Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BULLET JOURNAL - ŞUBAT AYI DÜZENİM


    Herkese Merhaba!

          Şubat ayına girmemize bir gün kaldığı için sizlerle yeni bullet journal düzenimi paylaşmak istiyorum. Sizler de benim gibi yeni temalar, yeni fikirler arayışına girdiyseniz, acaba nasıl bir tema uygulasam, bir şeyleri değiştiricem ama daha farklı ne yapabilirim diyorsanız gelin beraber benim bu ay ki düzenime göz atalım. 

          Ben bu ay içinde cıvıl cıvıl çiçekler açmış, biraz kışın kasvetinden uzaklaşmış sayfalar görmek istedim :) Bu yüzden kapak sayfamda da gördüğünüz gibi yeşil yapraklı menekşe renkli çiçekler kullandım. Çoğu takip sayfalarımı ve diğer günlük sayfalarımı da ağırlık olarak hep çiçek teması olarak ilerlettim. Hem çizimi çok eğlenceli, akıcı oldu hemde tamamına baktığımda benim içime sinen bir aylık düzen oldu. Kapak sayfası için aşamaları fotoğraf olarak aşağıya koyuyor olacağım. Her zaman ki gibi ilk önce kurşun bir kalemle taslağını belirleyip daha sonra tükenmez kalemlerle belirginleştirdim. En sonunda da istediğim kısımları istediğim renklere boyadım.




          Geride bırakacağımız ocak ayında günlük planlayıcı sayfalarımı pek kullanmadığımı fark ettim. Daha çok takip sayfalarında işimi hallediyorum. Bu yüzden bu ay günlük sayfalarımı bütün düzenimin en sonuna yerleştirmeye karar verdim. Ayrıca günlere ayırdığım alanları da biraz daha küçülttüm. Günlük kısmını paylaşırken daha detaylı anlatırım zaten.

          Kapak sayfasının hemen arkasında ki iki sayfaya klasik uyku takip sayfamı yerleştirdim. Her zaman ki gibi bulutları kullandım :) Bu kısımda bulutları seviyorum, kullanmaktan da sıkılmadığım için değiştirmeyi hiç istemiyorum. Tabi şimdilik :) Bunun da aşamalarını fotoğraflardan görebilirsiniz.





Uyku takibi sayfasının arkasında şükür listemi kullanmak istedim. İlk defa yazımı okuyanlar varsa nedir bu şükür listesi diyebilir, önceki bullet journal yazılarımda benim için önemini ve neden vazgeçmediğimi anlatıyorum. Ama sizler için kısaca bahsetmek gerekirse bu sayfa benim her güne bir not düştüğüm, bu notların o gün içinde en çok şükürler olsun dediğim olay ile ilgili olmasına özen gösterdiğim ve aslında o gün hiç bir şey olmadı zannederken bu sayfayı yazmaya oturduğumda ne çok şükredecek şeyim olduğunu bana hatırlatan sayfa. Bu yüzden de şükür listemi bu ay daha önlere aldım ve aşağıda ki gibi sırayla uyguladım.




Şükür listemin yan tarafına da hala su içmeyi alışkanlık haline getiremediğim için su takip sayfamı yerleştirdim. Bu ay su takibi için gülen emojili bir bardak saksının içine güllerimi yerleştirdim. Her güne bir gül boyamak için 28 tane gül çizdim. Her bir gül de en az 2 litre suya karşılık gelecek.




Bir arka sayfaya kendimle ilgili takip etmek istediğim. biraz daha bana özel kalmasını istediğim takip sayfasını yerleştirdim. Sizlere de fikir olsun diye göstermek istiyorum. Ben bu sayfa için bir sukulent çizdim ve kaç gün takip etmek istediysem o kadar sayfasını boşta bırakıp numaralandırdım. Sonrasın da geri kalan kısımlarını boyadım.




Bu ay toplu takip sayfamı biraz değiştirdim. Bir tablo şeklinde yapıp, takip etmek istediğim konuları alt alta yazıp, o görevleri gerçekleştirdiğim günleri boyamak istedim. Bitince rengarenk ve eğlenceli durur diye düşündüm :)




Günlük planlayıcıma geçmeden son olarak da alınacaklar ve harcamalar kısmını ekledim. Ve bu kısmı gayet sade bıraktım. Çünkü içini doldururken renkli kalemlerle kategorilere ayırıp not almayı düşünüyorum.



Son olarak ise başta bahsettiğim gibi günlük planlayıcımı yerleştirdim. Ve bir sayfayı bir haftalık olarak kullanmak istedim. Ayrıca daha önce bir ayın bütün günlerini de baştan oturup tek tek yazıyordum ve bazen hiç doldurmadığım sayfalar oluyordu. Bu yüzden bu ay yazdıkça o tarihe geldikçe yapıp devam etmek istiyorum. Ama yine de ilk haftayı daha düzgün görünsün diye ful olarak yazdım :)






İşte bu aylık düzenim böyleydi. Eğer bullet journal hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz bullet journal nedir adlı yazımı okuyabilir, o yazıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hedeflerinize ulaşacağınız bir ay olması dileğiyle...

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar