Ana içeriğe atla

Nitelikli

MİNİ EKMEK TARİFİ

Herkese Merhaba :) Karantina günleri ile hemen hemen hepimizin hayatına giren  ekmek serüveni beni daha da önce yakalamıştı. Eşimin görevi sebebiyle köy hayatına giriş yapınca, en yakın bakkal da 5 km uzaklıkta olunca iş başa düştü :) Ekmeğimizi, yoğurdumuzu, peynirimizi, çökeleğimizi kendimiz yapar olduk. Başta bu kadar güzel olmuyorlardı tabii ki, deneye yanıla, ekleye çıkara sonunda her seferinde tutan ve bayılarak tükettiğimiz ekmek tarifimi bulmuş oldum. Sıfır katkı maddesi ile, içeriğini bildiğiniz leziz ekmekleriniz olacak. Ben yapacağım zaman biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum ve tüketeceğimiz zamandan yarım saat önce çıkarıp çözdürüyorum. Küçük oldukları için çok çabuk çözünüyorlar. Mikrodalga fırınınız var ise bu süre iki dakikaya düşecektir. Hadi gelin tarife geçelim:) Malzemelerimiz; 8 su bardağı un 650 ml ılık su 3 yemek kaşığı instant maya 1 tatlı kaşığı şeker 2,5 tatlı kaşığı tuz Tüm gereken malzemeler bu kadar. İlk olarak ılık suyumuzu bir kaba alıp içerisine mayay

İÇİ DOLGULU LAV MOZAİK PASTA



Herkese Merhaba :)

Bugün sizlerle içi akışkan çikolata dolgulu nefis bir mozaik pastanın yapılışını paylaşacağım. Mozaik pasta çikolatalı pasta isteğimizi çok güzel bir şekilde karşılayan ve pratikliğiyle hayat kurtaran bir tariftir. Bende canımın bol çikolatalı bir pasta çektiği gün bu tarifi denedim ve sonucu da gerçekten çok başarılı oldu. Porsiyonluk yaptığım için de sunumu çok şık oldu. Şimdi gelin beraber yapılışına geçelim.


Malzemelerimiz ;
2 paket petitbör bisküvi
1 paket margarin
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta
1 paket kakao( elinizdeki küçük paketlerden ise 2 paket kakao)
1 çay bardağı süt
1 paket vanilin

İşe ilk olarak bisküvileri kırarak başlıyoruz. Elinizde varsa blenderdan geçirebilirsiniz. Yoksa bisküvileri bir poşete koyup sert bir cisim ile döverek toz hale getirebilirsiniz. Ben hızlı olması için blenderdan geçirdim ve baya ince ince ufalanana kadar çektim. Diğer mozaik pastalarda daha iri parçalar halinde bırakıyorduk ama ben bu tarifte daha kek hamuru gibi olmasını istediğim için iyice çektim. Sonrasında margarini eriyene kadar bir tavada ısıttım. Başka bir kapta yumurta ve şekeri, şeker eriyene kadar iyice çırptım şeker eriyince yağı, sütü, kakaoyu, vanilini ve çektiğim bisküvileri kaba ekledim, bir kaşık yardımıyla iyice karıştırdım. İşte mozaik pastamızın dışı hazır.



Mozaik pasta harcımız bir tarafta hazır beklerken içine dolduracağımız çikolata sosunu hazırlayalım. Ben pratik olsun istediğim için hazır satılan çikolata sosu paketlerinden aldım . Aşağıda gördüğünüz bitter çikolatalı sosu ocakta arkasındaki tarife göre yaptım. Sadece bu sosun daha koyu kıvamda olmasını istediğim için 2.5 su bardağı süt diyorsa 2 bardak süt kullanarak hazırladım. Sizde aldığınız çikolata sosunun arkasındaki tarifte belirtilen miktarı biraz azaltarak hazırlayabilirsiniz.


Çikolata sosumu kaynadıktan sonra ocaktan alıp soğumaya bıraktım.


Sosumuz soğuyana kadar mozaik pastamızın çanaklarını hazırlayalım. Ben bu porsiyonları hazırlamak için bir silikon muffin kek kalıbını ve fincanları kullandım. Sizde bu boyutlarda evinizde bulunan bardakları, varsada muffin kalıplarınızı kullanabilirsiniz.

Ben elimdeki bütün kalıplarımın içini ilk önce streç film ile kapladım. Ve çıkarırken çok kolaylık sağladılar. Streçle kapladıktan sonra mozaik harcımdan birer kaşık alıp kalıplara koydum ve elimde içine bir çanak yapacak şekilde aşağıdaki gibi şekil verdim.



Kalıplara paylaştırırken kek harcından üstlerine kapak yapabilmek için biraz ayırıyoruz. En sonunda üstlerini bu ayırdığımız harç ile kapaklar yaparak kapatıcaz.

Kalıplarımız hazır olduğunda sosumuzda soğudu zaman içlerini doldurcaz. Ben daha önceden yaptığım ve artan pastacı kremamı da değerlendirmek için bir kat pastacı kremesından bir kat da çikolata sosundan koydum. Pastacı kreması tarifimi görmek istersenizde buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Gerçekten bu tarife de çok yakıştı. Ben bu kremayı buzdolabı poşetine koyup buzlukta saklamıştım. Dışarı çıkarıp buzu çözüldüğü zaman poşetin ucunu makasla kesip kalıpların en altına bu kremadan sıktım. 




Bir üstüne de hazırladığımız çikolata sosundan paylaştırıyoruz. Böylece iç dolgu işlemimiz tamamlanmış oldu.




 Son işlem olarak mozaik harcımızdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizde kalıp boyutlarımıza göre kapaklar yapalım. Yaptığımız kapaklrı üstüne kapatıp kenarlarını parmaklarımızla birleştirelim. Sonrasında da streç film ile hepsinin üstünü güzelce kapatıp dolabva soğumaya bırakabiliriz. Ben buzluk kısmına koymadım. Buzdolabında 2-3 saat bekledikten sonra çıkarıp artan çikolata sosumuzdan üstüne bir kaşıkla dökerek süsleyebiliriz. Ve sunuma hazır :) 







İşte tarifimiz bu kadar. Eğer servis yaptığınız kişilere içi dolgulu olduğunu söylemezseniz sürpriz olacaktır. Çünkü dışarıdan baktıklarında mozaik pasta olduğunu düşüneceklerdir. Hepinize keyifli sofralar diliyorum.

HOŞÇAKALIN :)








Yorumlar

Popüler Yayınlar