemiyordum. Bundan bir süre sonra da vücudumda sebepsiz kaşıntılar ve o anlık kızarık, şişkinlikler oluyordu. Doktora gittiğimde aşırı cilt kuruluğuna bağlı olarak alerjik bir deri hastalığı olduğunu söyledi ve ilaç tedavisine başladım. Bu ilacı kullanmadığım zamanlarda kaşıntıdan uyuyamıyordum bile. Bunların dışında da idrarımın kırmızı renge doğru döndüğünü fark ettim. Başlarda üşütmüşümdür dedim. Fakat biraz daha sonra böbrek yerlerimin ağrımaya başladığını ve idrar renginin düzelmediğini fark ettim. İşte o zaman olayın ciddiyetine vardım. Artık zorla da olsa su içmem gerektiğini yoksa sağlığımın daha da kötüye gideceğini anladım. 

          İlk başlarda kendime özel bir litrelik cam şişeler edindim ve elimden düşürmedim. Gördükçe içmem gerektiğini hatırlatıyordu ve günde iki şişeyi bitirmeye çalışıyordum. Başlarda midem bulandı, karnım şişti, tuvaletten çıkamadım :) Ama zamanla vücudum alıştı ve o su beni şişirmemeye, rahatsız etmemeye başladı. Bu sırada da idrar rengindeki kızarıklık ciddi oranda azaldı. Bunu görmek de beni su içmeye teşvik etti. Bu bir süre böyle gittikten sonra artık dedim kendime, bu zorlama ile olmaz, sen bunu kendine alışkanlık haline getirmelisin. Baya bir araştırma yaptık videolar izledim makaleler okudum, bir sürü yöntem denedim. İşte alışkanlık edinme konusunda yaptıklarımı, özellikle işe yarayanları size anlatmak istiyorum.

          İlk olarak bir uygulamadan bahsetmek istiyorum. Play store dan bulabileceğiniz bir uygulama. Play sotore' a girip drink water yazıp arattığınızda aşağıda paylaştığım yeşil simgeli uygulama karşınıza çıkacak. Genelde ilk sırada çıkıyor. Bu uygulamayı indiriyorsunuz ve sizden kişisel bilgilerinizi istiyor. Kilo ve boyunuzu girdikten sonra size günlük kaç litre su tüketmeniz gerektiğini hesaplayıp söylüyor. Sizde gün içinde farklı bardak ölçüleri ile ne kadar su içtiğinizi oraya giriyorsunuz. 


          Ben bu uygulama sayesinde gerçekten çok daha fazla su içmeye başladım. Sırf oraya bardak ekleyebilmek için devamlı su içesim geliyordu :) Hatta bence bunu bir arkadaşınızla ya da eşinizle yarış içinde yaparsanız, kim o gün ki hedefine ulaşabilecek diye birbirinizi takip ederseniz daha da faydalı olacaktır :)

      İkinci bende işe yarayan tavsiyeme geçmek istiyorum. Herkesin akıllı telefonu olmayabilir ya da olsa bile dijitallikten çok fazla hoşlanmıyor olabilir. İşte tam bu anda kullanabileceğiniz bullet journal sistemini tavsiye ediyorum. Bullet journal nedir? yazımı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Ben sadece su içme ile ilgili kısmına değinmek istiyorum. Bu bullet journal sisteminde bir defter tutuyorsunuz ve alışkanlıklarınızı burada kontrol edebiliyorsunuz. Aşağıda göstereceğim örneklerde olduğu gibi bir su grafiği oluşturabilirsiniz. Her günü simgeleyecek bir alan ve her bir alanın kaç litreye denk geldiğini belirleyebilirsiniz. Sonrasında her gün gerçekleştirdiğiniz her kutuyu doldurabilirsiniz. Bu sistem gerçekten çok işe yarıyor. Çünkü onu oraya özenle çizdiniz çabaladınız ve bir günü bile kaçırmak istemiyorsunuz. Plana sadık kalmak için zorla da olsa su içiyorsunuz. Tabi ki kendinize dürüst olmanız lazım, içmeden doldurmamalıyız :) 




İşte benim su serüvenim böyleydi. Gerçekten sizde benim eskiden yaptığım gibi su içmeyi önemsemiyorsanız, amaaan bişi olmuyor ki diyorsanız lütfen kendinize dikkat edin. Sağlık sonradan ve birden bozuluyor, hiç anlamıyorsunuz. Vakit varken sağlıklıyken lütfen içmeye çalışın. Umarım tavsiyelerim sizlerin de işine yarar. Başka işe yarayacak fikirleriniz varsa lütfen yorumlara bırakın hep birlikte yararlanalım. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere HOŞÇAKALIN...




Yorumlar

  1. Merhabalar, ne yazık ki bende aynı sen gibiyim hiç su aklıma gelmez. Günlerce içmesem susamam. Ev renk renk şişe dolu😊 Telefonum da uygulama da var aslında ama yine de olmuyor aslında hamileyken kendimi çok zorlayıp içiyordum tekrar başlamam gerektiğini hatırlaydınız, bu arada yazı biraz eski ama çok geçmiş olsun🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende tam olarak hayatıma adapte etmiş değilim malesef 😔saydıklarımı uygulamazsam unutuyorum hala😊en azından hatırlattıysam bile çok sevindim çok teşekkür ederim😊💕

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar