Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL OCAK AYI DÜZENİM


Herkese Merhaba !

          Bugün sizlerle yeni yılın da gelmesiyle birlikte, yeni planlar yaptığımız, kendimize yeni hedefler koyduğumuz, en anlamlı süreçlerden birinin içinde olduğumuz anda bu plan düzenimi paylaşmak istiyorum. Yeni yıl demek çoğumuz için yeni bir dönüşüm demek aslında! Bir yıl boyunca yapmak isteyipte yapamadığımız, bir türlü istediğimiz yerlere gelemediğimiz konular hakkında, yeni bir yılın gelişiyle onları gerçekleştirmek için kendimizde daha fazla güç ve heves buluruz. İşte tam da bu noktada sizi daha da heveslendirecek ve yapmak istediklerinize sadık kalmanızı sağlayacak olan bu bullet journal düzenimi anlatmak ve göstermek istiyorum. Belki birazcık yayınlamakta geç kaldım çok özür diliyorum :( Ama yinede iptal etmek istemedim çünkü geç değil bence. Şu an buna karar verebilir ve sizde benimle birlikte hemen kendi düzeninizi oluşturabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan istek ve bir kalem bir de defter :) Gerisi zaten gelecektir. Bu arada nedir bu bullet journal derseniz daha önce anlattığım yazıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi gelin hemen başlayalım.



          İlk önce her zaman olduğu gibi beni en ok heveslendiren kısım olan tema seçimiyle başlıyorum. Ocak ayı yeni yıla geçiş, yıl başı gecesi heyecanı ve kar yağışlı bir ay olarak hepimizin aklında olur. Bu yüzden bende tema olarak; bere, atkı, eldiven, karlar ve mavi renk ağırlıklı bir düzen seçmeye karar verdim. 

          Kapakla başladığım zaman aşağıda gördüğünüz gibi bir kardan adam figürü, karlar ve bereyi kullandığım bir taslak çizdim.




Daha sonra önce ki aylarda kullanmadığım aylık planlayıcı kısmını hemen ekledim. Çünkü ocak ayı benim için çok önemli günler içeren bir ay olduğu için daha çok yazacak alan oluşturmak ve onları göz önünde tutmak istedim. Onun da ilk önce taslağını yapıp aşağıdaki gibi renklendirdim.


          Aylık planlayıcının hemen peşine günlük planlayıcı kısmını ekledim. Her sayfada 3 gün olacak şekilde tek tek kar taneleri şeklinde yazdım. Aşağıda göreceğiniz gibi bu ay günlük planlayıcı kısmını oldukça sade kullandım. Çünkü içeriğine çok fazla madde eklediğim için çok karışık görünsün istemedim. Ve tek renkle renklendirdim.



Günlük sayfalarım da bittikten sonra benim için en önemli olan takip sayfaları kısmına geldim. Ben bullet journal kullanırken en çok takip sayfalarını kullanmayı seviyorum. Hem çok eğlenceli ve renkli oluyorlar hem de sorumluluk ve yapma hissi veriyorlar bana.

En başa uyku takibi sayfasını yerleştirdim. Bu yıl da en fazla sekiz saat uyuma hedefine devam etmek istiyorum. Taslağımı ve renklendirmemi aşağıdaki gibi tamamladım.



Onun peşine de su takip sayfasını ekledim. Bol kar motifleri olan şıkır şıkır bir sayfa olsun istedim ve aşağıdaki gibi tamamladım. Her bir kar tanesi bir günü ve en az iki litre suyu temsil ediyor.



          Bir sonra ki iki sayfaya kendim için gerçekleştirmek istediğim, biraz daha özel olan konular için iki takip sayfası hazırladım. Sizlerde bunlara benzer size özel ya da herhangi bir konu için takip sayfaları hazırlayabilirisiniz. Bir ayda kaç gün boyunca ne yapmak istiyorsanız belirleyip benim gibi dilediğiniz motifi o sayıda yerleştirebilirsiniz. Bu bir ilaç takibi de olabilir, temizlik rutini ya da çözeceğiniz hedeflediğiniz test sayıları da olabilir. 



          Gelelim daha önce okuyanların da bildiği gibi :) benim için olmazsa olmaz olan şükür sayfama <3 Hiç uygulayanınız oldu mu bilmiyorum (eğer uygulayan olduysa yorumlara bırakırsanız çok mutlu olurum) ama gerçekten bana hayat enerjisi veren bir düşünme şekli bu. Her akşam ajandanın başına oturup, bütün günümü düşünüp, oraya bir şükür cümlesi yazmak o kadar güç veriyor ki anlatamam. Hemde normalde hayat telaşında bunalıyoruz, şikayet ediyoruz ama gece ne için şükür etmeliyim diye düşündüğümde bir cümleye sığdıramayacak kadar çok şükredecek şeyimin olduğunu farkediyorum. Bir kerecik bu ay benimle birlikte uygulamanızı tavsiye ederim, size de güç verecektir. 

          Şükür listesinin yan tarafına da daha rutini yoğun olan, her gün uygulamam ve unutmamam gereken şeyleri not aldığım bir takip sayfası hazırladım. Aşağıdaki gibi ilk önce taslağını çizip sonra üstünden geçerek renklendirdim.



          İşte benim bu ay ki bullet journal düzenim böyleydi. Sizde bu yıl kendinize hedefler ve alışkanlıklar belirleyin ve bundan sonra her ay beraber düzenlerimizi oluşturmaya, paylaşımlarda bulunmaya devam edelim. Çok sevdiğim bir söz var; "Bir gün uyanacaksınız ve her zaman yapmak istediğiniz şeyler için zaman kalmamış olacak. Ne yapmak istiyorsanız bugün yapın." Evet tamda Paulo Coelho 'nun dediği gibi hiç zaman kaybetmeye gerek yok ne istiyorsak kendimiz için işe koyulalım. Umarım yeni yılınız size başarı, sağlık, huzur ve mutluluk getirir. En önemlisi de umarım yeni yılda şükredecek çok daha fazla şeyiniz olur :)  



HOŞÇAKALIN :)
   

  




Yorumlar

Popüler Yayınlar