Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

BAZLAMA EKMEK PİZZASI TARİFİ

pizza-tarifi

Herkese Merhaba :)

Bu gün sizlerle kimsenin hayır diyemeyeceği, hepimizin bayılarak yediği pizza için çok basit ama bir o kadar da lezzetli tarifimi anlatıyorum. Bu pizza yapımı için aynı zamanda bayatlamış ekmeğimizi değerlendirmiş oluyoruz ve hiç ekmek havası vermeyecek bir tarif olacak. Tamamen hazır söylediğimiz pizzalar gibi ortası yumuşak pofur pofur, etrafı kızarmış çıtır çıtır bir pizza olacak. Hadi gelin nasıl yapıyorum ona geçelim.

Bu tarifi yapabilmek için malzemelerimiz aşağıda ki resimde de olduğu gibi;
Hazır satılan bazlama ekmek( tabi siz evde bazlama ekmeği yapıyorsanız, bayatladıysa onu da kullanabilirsiniz.) 
Domates 
Biber
Sucuk 
Salam
Kaşar peyniri
Zeytin
Dilerseniz evinizde varsa mantar ve mısır gibi malzemeler ile zenginleştirebilirsiniz. İçeriğini oluşturmak tamamen kendi damak tadınıza göre değişebilir.

Ayrıca pizzanın tabanına süreceğimiz sos için; 2 yemek kaşığı domates salçası, 2 yemek kaşığı sıvı yağ, tuz ve birazcık kekik ( biz kekik kokusunu çok seviyoruz siz koymayabilirsiniz .)

pizza-malzemeleri

İşte malzemelerimiz bu kadar. Yapılışına başlayabiliriz. Öncelikle saydığım ya da arzu ettiğiniz bütün malzemeleri doğrayarak hazır hale getiriyoruz. Not olarak domates ve biberleri doğradıktan sonra biraz tuzlarsanız daha lezzetli olacaktır. Ondan sonra sos için bir kaseye salçayı, yağı, tuzu ve kekiği ekledikten sonra sürülebilecek kıvama gelmesi için biraz su ekleyip iyice karıştırıyoruz.

İç malzemeler hazırlandıktan sonra aslında yapılacak pek bir şey kalmadı :) Elimizde olan bazlamaların her birini ortadan ikiye dikkatlice ayırıyoruz. Fırın tepsimizin tabanını margarin ile yağlayıp bazlamayı yerleştiriyoruz. Sonrasında ilk önce sosumuzundan bazlamanın her yerine eşit gelecek şekilde sürüyoruz. Biraz daha lezzetli olması için tabanına aşağıda gördüğünüz gibi margarin kesip koydum. Bazlama soslandıktan sonra ise tek tek malzemeleri dizmeye başlıyoruz. Ben en  alttan üste doğru domates, biber sucuk-salam, zeytin ve kaşar olacak şekilde diziyorum her zaman. Malzemeleri de dizdikten sonra önceden 180 derecede ısınmış fırınımıza sürüyoruz. Ve gerçekten hamurla yapılan pizzaya göre çok hızlı pişiyor. O yüzden bir gözünüz her zaman fırında olsun, güzelim pizzalarımızı yakmayalım:) 







İşte pizzamız nefis görüntüsüyle hazır. Gerçekten denemenizi tavsiye ederim. Hem çok pratik bir şekilde hızlıca yapılıyor hemde görünümüyle ve tadıyla hazır pizzaları aratmıyor. Eğer merak ederseniz de  ben bu bazlama ekmeklerini BİM' den alıyorum.Herkese afiyet olsun.


HOŞÇAKALIN...
  


Yorumlar

  1. Çok güzel olmuş harika bir fikir bayıldım ellerine sağlık canım 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar