Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

YAĞ YAKAN VE İŞTAH KESEN MUCİZE İÇECEK


Herkese Merhaba!

Bugün sizlere daha öncelerde duyduğum hatta dönem dönem uyguladığım çok fazla yararını gördüğüm bir içecek karışımından bahsetmek istiyorum. Ben bu tarifi bel bölgesinde sağlıklı bir incelme, yağlardan kurtulma diye bahsedilirken duydum ve araştırmaya başladım. Gerçekten de yağ yakıcı tarif diye ön plana çıkan bir içecek. Fakat bunun yanında iştah kesme özelliği de var. Atıştırma isteğini, tatlı krizlerini gerçekten önleyen bir içecek. Özellikle kadınların özel günlerinde çektiği mide kazıntılarına, tatlı isteklerine aşırı faydası olan bu tarif hepinizin işine çok yarayacaktır.
Gelelim bu içeceğin hazırlanışına...

İlk olarak elimizde olması gereken malzemeler; 1 bardak süt, 1 çay kaşığı tarçın, 1 tatlı kaşığı gold ya da klasik kahve.

Yapılışına geçmeden önce de bu karışım nasıl sağlıyor bu kadar şeyi derseniz araştırdığım, öğrendiğim bilgileri de sizlere anlatim. Bu karışımın yağ yakan asıl elemanı kahve! Ama kahvenin bu yağ yakma işlemini yapabilmesi için kan şekerinin dengeli olması ve vücutta yeteri miktarda kalsiyum ve protein olması gerekiyor. Hepimizin bildiği gibi de tarçın kan şekerini dengelemede bir numara, kalsiyum ve proteini de sütten almış oluyoruz. Kahvenin aynı zamanda idrar söktürücü özelliği de olduğu için bu karışımın yanında su da tüketirsek toksinlerin atılmasını kolaylaştırmış oluruz.

Bu içeceği hazırlamak için asıl önerilen; bir gece önceden cezveye sütü ve tarçını alıp bir taşım kaynatmak. Ertesi gün ısıtıp içine kahveyi ekleyip içmek. İçme saati olarak da hem metabolizma için hem akşam yemeğinde çok kaçırmamak için 4-5 gibi içilmesi öneriliyor.

Ben bu tarifi bir çok şekilde uyguladım ve o şekilde de faydasını gördüm. Sizlere de anlatim hangisi kolayınıza gelirse onu yaparsınız. Ben yazın bu tarifi soğuk soğuk içine buz koyup içtim ve geceden hazırlamadım. İçeceğim an ki öğle acıkmalarımı geçirsin diye 2 gibi içtim, soğuk sütü bardağıma aldım toz tarçın ve kahvemi koyup iyice karıştırdım. İçine de buz koyup içtim. Ve gerçekten öğlenleri bir şeyler yeme isteğimi aldı götürdü. Bazen de evde kahve bittiği zaman türk kahvesi koyarak hazırladım bu tarifi. Her türlü ben faydasını gördüm siz nasıl arzu ederseniz öyle yapabilirsiniz.

Bu arada bu tarifin faydasını görmek için 2 gün yapıp bırakmamak lazım. En az bir hafta düzenli içilmesi öneriliyor. Ben ilk içtiğim gün bile iştahımı kestiğini fark ettim ama yağ yakma ve kilo verme biraz daha sürüyor tabiki. Bir anda içtim eridim olmuyor :) Zaten içilmesi sakıncalı bir şey değil istediğiniz süre boyunca tüketebilirsiniz. Bir öneri daha verim size; bu karışımı yapıp bir şişeye doldurup dışarı çıkarken de yanınıza alabilirsiniz. Dışarıda yemek yeme isteğinizi kesecektir.

İşte bu karışım bu kadar basit hazırlanan, bu kadar özelliğe rağmen de çok lezzetli bir tarif. Ben kime tavsiye ettiysem faydasını gördü. Umarım sizde memnun kalırsınız.

HOŞÇAKALIN :)

Yorumlar

  1. Herkes hamile sanıyor halbuki karnım şiş.. bide bunu deneyelim bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlar kırıcı olabiliyor malesef :( Ama iştah dengeleme konusunda benim acayip işime yaradı umarım faydasını görürsünüz...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar