Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

PRATİK KAKAOLU PASTA KREMASI YAPILIŞI


Herkese Merhaba!

Bugün sizlerle çok fazla alanda kullanabileceğiniz, isterseniz kaselere koyup puding gibi tüketebileceğiniz çok lezzetli bir krema tarifi paylaşacağım. Bu krema hem krem şantiden daha kıvamlı daha lezzetli oluyor. Hemde anlatılan pastacı kremaları kadar ağır olmuyor. Ayrıca yapılışı da gerekten çok kolay. Bu tarifi denedikten sonra pastalarınızı artık hep böyle yapacağınızı düşünüyorum. Paylaştığım herkes tadına ve kıvamına bayılıyor. Gelin beraber yapalım, paylaşalım. 


Tarife başlamadan önce malzemeleri sayalım. Bu kremayı iki aşamada yapıyorum. İlki kendim ocakta bir krema hazırlıyorum. İkincisi de Dr.Outker kakaolu hazır kremayı kullanıyorum.

Kendi yapacağımız krema için malzemeler; 
2 su bardağı süt
1 paket hazır çikolata sosu(toz karışımlardan)( bu tozdan 2 kaşık kullanıcaz)
2 yemek kaşığı kakao
3 yemek kaşığı şeker
2.5 yemek kaşığı un

Bir tencereye saydığım bütün malzemeleri alıp karıştırarak orta ateşte pişiriyoruz. Kaynayıp koyulaştığı zaman ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.


Hazır kremamızı arkasında belirtilen tarife göre yapıyoruz. 1 bardak sütün içine 50 gram margarini alıp çırptıktan sonra toz karışımı ekleyip iyice çırpıyoruz.



Son olarak il yaptığımız krema soğuduğu zaman ikisini birbirine karışana kadar çırpıyoruz. Ve kremamız hazır.


Bu kremayı istediğiniz pasta tarifinde kullanabilirsiniz. Hazır pandispanya alıp arasına ve üstüne sürüp yaş pasta yapabilir, rulo kek içine sürebilir, kaselere koyup bu haliyle de tüketebilirsiniz. Kullanım alanı çok geniş, tercih sizin. Umarım dener ve beğenirsiniz.

HOŞÇAKALIN :) 


Yorumlar

Popüler Yayınlar