Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

FIRINDA ISPANAKLI BÖREK TARİFİ




Herkese Merhaba!

Bugün sizlere içi yumuşacıcık kat kat, dışı çıtır çıtır bir börek tarifi anlatıcam. Ben ıspanaklı yapmak istedim, siz patatesli veya peynirli de yapabilirsiniz. Gelin başlayalım.


İlk olarak ıspanak içimizi hazırlayalım. Bunun için 4 adet orta boy soğan, 1 kilo ıspanak, tuz, karabiber ve pul bibere ihtiyacımız var. Soğanları ince ince doğradıktan sonra aşağıda ki video da olduğu gibi bir tencerede yarım çay bardağı yağ ile kavuruyoruz. Soğanlar kavrulurken de ıspanakları güzelce ayıklayıp yıkıyoruz ve onu da küçük küçük doğruyoruz. Soğanlar kavrulduğu zaman baharatlarımızı damak tadımıza göre ekleyip ıspanakları da tencereye alıyoruz. Video da göreceğiniz gibi ilk başta çok gibi gelecek ıspanak ama ısındıkça sönüp azalacaktır. İç harcımız hazır.


İç harcı hazırladıktan sonra yufkanın içini ıslatmak ve o su böreği havasını vermek için yaptığım sosumuzu yapalım. Bunun için 2 yumurta, 2-3 kaşık yoğurt, sulandıracak kadar süt ve göz kararı yağ koyuyoruz. Miktarları çok fazla önemli değil aslında göz kararı sıvı bir karışım hazırlıyoruz. Video da da gösterdim sizlere.

                                                    

Evet şimdi içine koyacağımız herşey hazır olduğuna göre böreği sarma kısmını nasıl yaptığıma geçelim. Bir tepsi için 4 yufka kullandım. Yufkanın ilk katını videodaki gibi tepsiye bütün olarak ortalayıp serdim. Her yufka katında da sosumuzda kaşıkla dağıtıp fırça ile eşit dağıttım. Sonra yufkaları 4-5 büyük parçaya ayırarak içine serdim. Bu işlemi iki kere yaptıktan sonra da iç harcımızı güzelce dağıttım. İç harcın üstüne de yufkaları parçalayıp dağıtma işlemini yaptım. Son kata da tepsi boyutunda bir yufka kapatıp dışta kalan kenarları üstüne kapattım.  Köşelerin çok üst üste gelmeden kalın kalmamasına dikkat ederek kapatalım. Yoksa köşeler hamur hamur kalır. En üstüne sosdan biraz sürüp margarin kesip dağıttım. Bu böreğimizin miss gibi kokmasını sağlayacak. Son olarak da üstüne susam ve çörek otu serptim.

                                                     

Not: Son böreği kapatma videosunu aktarırken bir aksaklık oluştu. Başka cihazdan çekerek atmak zorunda kaldım. Umarım anlaşılır olmuştur.






Fırına attığınızda içindeki sostan dolayı kek gibi kabaracaktır. Takip adip bir çatal ya da bıçak yardımıyla söndürmemiz lazım. Yoksa üstü yükseldiği için yanabilir.


Bir de yufkam arttığı ve içim kalmadığı için peynirli maydanozlu bir harç yapıp onunla değerlendirdim. O da çok lezzetli oluyor. Tavsiye ederim :)



İşte böreğimiz bu kadar. Herkese AFİYET OLSUN:)




Yorumlar

  1. Ya bu mükemmel bir tat, annem yapıyor ve çok lezzetli oluyor. Ispanak sevmeyen insanlar bile yer bence bu börekten :) Şimdi canım çekti :))
    Bu arada bloğunuzu yeni gördüm ve hemen takibe aldım, sizi de bloğumuza bekleriz :)
    maviveedebiyat.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Vaoooowww harika görünüyor canım çekti yawww :P

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar